• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
dostawa 0 zł

Kontrola zarządcza w rachunkowości budżetowej. Planowanie i zarządzanie ryzykiem (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2022

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Ireneusz Rosiek

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
110,00 zł
99,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,00 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Kontrola zarządcza w rachunkowości budżetowej. Planowanie i zarządzanie ryzykiem

W publikacji autor omówił rolę i wpływ przepisów o kontroli zarządczej na rachunkowość budżetową. Skoncentrował się na dwóch procesach kontroli zarządczej: planowaniu (wyznaczaniu celów) oraz zarządzaniu ryzykiem. Są to jednocześnie procesy zarządcze najobszerniej opisane standardami kontroli zarządczej i uznane przez ustawodawcę za fundamentalne.

W opracowaniu czytelnik znajdzie analizę zagadnień takich jak:
• mierniki celów rachunkowości budżetowej oraz monitorowanie stopnia ich osiągnięcia;
• zarządzanie ryzykiem w obszarze zapewnienia wiarygodności sprawozdań budżetowych;
• ryzyko w stosowaniu klasyfikacji budżetowej.

Opracowanie zainteresuje ekonomistów, księgowych i menedżerów zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych, a także adwokatów, radców prawnych i sędziów w zakresie omawianej problematyki.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8286-791-6
  • ISBN druku: 978-83-8286-448-9
  • EAN: 9788382867916
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów  | str. 11
Wstęp  | str. 13
 
Rozdział 1
Kontrola zarządcza w systemie finansów publicznych  | str. 17
1.1. Geneza kontroli zarządczej i jej finansowy aspekt  | str. 17
1.1.1. Inspiracja biznesowymi praktykami w zakresie kontroli i ich implementacja w sektorze publicznym  | str. 17
1.1.2. Kontrola zarządcza jako konsekwencja członkostwa Polski w Unii Europejskiej  | str. 21
1.1.3. Od publicznej wewnętrznej kontroli finansowej do publicznej kontroli wewnętrznej  | str. 23
1.1.4. Model publicznej wewnętrznej kontroli finansowej  | str. 25
1.1.5. Zastąpienie kontroli finansowej kontrolą zarządczą  | str. 31
1.1.6. Różnorodność w rozumieniu pojęcia kontroli zarządczej  | str. 33
1.2. Kontrola zarządcza jako norma prawna obowiązująca od 2010 r.  | str. 36
1.2.1. Kontrola zarządcza jako model zarządzania  | str. 36
1.2.2. Standardy kontroli zarządczej jako standardy zarządzania  | str. 39
1.3. Poziomy zarządzania w administracji a poziomy kontroli zarządczej  | str. 43
1.3.1. Menedżeryzm w kontroli zarządczej a szczeble zarządzania w sektorze publicznym  | str. 43
1.3.2. Dwupoziomowość kontroli zarządczej a wielopoziomowość struktury instytucjonalnej w administracji publicznej  | str. 45
 
Rozdział 2
Charakterystyka rachunkowości budżetowej i jej relacje z kontrolą zarządczą  | str. 54
2.1. Potrzeby informacyjne jako determinanta rozwoju rachunkowości  | str. 54
2.2. Rachunkowość jako system informacyjny jednostki  | str. 60
2.3. System rachunkowości budżetowej  | str. 69
2.3.1. Hierarchiczna struktura rachunkowości budżetowej  | str. 69
2.3.2. Zakres oczekiwanych informacji w rachunkowości budżetowej  | str. 77
2.4. Dualizm relacji rachunkowości budżetowej i kontroli zarządczej  | str. 81
2.4.1. Rachunkowość budżetowa jako przedmiot kontroli zarządczej  | str. 81
2.4.2. Rachunkowość budżetowa jako podmiot kontroli zarządczej  | str. 88
 
Rozdział 3
Cele rachunkowości budżetowej i pomiar ich osiągnięcia  | str. 92
3.1. Planowanie jako proces wyznaczania celów i zadań oraz kontrola ich wykonania  | str. 92
3.1.1. Relacje celów i zadań w planowaniu  | str. 92
3.1.2. Cele zewnętrzne i wewnętrzne jednostki sektora finansów publicznych  | str. 96
3.1.3. Planowanie operacyjne a wzmocnienie akcentu na rezultaty  | str. 101
3.2. Cele działów finansowo-księgowych w jednostkach budżetowych  | str. 105
3.2.1. Wiarygodność sprawozdań jako wspólny cel kontroli zarządczej i rachunkowości  | str. 105
3.2.2. Użyteczność jako najważniejsza cecha sprawozdania  | str. 112
3.2.3. Mierniki celów rachunkowości budżetowej oraz monitorowanie stopnia ich osiągnięcia  | str. 123
3.2.4. Praktyka formułowania celów w zakresie rachunkowości budżetowej  | str. 127
 
Rozdział 4
Ryzyko w rachunkowości budżetowej na przykładzie stosowania klasyfikacji budżetowej  | str. 146
4.1. Proces zarządzania ryzykiem w modelu kontroli zarządczej  | str. 146
4.2. Zarządzanie ryzykiem w obszarze zapewnienia wiarygodności sprawozdań budżetowych  | str. 148
4.2.1. Założenia metodyczne oceny ryzyk i reakcji na nie  | str. 148
Punktowa ocena ryzyka i „apetyt na ryzyko”  | str. 148
Właściciele ryzyk  | str. 150
Reakcja na ryzyko  | str. 151
4.2.2. Cel komórki rachunkowości budżetowej oraz identyfikacja ryzyk związanych z jego osiągnięciem  | str. 154
Formułowanie mierzalnego celu komórki finansowo-księgowej  | str. 154
Identyfikacja ryzyk związanych z osiągnięciem celu komórki finansowo-księgowej  | str. 155
4.2.3. Ocena ryzyk dla wiarygodności sprawozdań budżetowych i reakcje na nie w zakresie stosowania klasyfikacji budżetowej  | str. 158
Analiza ryzyka R1  | str. 158
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 161
Analiza ryzyka R2  | str. 164
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 166
Analiza ryzyka R3  | str. 170
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 172
Analiza ryzyka R4, R5 i R6  | str. 176
Analiza ryzyka R7  | str. 183
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 189
Analiza ryzyka R8  | str. 190
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 191
Analiza ryzyka R9  | str. 191
Propozycja reakcji na ryzyko  | str. 192
4.2.4. Wnioski w zakresie zarządzania ryzykiem w obszarze rachunkowości budżetowej  | str. 193
Wnioski w zakresie metodyki  | str. 193
Wnioski w zakresie ryzyka dla wiarygodności sprawozdań budżetowych na pierwszym poziomie kontroli zarządczej  | str. 197
 
Rozdział 5
Niedoskonałości klasyfikacji budżetowej wpływające na użyteczność sprawozdań budżetowych  | str. 199
5.1. Konstrukcja prawna klasyfikacji budżetowej  | str. 199
5.1.1. Koncepcyjne założenia klasyfikacji budżetowej jako przyczyna niejednoznaczności przepisów  | str. 199
5.1.2. Zmiany koncepcyjne w zakresie rozdziałów klasyfikacji budżetowej w celu zwiększenia użyteczności dla jednostek samorządu terytorialnego  | str. 208
5.1.3. Kryteria tworzenia paragrafów klasyfikacji budżetowej jako źródło ryzyka  | str. 214
5.2. Niejednolitość interpretacyjna i możliwości jej eliminacji  | str. 218
5.2.1. Wewnętrzna sprzeczność interpretacji Ministerstwa Finansów  | str. 218
5.2.2. Przykład opłat dystrybucyjno-przesyłowych  | str. 218
5.2.3. Przykład abonamentu RTV – sprzeczność interpretacji z interpretowanym przepisem  | str. 220
5.2.4. Współpraca między interpretatorami  | str. 224
5.2.5. Zwiększenie dostępności (w tym wyszukiwalności) interpretacji  | str. 225
 
Zakończenie  | str. 227
Bibliografia  | str. 235
Akty prawne  | str. 241
Komunikaty  | str. 243
Interpretacje i korespondencja z nimi związana  | str. 245
Pozostałe źródła  | str. 247
Wykaz rysunków  | str. 249
Wykaz tabel  | str. 251
Aneks. Porównanie struktury standardów COSO i INTOSAI GOV 9100 ze strukturą polskich standardów kontroli finansowej i zarządczej  | str. 253
 
 
Słowa kluczowe: kontrola zarządcza

18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kompetencjami kobiet w Policji

Dobrze się stało, że problematyka udziału miejsca kobiet w Policji stała się przedmiotem szeroko zakrojonej debaty naukowej. Należy również podkreślić na wstępie, że podejmowana w niniejszych opracowaniach tematyka jest w niedostatecznym stopniu...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Podstawy rachunkowości z uwzględnieniem MSSF

Podręcznik stanowi nowatorskie podejście wprowadzające do rachunkowości. Uwzględnia podstawę prawną MSR/MSSF, podczas gdy podobnego typu opracowania są podporządkowane tylko regulacjom Ustawy o rachunkowości.Publikacja omawia specyfikę MSR/MSSF j...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego w warunkach gospodarki rynkowej - Paulina Markowska: Gmina jako emitent obligacji komunalnych na rynku kapitałowym

Zgodnie z art. 20 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów stanowi podstawę ustroju gospodarczeg...
15,71 zł 17,45 zł
Do koszyka

Rachunkowość zarządcza

Publikacja jest integralnie związana z „Rachunkowością zarządczą”, wyd. II rozszerzone i zaktualizowane, autorstwa A. A. Jarugi, P. Kabalskiego, A. Szychty, z 2014 r., i stanowi cenną pomoc w poszerzeniu wiedzy i umiejętności przez osoby za...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kosztami podmiotów leczniczych. Rola i zadania pielęgniarek

Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakre...
47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie dziś i jutro. Tom 16

Procesy gospodarcze współczesnej ekonomii charakteryzują się dużym dynamizmem, nowymi trendami w zarządzaniu, a także niebywałym rozwojem i upowszechnieniem wysokich technologii. Częste zmiany otoczenia gospodarczego skłaniają przedsiębiorstwa d...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.