Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych.
Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym:
* podstawy teoretyczne i terminologię,
* funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich,
* działalność marketingową na docelowym rynku,
*
badania marketingowe w turystyce,
* analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce.
Do głównych zalet podręcznika należą:
* dostosowanie do programów nauczania,
* logiczna struktura i jasność wykładu,
* liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
* słowniczek podstawowych terminów,
* bogata bibliografia,
* indeks rzeczowy.
Zespół autorski tworzą: Małgorzata Januszewska, Daria Jaremen, Maja Jedlińska, Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer, Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Daniel Szostak i Anna Tokarz. Są to pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 83-01-14517-X
WSTĘP Aleksander Panasiuk 9 ROZDZIAŁ 1. KONCEPCJA MARKETINGU USŁUG Aleksander Panasiuk 13 1.1. Istota, zasady i cele marketingu 13 1.2. Obszary badawcze marketingu usług 15 1.3. Usługa jako produkt 17 1.4. Koncepcje marketingu usług 19 Pytania i zadania 22 Literatura zalecana 23 ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH 24 2.1. Istota rynku usług turystycznych Dawid Milewski 24 2.2. Podmioty rynku usług turystycznych Dawid Milewski 33 2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce Dawid Milewski 38 2.4. Orientacje rynkowe Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk 41 Pytania i zadania 44 Literatura zalecana 44 ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Maja Jedlińska 45 3.1. Konsumenci usług turystycznych 46 3.2. Proces zakupu 51 3.2. Kryteria i procedury segmentacji rynku 56 Pytania i zadania 61 Literatura zalecana 61 ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE 62 4.1. Przesłanki zastosowania marketingu w turystyce Aleksander Panasiuk 62 4.2. Marketing mix w turystyce Aleksander Panasiuk 65 4.3. Marketing terytorialny w turystyce Beata Meyer 70 Pytania i zadania 73 Literatura zalecana 73 ROZDZIAŁ 5. PRODUKT NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH 74 5.1. Istota produktu turystycznego Agnieszka Lewandowska 74 5.2. Usługa turystyczna jako produkt Agnieszka Lewandowska 77 5.3. Rodzaje produktów turystycznych Agnieszka Lewandowska 79 5.4. Cykl życia produktu turystycznego Agnieszka Lewandowska 82 5.5. Jakość usług turystycznych Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 86 5.6. Marka turystyczna Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 88 Pytania i zadania 91 Literatura zalecana 92 ROZDZIAŁ 6. CENA USŁUG TURYSTYCZNYCH 93 6.1. Istota i rodzaje cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 93 6.2. Koncepcje ustalania cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 95 6.3. Strategie cenowe w turystyce Adam Pawlicz 99 Pytania i zadania 104 Literatura zalecana 107 ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daniel Szostak 106 7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych 106 7.2. Kanały dystrybucji w turystyce 107 7.3. System dystrybucji usług turystycznych 110 7.4. Dystrybucja a sprzedaż usług turystycznych 113 7.5. Rola lokalizacji w dystrybucji turystycznej 114 7.6. Nowoczesne kanały dystrybucji usług turystycznych 115 Pytania i zadania 120 Literatura zalecana 121 ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daria Jaremen 122 8.1. System komunikacji z rynkiem w turystyce 122 8.2. Reklama usług turystycznych 128 8.3. Sprzedaż osobista usług turystycznych 130 8.4. Instrumenty promocji uzupełniającej 136 8.5. Public relations w turystyce 140 Pytania i zadania 145 Literatura zalecana 145 ROZDZIAŁ 9. PERSONEL TURYSTYCZNY Anna Tokarz 146 9.1. Rola personelu w marketingu turystycznym 146 9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w turystyce 154 9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w turystyce 156 Pytania i zadania 163 Literatura zalecana 163 ROZDZIAŁ 10. BADANIA MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Małgorzata Januszewska 164 10.1. Istota badań marketingowych 164 10.2. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach 170 10.3. Metody i techniki badań marketingowych 176 Pytania i zadania 180 Literatura zalecana 180 ROZDZIAŁ 11. STRATEGIE RYNKOWE W TURYSTYCE Daniel Szostak 181 11.1. Istota i klasyfikacja strategii rynkowych 181 11.2. Rodzaje strategii rynkowych w turystyce 184 11.3. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych w turystyce 190 11.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego 196 Pytania i zadania 199 Literatura zalecana 200 BIBLIOGRAFIA 201 SŁOWNICZEK Daniel Szostak 207 INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz 213