Innowacyjne przedsiębiorstwo w czasach transformacji cyfrowej
W monografii zaprezentowano wybrane aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw w czasach transformacji cyfrowej. Podmioty te, aby sprostać wymaganiom rynków i gospodarki, muszą zmieniać się i dostosowywać do nowych realiów. Zmiany te powodują, że są one coraz bardziej innowacyjne, a innowacje te przejawiają się poprzez nowe produkty, usługi i procesy.
Publikacja zawiera osiem rozdziałów, w których Autorzy analizują, jaki wpływ na sukces przedsiębiorstwa ma zastosowanie osiągnięć współczesnej cyfryzacji. Poruszają m.in. zagadnienia algorytmów zarządzania danymi, informacją i wiedzą; zwinności organizacyjnej; sztucznej inteligencji, roli technologii informacyjno-komunikacyjnych i outsourcingu IT; warsztatów wymagań przy zastosowaniu podejścia procesowego do identyfikacji wymagań funkcjonalnych wobec systemów informatycznych; wykorzystania funkcjonalności sieci zawodowej LinkedIn jako źródła wiedzy w organizacji, a także transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach komunalnych i zarządzaniu transportem miejskim.
Wstęp
Rozdział 1
Wojciech Cieśliński, Iwona Chomiak-Orsa
Algorytmy w organizacji – nowy kierunek zarządzania
Rozdział 2
Maria Kocot
Zwinność organizacyjna wobec wyzwań cyfryzacji
Rozdział 3
Anna Nowacka
Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w procesach podejmowania decyzji
w przedsiębiorstwach
Rozdział 4
Damian Kocot
Czynniki sukcesu w zakresie zastosowania outsourcingu IT
Rozdział 5
Przemysław Polak
Warsztaty wymagań przy zastosowaniu podejścia procesowego
do identyfikacji wymagań funkcjonalnych
Rozdział 6
Artur Machura
Sieć zawodowa LinkedIN w organizacyjnym uczeniu się
Rozdział 7
Tadeusz Chruściel
Transformacja cyfrowa samorządowych przedsiębiorstw komunalnych –
perspektywy i ograniczenia
Rozdział 8
Aleksandra Grabińska, Michał Kaniowski
Zastosowanie wybranych narzędzi technologii informacyjnej w zarządzaniu
transportem w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym
Sp. z o.o. w Częstochowie