0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie dziś i jutro. Tom 16

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Monika Wyrzykowska-Antkiewicz

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 53,00 zł
47,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie dziś i jutro. Tom 16

Procesy gospodarcze współczesnej ekonomii charakteryzują się dużym dynamizmem, nowymi trendami w zarządzaniu, a także niebywałym rozwojem i upowszechnieniem wysokich technologii. Częste zmiany otoczenia gospodarczego skłaniają przedsiębiorstwa do gruntownych reform. Podstawowym warunkiem zapewnienia pozycji oraz ekspansji rynkowej przedsiębiorstwa jest zagwarantowanie sprawności zarządzania w dynamicznie zmieniają­cych się warunkach.

Tom szesnasty Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku poświęcony został współczesnym problemom zarządzania. Został on podzielo­ny na trzy części:
- pierwsza traktuje o ewolucji teorii i sposobów zarządzania,
- w drugiej części podjęto dyskurs na temat innowacji, technologii i komunikacji w zarządzaniu,
- część trzecia opracowania poświęcona została problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu i etyce w zarządzaniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-593-9
  • ISBN druku: 978-83-7556-508-9
  • EAN: 9788375565089
  • Liczba stron: 159
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 7

Część I
Ewolucja teorii i stylów zarządzania

1. Kształtowanie się teorii bankructwa - Andrzej Tokarski 11
1.1. Upadłość w teorii przedsiębiorstw 11
1.2. Pozytywna i normatywna teoria bankructwa 14
1.3. Ilościowe modele predykcji zagrożenia upadłością jako element teorii bankructwa 15
Streszczenie/Summary 17
Bibliografia 18

2. Kryzys wyzwaniem do zmiany stylu i sposobu zarządzania przedsiębiorstwem - Janusz Żurek 19
2.1. Przyczyny i skutki kryzysu finansowego w gospodarce światowej 20
2.2. Kryzys przedsiębiorstwa pochodną kryzysu w otoczeniu zewnętrznym, tj. międzynarodowym i krajowym 24
2.3. Działania jakie winny podejmować przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu w otoczeniu zewnętrznym, międzynarodowym i krajowym 27
Streszczenie/Summary 32
Bibliografia 33

Część II
Innowacje, technologia i komunikacja w zarządzaniu

3. Znaczenie innowacji w procesach zarządzania przedsiębiorstwem - Marcin Jakóbczyk 37
3.1. Innowacje w procesach zarządczych 38
3.2. Innowacje w zarządzaniu finansami 40
3.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu zasobami ludzkimi 42
3.4. Innowacyjne zarządzanie wiedzą 45
Streszczenie/Summary 49
Bibliografia 50

4. Implementacja ładu informatycznego w małych firmach - Dariusz Kralewski 51
4.1. Definicja ładu informatycznego (IT Governance) 51
4.2. Ład korporacyjny (Corporate Governance) a ład informatyczny (IT Governance) 52
4.3. Implementacja ładu informatycznego 53
4.4. Kluczowe czynniki sukcesu implementacji ładu informatycznego 56
Streszczenie/Summary 60
Bibliografia 61

5. Technologie informacyjne wykorzystywane w zarządzaniu wiedzą o klientach - Dorota Buchnowska 63
5.1. Istota i znaczenie wiedzy o klientach 63
5.2. Identyfikacja technologii wspierających zarządzanie wiedzą o klientach 65
5.3. Charakterystyka technologii wspierających zarządzanie wiedzą o klientach 67
5.3.1. Systemy CRM - kompleksowe wsparcie procesów zarządzania wiedzą o klientach 67
5.3.2. Business Intelligence - odkrywanie wiedzy o klientach ze zbiorów danych 69
5.3.3. Technologie Web 2.0 - zarządzanie wiedzą pochodzącą od klientów 73
Streszczenie/Summary 74
Bibliografia 75

6. Komunikacja w zarządzaniu projektami - podejście systemowe - Magdalena Bielenia-Grajewska 77
6.1. Komunikacja w zarządzaniu projektami 77
6.1.1. Zarządzanie projektami - zagadnienia ogólne 77
6.1.2. Zarządzanie projektami - wymiar komunikacyjny 78
6.1.3. Zarządzający projektami z perspektywy komunikacyjnej 79
6.2. Podejście systemowe do komunikacji w projekcie 81
6.2.1. Systemowość współczesnych organizacji 81
6.2.2. Charakterystyka systemów komunikacyjnych w organizacji 82
Streszczenie/Summary 83
Bibliografia 84

Część III
Społeczna odpowiedzialność biznesu i etyka w zarządzaniu

7. Recepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wśród przedstawicieli związków zawodowych oraz pracodawców z obszaru wojewódz­twa pomorskiego - Rafał Raczyński 89
7.1. Przyczyny rosnącej popularności koncepcji CSR 90
7.2. CSR w ujęciu teoretycznym 91
7.3. CSR w ujęciu praktycznym 94
7.3.1. Ład korporacyjny/organizacyjny 94
7.3.2. Prawa człowieka 96
7.3.3. Praktyki w miejscu pracy (relacje pracodawcy - pracownicy) 97
7.3.4. Środowisko 99
7.3.5. Praktyki rynkowe 100
7.3.6. Kwestie konsumenckie 101
7.3.7. Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych 102
Streszczenie/Summary 104
Bibliografia 105

8. Realizacja idei społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w warunkach światowego kryzysu finansowego - Janusz Żurek 107
8.1. Światowy kryzys finansowy wyzwaniem do zmian systemu mechanizmów rynkowych i zachowań podmiotów gospodarczych 108
8.2. Czemu ma służyć idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa i jaki jest jej podstawowy cel? 112
8.3. Czy w warunkach kryzysu finansowo-gospodarczego jest miejsce dla idei społecznej odpowiedzialności? 116
Streszczenie/Summary 119
Bibliografia 121

9. Rola etyki w reklamie biznesu - Adam Strzelecki 123
9.1. Uwarunkowania etyki w biznesie 124
9.2. Narzędzie perswazji w aksjologii reklamy 128
9.3. Przeciwdziałanie nieetycznej reklamie 131
Streszczenie/Summary 138
Bibliografia 139

10. Czynniki tworzące kapitał społeczny - Janusz Dworak 141
10.1. Symbolizm 143
10.2. Reklama 144
10.3. Media 146
10.4. Retoryka 147
10.5. Niestabilność polityczna 149
10.6. Relatywizm 150
10.7. Religia 150
10.8. Wiedza i edukacja 152
10.9. Doświadczania okresu dziecięcego 154
10.10. Rodzina i wychowanie 155
Streszczenie/Summary 157
Bibliografia 157

Inni Klienci oglądali również

17,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Globalne zarządzanie gospodarcze. Wyzwania dla światowego systemu handlu

Celem książki jest analiza zmian zachodzących w handlowym wymiarze globalnego zarządzania gospodarczego.Autorzy odnieśli się do wybranych aspektów funkcjonowania światowego systemu handlu, dokonując oceny ich funkcjonalności oraz odnosząc się do...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Aktywność fizyczna – zdrowie – problematyka czasu wolnego

We współczesnym świecie obserwujemy fakt zacierania się różnic pomiędzy czasem wolnym a czasem, w którym człowiek spełnia swoje powinności. Stąd pojawia się trudność metodologiczna kategoryzacji, definicji i przed¬miotu badań...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej,pojecie służby ...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Żyje się tylko dziś

Jens Andersen, wybitny duński biograf, od 30 lat publikuje opowieści o ważnych osobistościach duńskiej kultury, literatury i życia publicznego, takich jak Hans Christian Andersen, Thit Jensen, Tove Ditlevsen, Kim Larsen, królowa Małgorzata i nas...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem

Podręcznik obejmuje wiedzę o zarządzaniu jakością produkcji i bezpieczeństwem produktu. Autorzy przedstawili: historię, filozofię i istotę jakości; pomiar i ocenę jakości; środowisko i zasady zarządzania jakością; normalizację (system zarządzania jakoś...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Nażyć się. Jak zacząć nażywać się od dziś, pamiętać o tym jutro i już nigdy o sobie nie zapomnieć

To książka dla nas, które gdzieś po drodze do osiągania życiowych celów zgubiłyśmy siebie. Dla zmęczonych, przytłoczonych codziennością i próbujących zaspokoić potrzeby wszystkich wokół. A co z naszymi? Jak sprawić, żeby w c...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!