0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ekonomika turystyki i rekreacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Seria / cykl: TURYSTYKA

  • Redakcja naukowa: Aleksander Panasiuk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 79,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

55,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ekonomika turystyki i rekreacji

Jedną z najważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek narodowych jest wzrost znaczenia usług, w tym również usług turystyczno-rekreacyjnych, co w znacznej mierze jest związane z wydłużaniem się czasu wolnego ludności i wzrostem poziomu jej zamożności. [...] Nie ma na rynku wydawniczym takiej książki jak ta, która stanowi tak kompleksowe i wieloaspektowe omówienie zjawisk ekonomicznych zachodzących w turystyce i – co ważne – w rekreacji, a także innych branżach związanych bezpośrednio i pośrednio z procesami zachodzącymi na rynku turystycznym i rekreacyjnym.


(Dr hab. Krystyna Żelazna, Rektor Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie)


Drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki Ekonomika turystyki rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku TURYSTYKA I REKREACJA.


W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.


Publikacja skierowana do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyka. Książka może również stanowić cenną propozycję dla menedżerów i pracowników firm zajmujących się obsługą ruchu turystycznego oraz osób zainteresowanych zagadnieniami turystyki i rekreacji w praktyce.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
  • Redakcja: Aleksander Panasiuk
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-16680-9
  • ISBN druku: 978-83-01-16680-9
  • Liczba stron: 416
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp Aleksander Panasiuk	11
ROZDZIAŁ 1. EKONOMIKA TURYSTYKI I REKREACJI W SYSTEMIE NAUK EKONOMICZNYCH Aleksander Panasiuk	15
	1.1. Zadania badawcze nauk ekonomicznych	15
	1.2. Ekonomika turystyki i rekreacji jako dyscyplina badawcza ekonomii	19
	1.3. Nauki o turystyce i rekreacji	22
	Pytania i zadania	25
	Literatura zalecana	26
ROZDZIAŁ 2. PODSTAWY TURYSTYKI I REKREACJI	27
	2.1. Wzajemne relacje turystyki i rekreacji Aleksander Panasiuk	27
	2.2. Turystyka i ruch turystyczny Agnieszka Sawińska	29
	2.3. Uczestnicy ruchu turystycznego Agnieszka Sawińska	35
	2.4. Pojęcie rekreacji Katarzyna Orfin	39
	2.5. Uczestnicy rekreacji Katarzyna Orfin	42
	Pytania i zadania	45
	Literatura zalecana	45
ROZDZIAŁ 3. FUNKCJE TURYSTYKI I REKREACJI	46
	3.1. Zróżnicowanie i charakter funkcji turystyki Beata Meyer	46
	3.2. Rodzaje funkcji pełnionych przez turystykę Beata Meyer	48
		3.2.1. Typologia funkcji turystyki	48
		3.2.2. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie społeczno--kulturowej	49
		3.2.3. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie gospodarczej	55
		3.2.4. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie przestrzenno-środowiskowej	58
	3.3. Funkcje rekreacji Katarzyna Orfin	62
	Pytania i zadania	65
	Literatura zalecana	65
ROZDZIAŁ 4. MIEJSCE TURYSTYKI I REKREACJI W GOSPODARCE	66
	4.1. Gospodarka turystyczna i przemysł turystyczny Aleksander Panasiuk	66
	4.2. Struktura gospodarki turystycznej Aleksander Panasiuk	71
	4.3. Turystyka i rekreacja w gospodarce narodowej i regionalnej Aleksander Panasiuk	75
	4.4. Mnożnik turystyczny Dawid Milewski	78
	4.5. Rachunek satelitarny turystyki Dawid Milewski	86
	4.6. Czynniki produkcji w gospodarce turystycznej i rekreacji Aleksander Panasiuk	90
	4.7. Rola turystyki i rekreacji w rozwoju społeczno-gospodarczym Tomasz Mańkowski	99
	4.8. Zrównoważony rozwój turystyki i rekreacji Beata Meyer	103
		4.8.1. Zasady zrównoważonego rozwoju	103
		4.8.2. Negatywne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji	105
		4.8.3. Cele i zasady zrównoważonego rozwoju turystyki i rekreacji	107
	Pytania i zadania	112
	Literatura zalecana	112
ROZDZIAŁ 5. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH	113
	5.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik	113
	5.2. Struktura rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik	117
	5.3. Modele rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk	123
	5.4. Koniunktura na rynku usług turystycznych Adam Pawlicz	126
	5.5. Globalizacja rynku usług turystycznych Kamila Mańko	132
	Pytania i zadania	138
	Literatura zalecana	138
ROZDZIAŁ 6. POPYT TURYSTYCZNY I REKREACYJNY Dawid Milewski, Katarzyna Orfin	139
	6.1. Definicja i specyfika popytu w turystyce i rekreacji	139
	6.2. Cechy popytu turystycznego i rekreacyjnego	143
	6.3. Czynniki określające wielkość popytu turystycznego i rekreacyjnego	156
	6.4. Mierniki popytu turystycznego i rekreacyjnego	162
	6.5. Współczesne tendencje popytu w turystyce i rekreacji	168
		6.5.1. Tendencje w turystyce	168
		6.5.2. Tendencje w rekreacji	171
	Pytania i zadania	174
	Literatura zalecana	175
ROZDZIAŁ 7. PROBLEMY KONSUMPCJI W TURYSTYCE I REKREACJI Agnieszka Sawińska	176
	7.1. Gospodarstwo domowe na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych	176
	7.2. Uwarunkowania konsumpcji w turystyce i rekreacji	180
	7.3. Modele konsumpcji usług turystycznych i rekreacyjnych	192
	Pytania i zadania	201
	Literatura zalecana	201
ROZDZIAŁ 8. PODAŻ TURYSTYCZNA I REKREACYJNA	202
	8.1. Istota i cechy podaży turystycznej i rekreacyjnej Dawid Milewski	202
	8.2. Istota i rodzaje produktu turystycznego Aleksander Panasiuk,Anna Tokarz-Kocik	206
	8.3. Komponenty produktu turystycznego Beata Meyer, Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik	212
		8.3.1. Dobra i urządzenia turystyczne	212
		8.3.2. Usługi turystyczne	223
	8.4. Usługi rekreacyjne Anna Tokarz-Kocik	230
	8.5. Mierniki podaży turystycznej i rekreacyjnej Anna Tokarz-Kocik	234
	Pytania i zadania	238
	Literatura zalecana	238
ROZDZIAŁ 9. CENY USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH	239
	9.1. Teoretyczne podstawy cen Adam Pawlicz	239
	9.2. Koncepcje wyjściowe ustalania cen na usługi turystyczne i rekreacyjne Aleksander Panasiuk	242
	9.3. Metody ustalania cen na usługi turystyczne i rekreacyjne Adam Pawlicz	245
		9.3.1. Ustalanie cen w sektorze prywatnym	245
		9.3.2. Ustalanie cen w sektorze publicznym i organizacjach non profit	250
	9.4. Yield management Adam Pawlicz	252
	9.5. Kalkulacja ceny imprezy turystycznej Adam Pawlicz	255
	9.6. Normy prawne w zakresie stosowania cen usług turystycznych Adam Pawlicz	265
	Pytania i zadania	268
	Literatura zalecana	269
ROZDZIAŁ 10. JAKOŚĆ USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH	270
	10.1. Istota jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Kamila Mańko,Aleksander Panasiuk	270
	10.2. Kryteria oceny i możliwości pomiaru jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Agnieszka Sawińska	277
	10.3. Marketingowe aspekty jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Agnieszka Sawińska	288
	10.4. Jakość jako informacja rynkowa dla konsumentów usług turystycznych i rekreacyjnych Adam Pawlicz	291
	10.5. Postulaty jakościowe wybranych usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk	294
	Pytania i zadania	298
	Literatura zalecana	298
ROZDZIAŁ 11. POLITYKA PAŃSTWA W OBSZARZE TURYSTYKI I REKREACJI	299
	11.1. Miejsce turystyki i rekreacji w polityce społeczno-gospodarczej państwa Tomasz Mańkowski	299
	11.2. Państwo jako podmiot rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Anna Gardzińska	302
	11.3. Struktura polityki turystycznej Anna Gardzińska	304
		11.3.1. Istota polityki turystycznej	304
		11.3.2. Podmioty polityki	307
		11.3.3. Adresaci polityki	319
		11.3.4. Metody polityki	321
		11.3.5. Instrumenty polityki	323
	11.4. Strategie rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce Tomasz Mańkowski, Aleksander Panasiuk	326
	11.5. Polityka turystyczna Unii Europejskiej Anna Gardzińska	329
	11.6. Struktura polityki w obszarze rekreacji Tomasz Mańkowski	334
	Pytania i zadania	342
	Literatura zalecana	343
ROZDZIAŁ 12. TURYSTYKA MIĘDZYNARODOWA Adam Pawlicz	344
	12.1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki międzynarodowej	344
	12.2. Ruch turystyczny na świecie	348
	12.3. Wpływ turystyki zagranicznej na bilans płatniczy	356
	12.4. Wpływy z turystyki zagranicznej a PKB	359
	12.5. Czynniki decydujące o wielkości ruchu turystycznego w skali międzynarodowej	363
	12.6. Międzynarodowe organizacje turystyczne	367
	Pytania i zadania	370
	Literatura zalecana	370
ROZDZIAŁ 13. PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE I REKREACYJNE Marta Sidorkiewicz	371
	13.1. Podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	371
	13.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	376
	13.3. Formy organizacyjne i prawne przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	380
	13.4. Organizacja przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	382
	13.5. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i rekreacyjnymi	386
	Pytania i zadania	392
	Literatura zalecana	393
SŁOWNICZEK Adam Pawlicz	394
BIBLIOGRAFIA Aleksander Panasiuk	400
INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz-Kocik	410

Inni Klienci oglądali również

39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Marketing w turystyce. Wydanie III

Książka „Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć tury­stycznych.Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu ...
33,19 zł 36,88 zł
Do koszyka

Ginące kultury Australii, Nowej Zelandii i Kanady a zarządzanie turystyką zrównoważoną

Publikacja poświęcona jest problematyce turystyki zrównoważonej w aspekcie ochrony ginących kultur. W pracy zilustrowano zarys dziejów rdzennych mieszkańców Australii, Nowej Zelandii i Kanady oraz ich obecną sytuację prawną. Na tle...
51,30 zł 57,00 zł
Do koszyka

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego. Zarządzanie - Finanse - Efektywność - Rozwój

Jest to książka nie o tym jak promować przedsiębiorstwo i prowadzić działania marketingowe, ale o tym jak zarządzać nim we współczesnym (burzli­wym) otoczeniu, wymagającym nowej wiedzy, odmiennych strategii i dobrej konstrukcji wszystkich fu...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia z ekonomiki organizacji gospodarstw i przedsiębiorstw rolnych

Książka przybliża czytelnikowi zagadnienia dotyczące metod i narzędzi służących do analizy i oceny działalności gospodarstw oraz przedsiębiorstw rolnych. Ocena obejmuje zasoby czynników produkcji wykorzystywane w działalności podmiotów ro...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Czas wolny, turystyka i rekreacja w perspektywie socjologicznej

„Autor wykazał się bogatą wiedzą humanistyczną, którą poparł prezentacją własnych opracowań, jak również szeroką znajomością krajowych i zagranicznych publikacji z zakresu nauk społecznych. Praca składa się z czterech części, obejmu...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Turystyka w czasie pandemii i okresie postpandemicznym

Branża turystyczna jest szczególnie wrażliwa na sytuację na świecie: wydarzenia polityczne, kryzysy ekonomiczne, zagrożenia zdrowotne i inne katastrofy, takie jak klęski żywiołowe, wojny czy ataki terrorystyczne. Każda sytuacja kryzysowa ma sw&o...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!