0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Eugeniusz Michalski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki

Nowoczesny podręcznik akademicki, dedykowany studentom uczelni ekonomicznych, w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie. Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 14 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: - teorie zarządzania, - społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, - środowisko przedsiębiorstwa, - proces podejmowania decyzji, - planowanie, - organizowanie, - zarządzanie kadrami, - zachowania organizacyjne, - przewodzenie, - przedsiębiorczość, - kontrolowanie.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-19484-0
  • ISBN druku: 978-83-01-17369-2
  • Liczba stron: 372
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                                   9

ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania                                           13

1.1. Koncepcja zarządzania                                                 13
1.2. Funkcje zarządzania                                                   19
1.3. Istota przedsiębiorstwa                                                 21
1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem                             26
1.5. Role i umiejętności kierownika                                         28
1.6. Paradygmat kompetencji kierownika                                     34
1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               38

ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania                                     41

2.1. Rys historyczny zarządzania                                             41
2.2. Klasyczne teorie zarządzania                                           45
2.3. Teorie zarządzania behawioralnego                                     53
2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania                                   59
2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               65

ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa                 68

3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa                                     68
3.2. Zakres odpowiedzialności                                             70
3.3. Ochrona środowiska naturalnego                                       74
3.4. Kultura przedsiębiorstwa                                               77
3.5. Dylematy etyczne                                                     82
3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               87

ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa                                     90

4.1. Czynniki środowiskowe                                                 90
4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo                         92
4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa                                 95
4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy                                 97
4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa                           101
4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową                             107
4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa                                 112
4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               114

ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji                                           118

5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania                             118
5.2. Proces podejmowania decyzji                                           120
5.3. Racjonalność decyzji                                                   126
5.4. Decyzje grupowe                                                     128
5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji                                   132
5.6. Informacyjne wspieranie decyzji                                         136
5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               144

ROZDZIAŁ 6. Planowanie                                                     147

6.1. Koncepcja i zakres planowania                                         147
6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa                               150
6.3. Planowanie strategiczne                                               155
6.4. Analiza SWOT                                                       159
6.5. Metody planowania strategicznego                                     161
6.6. Techniki wspierania planowania                                         166
6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               171

ROZDZIAŁ 7. Organizowanie                                                 174

7.1. Tworzenie organizacji                                                 174
7.2. Formowanie stanowisk pracy                                           177
7.3. Warianty struktury organizacyjnej                                       179
7.4. Projektowa struktura organizacyjna                                     185
7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej                             188
7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej                 190
7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               195

ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami                                           198

8.1. Proces zarządzania kadrami                                           198
8.2. Projektowanie stanowisk pracy                                         200
8.3. Nabór pracowników                                                   203
8.4. Wybór między kandydatami na pracowników                             206
8.5. Polityka kadrowa                                                     209
8.6. Współczesne trendy zatrudnienia                                       213
8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               217

ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne                                       220

9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych                                   220
9.2. Osobowość pracownika                                               224
9.3. Zachowania grupowe                                                 229
9.4. Efektywność pracy zespołowej                                         233
9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               237

ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie                                                 240

10.1. Rola przywódcza kierownika                                         240
10.2. Style przewodzenia                                                   243
10.3. Teorie przywództwa                                                 246
10.4. Motywowanie                                                       250
10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu                               258
10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               264

ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość                                             267

11.1. Przesłanki przedsiębiorczości                                         267
11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa                                         273
11.3. Rozwój przedsiębiorstwa                                             278
11.4. Tworzenie planu biznesowego                                         283
11.5. Konstrukcja planu biznesowego                                       286
11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               289

ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian             292

12.1. Kompleksowe zarządzanie jakością                                     292
12.2. Stymulowanie innowacji                                             296
12.3. Determinanty zmiany działalności                                     299
12.4. Rodzaje i sekwencje zmiany                                           304
12.5. Przezwyciężanie stresu                                               308
12.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               311

ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie produkcją                                         315

13.1. Proces produkcyjny                                                   315
13.2. Planowanie produkcji                                                 321
13.3. Metody planowania produkcji                                         326
13.4. Analiza wyników produkcji                                           331
13.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               336

ROZDZIAŁ 14. Kontrolowanie                                                 339

14.1. Funkcje kontroli                                                     339
14.2. Proces kontrolny                                                     343
14.3. Techniki kontroli finansowej                                           347
14.4. Efektywność kontroli                                                 353
14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku               356

Bibliografia                                                                 359
Indeks rzeczowy                                                             365
O Autorze                                                                   371

Eugeniusz Michalski

Eugeniusz Michalski jest profesorem zwyczajnym. Pracował w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu i Akademii Ekonomicznej w Katowicach, gdzie pełnił funkcje kierownika Zakładu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw oraz prodziekana d.s. nauki Wydziału Handlu, Transportu i Usług. Był również zatrudniony w Politechnice Koszalińskiej na stanowiskach kierownika Katedry Marketingu Międzynarodowego, kierownika Katedry Zarządzania oraz dyrektora Instytutu Ekonomii i Zarządzania. Prowadził wykłady na Politechnice Gdańskiej i Uniwersytecie Gdańskim. Eugeniusz Michalski jest prekursorem reprezentatywnych badań gospodarstw domowych w Polsce. Swoje zainteresowania naukowe kieruje głównie na ekonomikę i organizację przedsiębiorstwa, teorię i praktykę marketingu, marketing międzynarodowy, zarządzanie marketingowe, teorię i praktykę zarządzania. Jest autorem lub współautorem 21 książek i 136 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, marketingu i zarządzania – opublikowanych w kraju i za granicą. W 2004 roku za książkę „Marketing. Podręcznik akademicki” wydaną przez WN PWN został uhonorowany Nagrodą Indywidualną Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.

Inni Klienci oglądali również

48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie różnorodnością pracowników

Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pi...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Kto czyta - nie błądzi Podręcznik do nauki języka polskiego

Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1)Książka zgodna z wymogami certyfikacji języka polskiego.Kto czyta, nie błądzi to podręcznik z ćwiczeniami rozwijającymi i doskonalącymi spraw...
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

Kontrola zarządcza w rachunkowości budżetowej. Planowanie i zarządzanie ryzykiem

W publikacji autor omówił rolę i wpływ przepisów o kontroli zarządczej na rachunkowość budżetową. Skoncentrował się na dwóch procesach kontroli zarządczej: planowaniu (wyznaczaniu celów) oraz zarządzaniu ryzykiem. Są t...
34,58 zł 38,42 zł
Do koszyka

Zarządzanie Twórcze

Ze wstępu: Książka „Zarządzanie Twórcze” jest opracowaniem naukowym z dziedziny naukowej organizacji i zarządzania w ujęciu interdyscyplinarnym. Książka składa się z XI rozdziałów, z których każd...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji

Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W o...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Słowa i słówka. Podręcznik do nauki języka polskiego

Podręcznik łączy minimum słów, niezbędnych do codziennej komunikacji, z podstawowymi regułami gramatycznymi języka polskiego. Zestawy tablic z rysunkami ilustrującymi słowa i zasady gramatyki to sposób prezentacji nowych pojęć oraz objaśn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!