0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zasoby zdrowotne młodzieży gimnazjalnej w kontekście ekosystemu szkoły

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Gaweł

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zasoby zdrowotne młodzieży gimnazjalnej w kontekście ekosystemu szkoły

Zaprezentowane w książce Anny Gaweł badania teoretyczne i empiryczne koncentrują się wokół fenomenu zdrowia, które jest nieodłącznie związane z rozwojem człowieka w okresie jego dojrzewania i zarazem warunkuje przebieg tegoż rozwoju.

Autorka podejmuje próbę rozpoznania podmiotowych zasobów zdrowotnych oraz zasobów środowiskowych tkwiących w ekosystemie szkoły, które współtworzą potencjał zdrowotny uczniów w wieku gimnazjalnym. Przyjęta w pracy perspektywa ekologicznego, systemowego i salutogenetycznego ujmowania zjawisk w obszarze zdrowia umożliwia poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące możliwości kształtowania tych zasobów w procesie wychowania do zdrowia, stanowiącym nieodłączny składnik całościowego procesu edukacji służącej harmonijnemu rozwojowi człowieka jako istoty biopsychospołecznej.

Publikacja jest adresowana do środowiska naukowego pedagogów i psychologów zdrowia, studentów nauk społecznych oraz pedagogów szkolnych i nauczycieli będących realizatorami edukacji zdrowotnej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-9071-8
  • ISBN druku: 978-83-233-3722-5
  • Liczba stron: 300
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 9

Rozdział I. Zdrowie jako przedmiot dyskursu w pedagogice 17
1.1. Zdrowie w ujęciu biomedycznym 18
1.2. Zdrowie w ujęciu holistycznym i systemowym 20

Rozdział II. Problematyka zdrowia w kontekście zasobów 29
2.1. Podmiotowe zasoby dla zdrowia 32
	2.1.1. Zasoby biologiczne 32
	2.1.2. Zasoby o charakterze poznawczo-afektywnym i behawioralno--kompetencyjnym 35
		2.1.2.1. Dyspozycje osobowościowe 38
		2.1.2.2. Świadomość zdrowotna 40
		2.1.2.3. Kompetencje psychospołeczne 43
2.2. Środowisko jako źródło zasobów dla zdrowia 46
2.3. Edukacja jako zasób dla zdrowia 53
	2.3.1. Edukacja zdrowotna 55
	2.3.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka i promocja zdrowia 58

Rozdział III. Ekosystem szkoły jako kontekst kształtowania zdrowia ucznia 63
3.1. Szkoła jako ekosystem 64
3.2. Edukacja zdrowotna w szkole 68
	3.2.1. Założenia programowe szkolnej edukacji zdrowotnej 70
	3.2.2. Edukacja zdrowotna jako element działalności profilaktycznej szkoły 75
	3.2.3. Promocja zdrowia w szkole 80
	3.2.4. Nauczyciel jako edukator zdrowia 82
3.3. Środowisko szkoły jako źródło zasobów dla zdrowia ucznia 87
	3.3.1. Środowisko psychospołeczne szkoły 87
	3.3.2. Środowisko fizyczne i materialne szkoły 92

Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych 97
4.1. Przyjęta perspektywa badawcza 97
4.2. Problematyka badań 102
4.3. Procedura postępowania badawczego 114
	4.3.1. Wyłonienie próby badawczej 115
	4.3.2. Sposoby zbierania danych 117
	4.3.3. Uzasadnienie wyboru wykorzystanych metod statystycznych 130

Rozdział V. Podmiotowe zasoby zdrowotne gimnazjalistów 133
5.1. Poczucie dobrostanu psychofizycznego uczniów 134
5.2. Zasoby zdrowotne uczniów o charakterze poznawczo-afektywnym 141
	5.2.1. Przekonania na temat uwarunkowań zdrowia 141
	5.2.2. Poczucie kontroli nad własnym zdrowiem 145
	5.2.3. Pozycja zdrowia w systemie wartości 154
	5.2.4. Przekonania normatywne w zakresie stosowania substancji psychoaktywnych 159
5.3. Kompetencje społeczne uczniów 171
5.4. Dyskusja wyników 176
5.5. Podmiotowe zasoby zdrowotne uczniów – podsumowanie 179

Rozdział VI. Ekosystem szkoły jako źródło środowiskowych zasobów dla zdrowia uczniów 185
6.1. Postrzeganie przez uczniów środowiska psychospołecznego szkoły 186
6.2. Środowisko fi zyczne i materialne szkoły 193
6.3. Status zdrowia w działalności edukacyjnej i organizacyjnej szkoły 201
	6.3.1. Działalność wychowawczo-profilaktyczna szkoły ukierunkowana na promowanie zdrowia uczniów 201
	6.3.2. Polityka zdrowotna szkoły 217
6.4. Zasoby zdrowotne tkwiące w ekosystemie szkoły – podsumowanie 230

Rozdział VII. Podmiotowe zasoby zdrowotne uczniów w kontekście zasobów zdrowotnych szkoły 237
7.1. Przekonania uczniów na temat wartości zdrowia oraz jego uwarunkowań w kontekście statusu zdrowia w działalności edukacyjnej i organizacyjnej szkoły 237
7.2. Poziom kompetencji społecznych uczniów w kontekście zaangażowania szkoły w proces ich kształtowania 242
7.3. Podmiotowe zasoby zdrowotne uczniów w kontekście zasobów zdrowotnych szkoły – podsumowanie 245

Wnioski dla praktyki i polityki zdrowotnej w szkole 249
Zakończenie 253
Bibliografia 257
Spis tabel 279
Spis rysunków 285
Aneks 287
Indeks 295

Inni Klienci oglądali również

36,90 zł 41,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zasobami niematerialnymi bibliotek w społeczeństwie wiedzy

W kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych można wyszczególnić wiele rodzajów zasobów niematerialnych, które w nich funkcjonują i mogą być wykorzystywane w celu podnoszenia sprawności organizacyjnej oraz zwiększan...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 4. Szkoły w Wydziale Wielkopolskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich środków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu rozwoju Humanistyki, na temat Komis...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Informacja zdrowotna

Unikatowy w skali kraju raport z badań eksploracyjnych przeprowadzonych w 2012 roku wśród pacjentów przychodni warszawskich z wykorzystaniem autorskich narzędzi badawczych. Przedstawiony materiał pozwala naszkicować ścieżki zachowań infor...
22,32 zł 24,80 zł
Do koszyka

Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej

Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytani...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Zintegrowana opieka zdrowotna

Publikacja jest jedyną tego typu pozycją na rynku, w której kompleksowo omówiono zagadnienie integrowania procesu świadczenia usług opieki zdrowotnej oraz obsługi pacjenta w modelu zintegrowanej opieki zdrowotnej. Opracowanie zawiera:
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Szkoła i nauczyciel. Rozwój nauczyciela i rozwój szkoły

Tytuł tej książki zwraca uwagę na powiązanie potencjału szkoły z potencjałem nauczycieli – najbardziej wartościowego jej zasobu. Wysoka jakość pracy kadry nauczycielskiej stanowi bowiem jedno z kluczowych uwarunkowań poprawy uczniowskich osiągnię...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!