0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Teoria komunikowania masowego. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Stanisław Michalczyk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 23,10 zł
20,79 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Teoria komunikowania masowego. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej

Celem publikacji jest dostarczenie studentom dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków pokrewnych (np. public relations, reklama) systematycznej wiedzy ze współczesnej teorii komunikowania masowego. Poszczególne zagadnienia rozpatrywano w wymiarze historycznym (rozwój teorii), personalnym (wybitni przedstawiciele teorii) oraz aktualnym (znaczenie dla praktyki komunikowania masowego). Znajomość teorii jest podstawowym warunkiem właściwego realizowania praktyki, tj. dziennikarstwa i komunikowania publicznego. Publikacja powinna także zainteresować dziennikarzy, wykładowców oraz badaczy procesów komunikowania masowego. Dodatkowej wiedzy może dostarczyć podana po każdym rozdziale literatura uzupełniająca, a weryfikacją zrozumienia poszczególnych problemów powinna być prawidłowa odpowiedź na zawarte w skrypcie pytania kontrolne (egzaminacyjne).

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3452-3
  • Liczba stron: 258
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 9

Rozdział 1
Transdyscyplinarność nauki o mediach i komunikowaniu / 17
1 1 Tożsamość dyscypliny / 17
1 2 Metody badawcze / 19
1 2 1 Metody empiryczne / 21
1 2 2 Metody hermeneutyczne / 31
1 3 Formuła Lasswella: przedmiot badań w nauce o mediach i komunikowaniu / 33
1 3 1 Obszary badawcze / 34
1 3 2 Dyscypliny składowe / 36
Pytania kontrolne / 38
Literatura uzupełniająca / 38

Rozdział 2
Historyczny rozwój komunikowania i mediów / 39
2 1 Ery (stadia) rozwoju komunikowania / 39
2 2 Historia technicyzacji i medializacji / 41
2 3 Historia wynalazków techniczno-medialnych / 43
2 3 1 Media drukowane / 43
2 3 2 Media analogowe / 46
2 3 3 Media cyfrowe / 48
2 4 Społeczeństwo medialne / 49
Pytania kontrolne / 51
Literatura uzupełniająca / 51

Rozdział 3
Komunikowanie – komunikowanie masowe – media Analiza pojęć / 53
3 1 Charakter i funkcje komunikowania (komunikacji) / 53
3 2 Komunikowanie interpersonalne / 55
3 3 Komunikowanie masowe / 58
3 4 Media / 62
3 5 Funkcje mediów / 63
3 6 Modele komunikowania masowego / 67
Pytania kontrolne / 71
Literatura uzupełniająca / 71

Rozdział 4
Teorie bazowe / 73
4 1 Pojęcie teorii / 73
4 2 Kryteria klasyfikacji teorii komunikowania masowego / 75
4 2 1 Kryterium zasięgu i stopnia abstrakcyjności / 75
4 2 2 Kryterium miejsca w modelu Lasswella / 77
4 3 Klasyfikacja i charakterystyka teorii bazowych / 79
4 3 1 Teorie technologiczne / 80
4 3 2 Teorie ekonomiczne – ekonomia polityczna / 80
4 3 3 Teorie krytyczne / 81
4 3 4 Teorie semiotyczne / 82
4 3 5 Teorie konstruktywistyczne / 82
4 3 6 Teorie kulturowe / 83
4 3 7 Teorie systemowe / 84
4 3 8 Teorie feministyczne / 84
4 3 9 Teorie psychoanalityczne / 85
4 3 10 Teorie medialno-filozoficzne / 86
Pytania kontrolne / 87
Literatura uzupełniająca / 88

Rozdział 5
Teorie średniego zasięgu / 89
5 1 Gatekeeping / 91
5 2 Teoria wartości informacji / 93
5 3 Framing / 95
5 4 Agenda-setting / 97
5 5 Elaboration likelyhood model / 99
5 6 Uses and gratifications / 101
5 7 Interakcja paraspołeczna / 103
5 8 Dyfuzja innowacji / 105
5 9 Efekt osoby trzeciej / 107
5 10 Spirala milczenia / 109
Pytania kontrolne / 111
Literatura uzupełniająca / 111

Rozdział 6
Formy komunikowania publicznego Aktorzy i procesy / 113
6 1 Dziennikarstwo / 113
6 2 Public relations / 117
6 3 Reklama / 120
6 4 Komunikowanie perswazyjne / 124
6 5 Opinia publiczna jako przestrzeń komunikowania masowego / 131
6 6 Komunikowanie online / 135
Pytania kontrolne / 138
Literatura uzupełniająca / 138

Rozdział 7
Struktury i konteksty mediów / 139
7 1 Polityka medialna i komunikacyjna / 139
7 2 Socjologia mediów / 143
7 3 Ekonomia mediów / 148
7 4 Pedagogika medialna / 155
7 5 Prawo mediów / 159
Pytania kontrolne / 161
Literatura uzupełniająca / 161

Rozdział 8
Zawartość mediów / 163
8 1 Rzeczywistość medialna / 163
8 2 Czynniki wpływu na zawartość / 167
8 3 Aspekty jakości zawartości / 170
8 4 Rytualizacja i schematyzm / 174
8 5 Dziennikarskie formy wypowiedzi / 177
Pytania kontrolne / 182
Literatura uzupełniająca / 183

Rozdział 9
Użytkowanie i recepcja mediów / 185
9 1 Teoretyczne podstawy użytkowania i recepcji / 185
9 2 Charakter i cechy współczesnej publiczności medialnej / 189
9 3 Motywy użytkowania mediów / 192
9 3 1 Motywy kognitywne: informacja / 194
9 3 2 Motywy afektywne / 198
9 3 3 Motywy społeczne i tożsamościowe / 203
9 4 Recepcyjne procesy selekcyjne / 204
9 5 Indywidualne i społeczne konteksty recepcyjne / 206
Pytania kontrolne / 210
Literatura uzupełniająca / 210

Rozdział 10
Efekty oddziaływania mediów / 211
10 1 Skuteczność mediów jako przedmiot badawczy nauki o mediach i komunikowaniu – podstawy teoretyczne / 212
10 2 Klasyczne teorie skuteczności / 216
10 2 1 Teorie spójności / 216
10 2 2 Teorie uczenia (się) / 218
10 3 Konteksty skuteczności mediów / 221
10 3 1 Kontekst interpersonalny / 221
10 3 2 Kontekst społeczny / 223
10 4 Mediatyzacja – efekt mediatyzacyjny / 226
10 5 Metody badań skuteczności / 229
Pytania kontrolne / 233
Literatura uzupełniająca / 234
Zakończenie / 235
Najczęściej cytowani autorzy / 239
Bibliografia / 243
Spis tabel / 249
Spis schematów / 251
Summary / 253
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

72,80 zł 104,00 zł
Do koszyka

Rynek finansowy i jego mechanizmy. Podstawy teorii i praktyki

Kompleksowe kompendium wiedzy z zakresu nowoczesnych finansów. Uwzględnia najnowsze osiągnięcia zarówno w dziedzinie teorii, jak i praktyki. Zaprezentowano w nim wszystkie najważniejsze kwestie związane z inwestowaniem w instrumenty finan...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych

Pierwsze w polskiej literaturze wszechstronne ujęcie zagadnienia komunikacji politycznej w amerykańskich kampaniach wyborczych! Książka: - przedstawia amerykański system medialny; - ukazuje praktykę oraz ocenę kampanii z perspektywy jej głównych uczes...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

Dzieło Lucyny Frąckiewicz inspiracją dla współczesnej polityki społecznej

Trudno jest wytyczyć jednoznaczne granice polityki społecznej jako dyscypliny naukowej, pisała Profesor Lucyna Frąckiewicz. „W coraz szerszym zakresie korzysta z dorobku innych dyscyplin, by z kolei służyć też innym dyscyplinom bogactwem doświadc...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 1: Między teorią a praktyką

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie to inicjatywa wydawnicza pracowników i studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nawiązująca do wielowiekowych cieszyńskich tradycji kształceniowych i publikac...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Polityka rynku pracy w Społecznej Gospodarce Rynkowej Niemiec

Wstęp / 9Rozdział 1. Niemiecki model Społecznej Gospodarki Rynkowej1.1. Ideologiczne podstawy / 211.2. Konstruowanie niemieckiej SGR po II wojnie światowej / 341.3. Niemiecki model gospodarczy na tle „różnorod...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

NATO poprzez pryzmat wybranych teorii geopolitycznych

Monografia stanowi zwieńczenie rocznych badań nad miejscem Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego w stosunkach międzynarodowych w oparciu o wybrane teorie geopolityczne. Praca stanowi przedstawienie historii NATO, od momentu powstania, po najwa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!