0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: TURYSTYKA

  • Autor: Władysław Biczysko

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 79,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

55,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jest to pierwszy polski podręcznik kompleksowo ujmujący tę tematykę, a w szczególności obszar zarządzania finansami. Autor uwzględnił specyfikę branży turystycznej, przeprowadził analizę wskaźnikową przykładowego przedsiębiorstwa turystycznego, omówił jego działalność bieżącą oraz kwestie podatkowe. Poruszył również problematykę głośnych ostatnio bankructw biur turystycznych. Podręcznik kierowany jest do studentów turystyki i rekreacji oraz do osób pracujących w branży turystycznej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20406-8
  • ISBN druku: 978-83-01-16551-2
  • Liczba stron: 334
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WPROWADZENIE	9
ROZDZIAŁ 1. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH	13
	1.1. Istota, cel oraz zakres działalności gospodarczej	13
	1.2. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej	16
		1.2.1. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej	16
		1.2.2. Rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym	20
		1.2.3. Konto bankowe firmy	24
		1.2.4. Uruchomienie działalności gospodarczej przedsiębiorstw turystycznych	26
		1.2.5. Możliwości i warunki założenia przedsiębiorstwa turystycznego za granicą	29
	1.3. Charakterystyka działalności turystycznej	32
		1.3.1. Przedsiębiorstwo turystyczne – pojęcie i funkcjonowanie	32
		1.3.2. Zakłady gastronomiczne	33
		1.3.3. Obiekty hotelarskie	36
		1.3.4. Biura podróży, touroperatorzy i pośrednicy turystyczni	38
		1.3.5. Gospodarstwa agroturystyczne	43
	1.4. Kontrola funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych	46
	1.5. Wybór formy opodatkowania w przedsiębiorstwie turystycznym	50
	Pytania kontrolne	56
ROZDZIAŁ 2. ZNACZENIE ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO	57
	2.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym a zarządzanie jego finansami	57
	2.2. Uwarunkowania decyzji finansowych	62
	2.3. Funkcje kierownictwa firmy oraz menedżera finansowego	66
	2.4. Sprawozdanie finansowe źródłem informacji gospodarczych	68
		2.4.1. Warunki sporządzania sprawozdań finansowych	68
		2.4.2. Bilans	69
		2.4.3. Rachunek zysków i strat	71
		2.4.4. Rachunek przepływów pieniężnych	76
	2.5. Narzędzia analizy wskaźnikowej w przedsiębiorstwie	83
		2.5.1. Płynność finansowa	83
		2.5.2. Zadłużenie	91
		2.5.3. Sprawność (obrotowość) działania	92
		2.5.4. Zyskowność	95
		2.5.5. Wskaźniki operacyjne hoteli, restauracji i biur podróży	97
	2.6. Efektywność usług w przedsiębiorstwie turystycznym	100
	2.7. Analiza finansowa firmy według standardów UE	109
	Pytania kontrolne	113
ROZDZIAŁ 3. PLANOWANIE FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM	115
	3.1. Biznesplan a plan finansowy	115
	3.2. Metodyka konstruowania planów finansowych pro forma	121
		3.2.1. Ogólne założenia metodologiczne	121
		3.2.2. Rachunek zysków i strat pro forma	130
		3.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych pro forma	131
		3.2.4. Bilans zamknięcia pro forma	133
	3.3. Wykorzystanie progu rentowności w planowaniu ekonomiczno-finansowym	136
	3.4. Modelowa weryfikacja przyjętych założeń metodologicznych	140
	Pytania kontrolne	153
ROZDZIAŁ 4. KAPITAŁY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO ORAZ ŹRÓDŁA ICH FINANSOWANIA	154
	4.1. Pojęcie i klasyfikacja kapitałów przedsiębiorstwa turystycznego	154
	4.2. Źródła kapitału własnego i obcego	157
	4.3. Zasady finansowania majątku kapitałem własnym i obcym	161
	4.4. Kształtowanie struktury kapitału	162
	4.5. Zarządzanie kapitałem obrotowym	166
	4.6. Amortyzacja majątku	172
		4.6.1. Funkcjonowanie tarczy podatkowej	173
		4.6.2. Podstawowe zasady amortyzacji aktywów trwałych	175
		4.6.3. Amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych	179
	4.7. Kredyt kupiecki źródłem finansowania krótkoterminowego przedsiębiorstw	181
	4.8. Fundusze unijne przedsiębiorstwa turystycznego	183
	Pytania kontrolne	186
ROZDZIAŁ 5. ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI	188
	5.1. Weryfikacja kontrahentów usług turystycznych	188
	5.2. Długookresowe i operatywne zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi	191
	5.3. Windykacja należności oraz sprzedaż wierzytelności	202
	5.4. Zmniejszanie ryzyka kredytowej sprzedaży usług turystycznych	204
	5.5. Eliminacja nierzetelnych kontrahentów	210
	5.6. Złe długi w przedsiębiorstwie turystycznym	215
	5.7. Przedawnienie roszczeń między przedsiębiorcami oraz w przedsiębiorstwie	216
	Pytania kontrolne	218
ROZDZIAŁ 6. EFEKTY EKONOMICZNO-FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM	219
	6.1. Wartość przedsiębiorstwa turystycznego	219
	6.2. Znaczenie czasu w podejmowaniu decyzji gospodarczych	224
	6.3. Polityka opustów cenowych i potrąceń przy sprzedaży usług turystycznych	233
	6.4. Kredyty bankowe a leasing oraz wybór waluty	239
	6.5. Odsetki od zaległości podatkowych a odsetki ustawowe	243
	6.6. Kalkulacje cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym	246
		6.6.1. Ogólne zasady kalkulacji cenowej	246
		6.6.2. Kalkulacje cenowe w gastronomii	251
		6.6.3. Kalkulacje cenowe w hotelarstwie	258
		6.6.4. Kalkulacje cenowe w biurach podróży	262
		6.6.5. Kalkulacje cenowe w agroturystyce	268
	6.7. Wykorzystanie środków transportowych w firmie turystycznej	270
	6.8. Wydatki na promocję i reklamę a wydatki na cele reprezentacyjne	274
	6.9. Zatrudnianie pracowników a rozliczanie wydatków domowo-firmowych	277
	6.10. Upadłość gospodarcza źródłem ochrony zasobów firmy	282
	Pytania kontrolne	284
ROZDZIAŁ 7. PODATKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM	285
	7.1. Ogólna charakterystyka podatków w działalności turystycznej	285
	7.2. Podstawowe zasady opodatkowania usług turystycznych	289
	7.3. Dopłaty do wczasów, wycieczek i kolonii	298
	7.4. Rozliczenia podatkowe w agroturystyce i turystyce wiejskiej	300
	7.5. Legalne zmniejszanie obciążeń podatkowych przedsiębiorstwa turystycznego	306
	7.6. Prawna obrona przedsiębiorstwa przed fiskusem	312
	Pytania kontrolne	316
TEST	317
WYKAZ SKRÓTÓW	323
BIBLIOGRAFIA	325
INDEKS	335

Inni Klienci oglądali również

68,40 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie wiedzą w rozwoju obszarów wiejskich

Monografia jest zaplanowanym rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładz...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zmianą. Jak radzić sobie z oporem pracowników i zadbać o ich motywację

Na całym świecie zmiany w przedsiębiorstwach zachodzą coraz szybciej. Nasilają się procesy deregulacji, prywatyzacji i globalizacji. Zaostrza się konkurencja, a liczne fuzje i przejęcia prowadzą do coraz większej koncentracji firm. Konieczność wprowadz...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Marketingowe zarządzanie apteką

Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami.
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Kultura bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie. Modele, diagnoza i kształtowanie

Problem stosunku pracowników do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, który w środowisku przedsiębiorstwa przekształca się z czasem w określony zbiór powszechnie akceptowanych wzorów kulturowych, jest ważną czę...
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych

Regulacje dotyczące innowacji finansowych (fintech) zmieniają się bardzo dynamicznie, a największe przyśpieszenie nastąpiło głównie za sprawą unijnej dyrektywy o usługach płatniczych (Payment Services Directive – PSD2). Nowe technologie, w...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!