• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cyfrowa komunikacja organizacji (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2020

  • Redakcja naukowa: Jerzy Gołuchowski, Barbara Filipczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
25,00 zł
22,50 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,50 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Cyfrowa komunikacja organizacji

Niniejsza książka wychodzi naprzeciw potrzebom badaczy komunikacji cyfrowej oraz oczekiwaniom praktyków, wykorzystujących w zarządzaniu organizacjami najnowsze rozwiązania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W oparciu o wyniki studiów literaturowych, w treści przedstawiono stan badań nad komunikacją w obliczu nowoczesnych technologii informatycznych. Współczesne technologie informacyjno-komunikacyjne stwarzają niespotykane dotychczas możliwości doskonalenia komunikacji między ludźmi i między organizacjami. Monografia będzie użytecznym podręcznikiem dla studentów kierunków informatycznych, a także dla osób poszukujących podstaw teoretycznych i praktycznych umiejętności w zakresie analizy i projektowania procesów komunikacji w organizacji.

  • Redakcja: Jerzy Gołuchowski, Barbara Filipczyk
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-613-2
  • ISBN druku: 978-83-7875-612-5
  • Liczba stron: 262
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie (Barbara Filipczyk, Jerzy Gołuchowski)	9
1. Komunikacja cyfrowa współczesnych organizacji (Katarína Fichnová, Jerzy Gołuchowski, Joanna Paliszkiewicz, Wiesław Walentukiewicz, Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak)	15
1.1. Komunikacja cyfrowa jako zjawisko świata społecznego i jako przedmiot badań naukowych	15
1.1.1. Komunikacja jako zjawisko świata społecznego	16
1.1.2. Komunikacja jako przedmiot badań naukowych	24
1.2. Cyfrowa komunikacja na tle innych rodzajów komunikacji organizacji	27
1.2.1. Rodzaje komunikacji organizacji		28
1.2.2. Cyfrowa komunikacja organizacji – istota i zakres pojęcia	30
1.2.3. Modele teoretyczne komunikacji (komunikowania) jako fundament komunikacji cyfrowej	33
1.3. Uwarunkowania sprawnej cyfrowej komunikacji organizacji	36
1.3.1. Indywidualne uwarunkowania komunikacji organizacji	39
1.3.2. Uwarunkowania kulturowe i społeczne	44
1.3.3. Uwarunkowania językowe komunikacji organizacji	45
1.3.4. Uwarunkowania organizacyjne	47
1.3.5. Uwarunkowania technologiczne	49
Literatura	50
2. Zarządzanie komunikacją cyfrową organizacji (Jerzy Gołuchowski, Joanna Paliszkiewicz)	55
2.1. Systemowe ujęcie zarządzania organizacją, jej wiedzą i komunikowaniem w organizacji	55
2.1.1. Organizacja jako system techniczno-społeczny	56
2.1.2. Myślenie systemowe jako metodyka analizy i projektowania komunikacji	60
2.2. Modele organizacji a modele komunikacji organizacji	61
2.3. System zarządzania wiedzą i komunikacją cyfrową	65
2.3.1. Statyczne modele systemu	66
2.3.2. Dynamika systemu zarządzania wiedzą i komunikacją	69
2.4. Projektowanie i analiza komunikacji w teorii i praktyce zarządzania komunikacją cyfrową	77
Literatura	82
3. Dyskurs organizacyjny i jego analiza w organizacji (Dorota Marquardt)	86
3.1. Dyskurs organizacyjny jako rodzaj dyskursu	86
3.2. Dyskurs – historia pojęcia i perspektywy badawcze	87
3.2.1. Dyskurs organizacyjny – pojęcie i wybrane paradygmaty badawcze dyskursu organizacyjnego	89
3.2.2. Rodzaje i elementy dyskursu organizacyjnego	92
3.2.3. Komunikacja cyfrowa w dyskursie organizacyjnym	95
3.3. Analiza dyskursu organizacyjnego	98
3.3.1. Cele analizy dyskursu organizacyjnego	98
3.3.2. Kryteria oceny dyskursu organizacyjnego	99
3.3.3. Metody analizy dyskursu organizacyjnego	100
3.4. Wykorzystanie analizy dyskursu organizacyjnego do analizy społecznej odpowiedzialności biznesu	102
Literatura	104
4. Automatyzacja analizy cyfrowej komunikacji organizacji (Piotr Glenc)	108
4.1. Potrzeba automatyzacji analizy komunikacji organizacji	109
4.2. Techniki i narzędzia automatyzacji analizy komunikatów	110
4.3. Analiza zdań i powiązań międzyzdaniowych w kontekście automatyzacji analizy komunikacji organizacji	113
4.4. Wizualizacja wyników automatycznej analizy komunikatów	115
4.5. Automatyczna analiza argumentacji	119
4.6. Bariery i wyzwania automatycznej analizy komunikatów w języku polskim	120
Literatura	123
5. Technologie cyfrowe wspomagające komunikację organizacji (Agata Berdowska, Peter Mikuláš)	126
5.1. Technologie cyfrowe wspomagające komunikację jednostronną	126
5.1.1. Portal internetowy	127
5.1.2. Technologie wideo w komunikacji organizacji	128
5.2. Technologie komunikacji interaktywnej	129
5.3. Technologie społecznościowe w realizacji komunikacji organizacji	131
5.4. Platformy e-learningowe jako narzędzia dzielenia się wiedzą organizacji	134
5.5. Technologie automatyzacji komunikacji organizacji	137
5.5.1. Rodzaje botów	138
5.5.2. Chatboty jako narzędzia automatyzacji komunikacji organizacji	140
Literatura	144
6. Wykorzystanie Design Thinking w projektowaniu cyfrowej komunikacji organizacji (Karina Cicha)	148
6.1. Pojęcie projektowania (design) i projektanta (designer)	148
6.2. Projektowanie komunikacji cyfrowej organizacji	150
6.3. Design Thinking jako metodyka projektowania	154
6.4. Organizacja procesu projektowania z wykorzystaniem Design Thinking	159
6.5. Adaptacja Design Thinking do projektowania komunikacji cyfrowej organizacji	163
6.5.1. Zadanie projektowe – przygotowanie	164
6.5.2. Badanie	165
6.5.3. Empatyzacja	168
6.5.4. Eksperyment (generowanie pomysłów)	170
6.5.5. Prototypowanie	172
6.5.6. Ewolucja	173
6.6. Wnioski	174
Literatura	174
7. Zarządzanie wiedzą i komunikacją cyfrową w procesie onboardingu studentów (Barbara Filipczyk)	177
7.1. Wyzwania w procesie adaptacji nowych studentów	178
7.2. Wykorzystanie wiedzy o onboardingu pracowników do rozwiązania problemu przygotowania nowych studentów do studiowania w uczelni	179
7.3. Potrzeba zarządzania wiedzą dla studentów w procesie ich onboardingu	181
7.4. Projektowanie systemu zarządzania wiedzą i komunikacją wspierającego onboarding studentów z wykorzystaniem metodyki Design Thinking	183
7.4.1. Inspiracja: badanie potrzeb grupy docelowej	184
7.4.2. Ideacja: wybór modelu onboardingu wspierającego nowych studentów	186
7.4.3. Implementacja: dobór technologii cyfrowych	188
Literatura	191
8. Wykorzystanie gier komputerowych w komunikacji organizacji (Grzegorz Filipczyk, Zdenko Mago)	194
8.1. Gry poważne i gamifikacja	194
8.2. Gry komputerowe w komunikacji wewnętrznej	197
8.3. Gry komputerowe w komunikacji zewnętrznej	201
Literatura	206
9. Nowe technologie cyfrowe w komunikacji marketingowej (Andrzej Bajdak, Łukasz Wojciechowski)	209
9.1. Przesłanki poszukiwania nowych narzędzi komunikacji w działaniach marketingowych	210
9.2. Specyfika marketingu partyzanckiego i marketingu ambientowego	211
9.3. Efekty zaskoczenia i wzbudzania emocji jako fundament strategii komunikacyjnej w marketingu partyzanckim i ambientowym	215
9.4. Niekonwencjonalne formy i technologie komunikacji stosowane w guerilla i ambient marketingu	217
Literatura	223
10. Strategia komunikacji cyfrowej ruchu społecznego sprzeciwu – Adbusters Media Foundation (Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak)	226
10.1. Kultura kontestacji w cyberprzestrzeni	226
10.2. Strategia komunikacji cyfrowej „Adbusters” – zakres badania	228
10.3. Polaryzacja i prowokacja jako elementy strategii cyfrowej komunikacji Adbusters Media Foundation	231
10.4. Analiza środków wykorzystywanych w realizacji strategii komunikacji cyfrowej	234
Literatura	240
Zakończenie (Barbara Filipczyk, Jerzy Gołuchowski)	243
Spis rysunków	249
Spis tabel	251
Informacja o Autorach	253

41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Cyfrowy minimalizm. Jak zachować skupienie w hałaśliwym świecie

"Cyfrowy minimalizm" to najlepsza książka o naszym trudnym związku z technologią, jaką przeczytałem w ostatnim czasie. Jeżeli szukacie przewodnika, który pomoże wam wyzwolić się z okowów e-maili, sieci społecznościowych, smartfo...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Wpływ wewnętrznych czynników na sukces projakościowego zarządzania w organizacji

Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych ...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Zarządzanie wirtualną załogą - telepraca

Złożoność i dynamika współczesnej rzeczywistości implikują wyłanianie się nowego paradygmatu społeczno-kulturowego, a w istocie – nowych paradygmatów zarządzania organizacjami. Podstawą, na której się one opierają jest wiedza...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

System ekozarządzania i audytu (EMAS) w organizacji

W monografii wskazano praktyczne rozwiązania o uniwersalnym charakterze, które mogą mieć zastosowanie w każdej organizacji w zakresie wdrażania i utrzymania systemu ekozarządzania i audytu. Zawarto podstawowe założenia i wymagania dotyczące syst...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Tożsamość w naukach społecznych a ekonomiczne zróżnicowanie dochodów w ramach bogactwa i bezpieczeństwa społeczeństw - ROZDZIAŁ 1 TOŻSAMOŚĆ ORGANIZACYJNA W NAUKACH SPOŁECZNYCH NA PRZYKŁADZIE ORGANIZACJI PUBLICZNYCH ZAJMUJĄCYCH SIĘ BEZPIECZEŃSTWEM

Tożsamość jest jednym z tych pojęć w nauce, które trudno jest uchwycić jednostronnie. Mieni się ono wielością znaczeń, typów. Co więcej, wydaje się, że wieloznaczność jest cechą pojęcia tożsamość. Można mówić m. in. o tożsamości wł...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Współczesne koncepcje zarządzania organizacjami - Zastosowanie analizy koszykowej do wsparcia procesu zarządzania ryzykiem projektów

Współczesne organizacje stoją w obliczu gwałtownych i złożonych zmian w wielu dziedzinach życia gospodarczego. Gwałtowne zmiany w zakresie technologii w połączeniu z postępującą globalizacją przyczyniły się do powstania zjawisk, które był...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.