0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2013

  • Autor: Paweł Mielcarz, Paweł Paszczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
35,90 zł
33,11 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,79 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Podstawą funkcjonowania każdej firmy jest tworzenie wartości dla właścicieli. Dlatego idea zarządzania wartością przedsiębiorstwa zdobywa coraz większą popularność w praktyce gospodarczej. W myśl tej koncepcji, podejmowanie każdej decyzji, zarówno o znaczeniu strategicznym, jak i operacyjnym, musi być ukierunkowane na maksymalizację przyszłych korzyści ekonomicznych. Kluczowym czynnikiem warunkującym sukces strategii zarządzania przez wartość jest właściwy dobór realizowanych przedsięwzięć. O ile dobrze dobrany projekt inwestycyjny może pchnąć organizację na nowe tory rozwojowe, o tyle podjęcie błędnych decyzji prowadzi często nie tylko do destrukcji wartości dla właścicieli, ale nawet do upadłości firmy. Uniknięcie takiej sytuacji wymaga kompleksowego podejścia do analizy realizowanych przedsięwzięć. Celem autorów było wyjście naprzeciw potrzebom tej grupy finansistów, którzy odpowiadają właśnie za proces analizy finansowej projektów inwestycyjnych. Książka ma przede wszystkim charakter aplikacyjny, jest oparta na doświadczeniu doradczym autorów, a równocześnie jest osadzona w klasycznej teorii zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Każdy poruszany problem jest ilustrowany przykładem lub studium przypadku. Dzięki temu czytelnik ma możliwość przeanalizowania sposobów wykorzystania opisywanych narzędzi w praktyce. Wszystkie prezentowane przykłady są także dostępne w formie modeli w plikach MS Excel na stronie www.analizyinwestycji.pl. Publikacja jest adresowana do praktyków zajmujących się profesjonalnie analizą projektów inwestycyjnych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu finansów i wyceny, studentów starszych lat kierunków ekonomicznych oraz do pracowników naukowo-dydaktycznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17517-7
  • ISBN druku: 978-83-01-16059-3
  • Liczba stron: 242
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie                                       7

1. Zagadnienia wstępne                                 11

1.1. Zakres analizy finansowej projektów inwestycyjnych             11
1.2. Klasyfikacja projektów inwestycyjnych                     17

2. Podstawy oceny opłacalności projektów inwestycyjnych                 20

2.1. Charakterystyka głównych metod oceny projektów inwestycyjnych     20
2.2. Ocena przydatności głównych metod analizy projektów inwestycyjnych w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstw               23
2.3. Ograniczenia metody IRR                               32
2.4. Zasady ujmowania inflacji w ocenie projektów inwestycyjnych           37
2.5. Ryzyko a oczekiwana stopa zwrotu z kapitału własnego               39
2.6. Podnoszenie wartości firmy przez akceptację projektów o ujemnej wartości NPV – wyjątki                           45

3. Zasady kalkulacji przepływów przyrostowych w procesie analizy finansowej projektów inwestycyjnych                               49

3.1. Zasady kalkulacji przychodów oraz kosztów przyrostowych             49
3.2. Przepływy przyrostowe z tytułu realizacji projektu a transfery wewnętrzne    52
3.3. Problem ujmowania podatków                         55
3.4. Zasady ujmowania wartości nakładów w ocenie opłacalności projektów inwestycyjnych                                   55
3.5. Zasady kalkulacji wartości rezydualnej                     60

4. Wybór optymalnej techniki kalkulacji NPV: FCFF, EVA czy FCFE?           64

4.1. Techniki kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych oraz stóp dyskontowych w szacowaniu NPV i IRRFCFF, FCFE i EVA                   64
4.2. Uzgodnienie kalkulacji NPV za pomocą różnych technik obliczeniowych     69
4.3. Dlaczego nie należy stosować metody FCFE w ocenie projektów inwestycyjnych?                                     76
4.4. Dlaczego nie należy stosować WACC projektowego w kalkulacji NPV?   81
4.5. FCFF, EVA, FCFE – zakres stosowania, podsumowanie               82

5. Bezwzględna ocena racjonalności projektów inwestycyjnych               84

5.1. Projekty rozwojowe                                   84
5.2. Projekty racjonalizatorskie                               99
5.3. Projekty odtworzeniowe                             106
5.4. Projekty odtworzeniowo-rozwojowo-racjonalizatorskie               115

6. Analiza ryzyka projektów inwestycyjnych                         119

6.1. Ograniczenia metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych         120
6.2. Analiza wrażliwości                                   124
6.3. Symulacja Monte Carlo                             127
6.4. Klasyczna analiza scenariuszowa                           130

7. Analiza wpływu opcji elastycznego reagowania na wartość projektów       135

7.1. Charakterystyka opcji realnych                         135
7.2. Szacowanie wartości opcji realnych na podstawie drzew decyzyjnych       146
7.3. Uwarunkowania metodyczne szacowania wartości opcji realnych na podstawie narzędzi wyceny opcji finansowych                   163

8. Wycena opcji realnych za pomocą dwumianowego modelu wyceny opcji finansowych – analizy przypadków                                 184

8.1. Analiza przypadku 1. Wycena projektu inwestycyjnego z wartościowymi opcjami porzucenia i rozwoju projektu                     184
8.2. Analiza przypadku 2. Wycena projektu tworzącego opcje strategiczne z wartościową opcją porzucenia projektu na kolejnych etapach jego trwania    206

9. Selekcja projektów inwestycyjnych                             214

9.1. Wybór projektów rozwojowych i racjonalizatorskich spośród opcji o różnych wartościach nakładów inwestycyjnych                   215
9.2. Selekcja projektów o różnych okresach ekonomicznego życia           220
9.3. Wybór projektów rozwojowych i racjonalizatorskich o różnych wartościach nakładów inwestycyjnych i różnych okresach ekonomicznego życia     231
9.4. Wybór projektów charakteryzujących się różnym ryzykiem i stopami dyskontowymi                             235
9.5. Podsumowanie metodyki selekcji projektów inwestycyjnych         235

Zakończenie                                           236
Bibliografia                                           237

Inni Klienci oglądali również

18,45 zł 20,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie wartością współczesnego przedsiębiorstwa

Opracowanie traktuje o istocie wartości przedsiębiorstwa i metodach jego wyceny. Omówiono powszechnie stosowane metody wyceny wartości, zarówno całego przedsiębiorstwa, jak i jego elementów składowych. Odrębne miejsce poświęcono na...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Podręcznik tworzenia stron internetowych na Facebooku

Oficjalny podręcznik używania kreatora stron społecznościowych na Facebooku Zakładka Polishwords 7.0. Podręcznik ten przeprowadzi Cię przez proces zakładania strony społecznościowej, dodawania i komponowania zakładek oraz mierzenia efektów dział...

Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne - 03 Analiza modelowa reklam telewizyjnych w ramach wybranych kampanii społecznych

Podjęty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych lic...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Psychologiczne i interdyscyplinarne problemy w opiniodawstwie sądowym w sprawach cywilnych - 11 Opinia biegłego w kanonicznym procesie o stwierdzenie nieważności małżeństwa

Praca poświęcona jest rozległej i złożonej naukowo problematyce z dziedziny psychologii sądowej dotyczącej teoretycznych, metodologicznych i warsztatowych zagadnień mieszczących się w szeroko pojętym obszarze stosowania prawa cywilnego. W ramach wyprac...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Transformacja regionu przemysłowego w kierunku regionu wiedzy - 06 Rozdz. 6, cz. 1. Analiza cech kierunków przemian rozwojowych w regionie przemysłowym

Przedstawiona książka stanowi zwięzłą analizę aktualnych opinii najważniejszych aktorów regionalnych – przedsiębiorców, decydentów i ekspertów – na temat szans rozwojowych województwa śląskiego przy uwzglę...
80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania

Autorzy podręcznika prezentują w nim wybrane istotne kierunki i tendencje w naukach o organizacji i zarządzaniu, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony konta...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.