0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Małgorzata Mądry-Kupiec

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,00 zł
26,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji

Prezentowane opracowanie powstało na podstawie rozprawy doktorskiej napisanej pod naukowym kierunkiem prof. dr hab. Henryki Kwiatkowskiej z Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka składa się z dwóch części praktycznej (badawczej ) i teoretycznej.
Opracowane praktyczne wyniki badań znajdują się w drugiej części książki (rozdziały IV–VII). W rozdziałach IV, V i VI autorka rozpatruje kolejno proporcje mówienia i słuchania przez nauczyciela i ucznia na lekcji, specyfikę słuchania ucznia przez nauczyciela oraz zakres, w jakim pedagodzy są świadomi swojego sposobu porozumiewania się z młodzieżą. Analizy tej dokonuje, porównując obie badane grupy: nauczycielską i uczniowską na podstawie wyników uzyskanych z badań ankietowych. Natomiast rozdział VII w całości jest poświęcony analizie jakościowej nagranych lekcji, gdzie zostały zestawione uzyskane wyniki z danymi z badań ankietowych. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, by poznać opinię nauczycieli na temat ich sposobu mówienia i słuchania uczniów. Zebrane dane porównano z opinią uczniów o komunikacji nauczycieli z młodzieżą na lekcji.
Odniesieniem teoretycznym do uzyskanych wyników badań jest pierwsza część książki (rozdziały I, II i III), w której zostaje zarysowana ogólnie problematyka komunikacji werbalnej nauczyciela i ucznia. Autorka podejmuje tu rozważania nad rolą i znaczeniem języka, zastanawia się również nad cechami warunkującymi efektywne mówienie i słuchanie w relacji nauczyciela i ucznia na lekcji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-872-1
  • ISBN druku: 978-83-7587-872-1
  • Liczba stron: 164
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp .......... 9
Rozdział I
Język – jego status i znaczenie .......... 11
1. Próba określenia języka – przyjęcie definicji ......... 11
2. Funkcje języka ........... 15
3. Kompetencje komunikacyjne ........ 19
4. Język w świetle teorii J. Lacana a konsekwencje dla pedagogiki ............ 22
Rozdział II
Mówienie nauczyciela i ucznia w klasie szkolnej ............ 25
1. Cechy warunkujące mówienie nauczyciela i ucznia ........ 25
2. Samoświadomość nauczyciela warunkiem dobrych relacji z uczniem ......... 27
3. Dopuszczenie ucznia do głosu a mowa eksploracyjna ......... 30
4. Mówienie środkiem wypowiedzenia ............ 33
Rozdział III
Słuchanie nauczyciela warunkiem dialogu z uczniem ......... 37
1. Analizujące słuchanie mowy ucznia ............ 37
2. Słuchanie nauczyciela jako otwarcie i wpływ na mowę ucznia .......... 41
3. Co się zmienia w człowieku, który słucha? ........... 44
4. Poczucie odrębności nauczyciela a empatia w słuchaniu ......... 46
Rozdział IV
Opis badań i interpretacja wyników ............ 49
1. Organizacja badań .......... 49
2. Charakterystyka badanych ............ 49
3. Proporcje mówienia i słuchania nauczyciela i ucznia w klasie szkolnej ........... 50
4. Czas przeznaczony na mówienie nauczyciela i ucznia na lekcji ............ 52
4.1. Postawa nauczyciela w procesie komunikowania się z uczniem .......... 56
4.2. Częstość zadawanych pytań na lekcji przez nauczycieli i uczniów ........... 58
5. Czas przeznaczony na słuchanie nauczyciela i ucznia na lekcji ............ 61
Rozdział V
Analizujące słuchanie nauczyciela szansą na zrozumienie ucznia ............ 65
1. Czynniki aktywnego słuchania najczęściej stosowane przez nauczycieli ........... 65
2. Aspekty wypowiedzi, na jakie zwracają uwagę nauczyciele, słuchając uczniów ......... 68
2.1. Treść wypowiedzi ............ 69
2.2. Forma wypowiedzi .......... 72
2.3. Sens wypowiedzi ........ 73
3. Rozumienie wieloznaczności mowy ucznia przez nauczycieli ......... 75
Rozdział VI
Świadomość nauczycieli dotycząca sposobu mówienia i słuchania ucznia ......... 81
1. Formy wypowiedzi najczęściej stosowane przez nauczycieli i uczniów ........ 82
2. Znaczące cechy osobowe wyrażane we wzajemnym porozumiewaniu się nauczyciela i ucznia ............ 85
3. Rodzaje komunikatów wypowiadanych przez nauczycieli do uczniów – w opinii badanych ........... 88
3.1. Wypowiedzi nauczyciela wywierające wpływ na ucznia ............ 88
3.2. Wypowiedzi nauczyciela w tłumaczeniu złożoności zjawisk ......... 95
3.3. Werbalne sposoby zachęcania uczniów do mówienia .......... 99
3.3.1. Starania o zainteresowanie ucznia zagadnieniem ........... 100
3.3.2. Nieprzerywanie wypowiedzi ucznia ........ 101
3.3.3. Chwalenie ucznia przez nauczyciela ........ 102
3.3.4. Uważne słuchanie ucznia przez nauczyciela .......... 104
3.3.5. Wzmacnianie i niekrytykowanie przez nauczyciela wypowiedzi ucznia .......... 105
3.3.6. Niezajmowanie się zachęcaniem uczniów do mówienia ...... 106
4. Czynniki ułatwiające i utrudniające mówienie w relacji wychowawczej .......... 108
4.1. Czynniki ułatwiające mówienie w relacji wychowawczej .......... 108
4.2. Czynniki utrudniające mówienie w relacji wychowawczej ........ 111
5. Czynniki ułatwiające i utrudniające słuchanie ucznia przez nauczyciela .......... 114
5.1. Czynniki ułatwiające słuchanie .......... 114
5.2. Czynniki utrudniające słuchanie ........ 116
6. Informacje zwrotne od uczniów o sposobie komunikowania się nauczyciela .......... 118
Rozdział VII
Mówienie i słuchanie w relacji wychowawczej – analiza lekcji ........ 123
1. Nauczyciel jako monologujący czy dialogujący partner ucznia? ........... 124
2. Nauczyciel słuchający wypowiedzi ucznia ........... 132
3. Najważniejsze czynniki utrudniające nauczycielowi słuchanie ........ 136
4. Samoświadomość nauczyciela dotycząca mówienia w relacji wychowawczej .......... 138
4.1. Formy wypowiedzi nauczycieli i uczniów ......... 139
4.2. Znaczące cechy osobowe wyrażane we wzajemnym porozumiewaniu się nauczyciela i ucznia ......... 141
4.3. Wypowiedzi wywierające wpływ na ucznia ............ 143
4.4. Wypowiedzi nauczyciela tłumaczące uczniom zawiłą problematykę ............ 145
4.5. Wypowiedzi pedagoga zachęcające uczniów do mówienia ............ 146
Wnioski .......... 149
Zakończenie ............ 153
Bibliografia ......... 155
Spis tabel ........ 163
Spis wykresów ......... 164

Inni Klienci oglądali również

45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Negocjacje i komunikacja

W dynamicznie zmieniającym się współczesnym świecie niezmienna pozostaje wartość dobrych relacji oraz umiejętności nawiązywania i utrzymywania porozumienia między różnymi stronami. Opanowanie sztuki negocjacji i komunikacji międzyludzkiej...
24,29 zł 26,99 zł
Do koszyka

Nauczyciel tańca

Byli jak dwa kontrastowe kolory – czerń i biel. Nosili w sobie mrok, lecz wierzyli, że uczucie, które ich połączyło, okaże się silniejsze niż narastające od lat ciemności…To opowieść o chłopaku, który tańczy, by wyrzuci...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Niekończąca się lekcja muzyki

Takiej książki jeszcze nie było! Ta Lekcja Muzyki się nie kończy, bo towarzyszy dziecku na każdym etapie rozwoju. W okresie niemowlęcym uwagę przykują obrazki kontrastowe, nieco później książeczka może posłużyć za kolorowankę, by w końcu stać si...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Dar. 12 lekcji, dzięki którym odmienisz swoje życie

W życiu nie chodzi o to, co nam się przytrafia, tylko o to, co postanowimy z tym zrobić. Wszyscy mierzymy się z cierpieniem – smutkiem, stratą, rozpaczą, strachem, niepewnością, porażkami. Ale mamy też wybór: w obliczu t...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Marketingowe aspekty zarządzania komunikacją wizualną w sektorze MŚP

Głównym problemem niniejszej książki jest wskazanie, że komunikacja wizualna stanowi element komunikacji marketingowej i określanie zasad komunikacji wizualnej odnosi się do budowania miksu promocyjnego komunikacji marketingowej. Chodzi o wskaza...
20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Teoria komunikowania masowego. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej

Celem publikacji jest dostarczenie studentom dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków pokrewnych (np. public relations, reklama) systematycznej wiedzy ze współczesnej teorii komunikowania masowego. Poszczególne zagadn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!