Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model dojrzałości projektowej organizacji
Celem autorki jest zrozumienie i wyjaśnienie czynników, które podczas tworzenia innowacji produktu (kolekcji odzieżowej) mogą wspierać lub hamować zarządzanie wiedzą w organizacji przez zespół projektowy w uzyskiwaniu dojrzałości projektowej w wybranych polskich przedsiębiorstwach branży odzieżowej zajmujących się projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą odzieży damskiej. Celem metodycznym pracy jest opracowanie holistycznego modelu badawczego umożliwiającego zrozumienie i wyjaśnienie warunków zarządzania wiedzą w rozwoju innowacji produktu.
WSTĘP 7
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI 13
Rozdział 1. ISTOTA I KONCEPCJA ZARZĄDZANIA WIEDZĄ W ORGANIZACJI 15
1.1. Rola wiedzy w zarządzaniu 15
1.2. Pojęcie i rodzaje wiedzy w zarządzaniu 26
1.3. Zarządzanie wiedzą jako wieloraka dyscyplina 33
1.4. Modele zarządzania wiedzą i pomiar wiedzy 43
Rozdział 2. INNOWACJE JAKO CZYNNIK ROZWOJU ORGANIZACJI 55
2.1. Znaczenie i klasyfikacja innowacji 55
2.2. Innowacja procesowa w przedsiębiorstwie 75
CZĘŚĆ II. METODYCZNO‑EMPIRYCZNE ASPEKTY BADANIA 91
Rozdział 3. METODYCZNA KONCEPCJA POSTĘPOWANIA BADAWCZEGO 93
3.1. Podejście holistyczne w konstruowaniu modelu tercji organizacji 93
3.2. Model tercji innowacji projektowej w badaniu dojrzałości projektowej – epistemologia badania 102
Rozdział 4. PREZENTACJA I ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ EMPIRYCZNYCH 115
4.1. Charakterystyka krajowego rynku przemysłu odzieżowego 115
4.2. Analiza i ocena wyników badań wybranych polskich przedsiębiorstw branży odzieżowej 129
ZAKOŃCZENIE 180
BIBLIOGRAFIA 183
SPIS RYSUNKÓW, TABEL I TABLIC 195