0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie różnorodnością pracowników

(eBook)

Perspektywa globalnej mobilności i migracji

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Sylwia Przytuła

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

62,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie różnorodnością pracowników

Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pierwotnej (rasa, wiek, płeć, narodowość), wtórnej (wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, religia) oraz organizacyjnej (stanowisko, hierarchia, poziom decyzyjności styl pracy i zarządzania).
Tak rozumiana różnorodność staje się przedmiotem namysłu nauk społecznych, prawnych i ekonomicznych. W naukach o zarządzaniu chodzi przede wszystkim o wypracowanie nowego modelu zarządzania zasobami ludzkimi.
Książka pod redakcją dr Sylwii Przytuły traktuje zagadnienie bardzo praktycznie. Poszczególni autorzy wychodzą od swoich badań dotyczących rożnych segmentów różnorodności i przechodzą do komentarzy i opinii dających się zastosować w praktyce.
"Przedstawiony przez Autorów monografii problem został dostrzeżony w sposób umiejętny. Wiodące kategorie badawcze, eksponowane w poszczególnych rozdziałach oraz zależności występujące między nimi wyjaśniono w sposób satysfakcjonujący, pokazując szeroki i wieloaspektowy kontekst prowadzonych rozważań. Podjęty temat jest oryginalny, aktualny oraz ważny zarówno z ekonomicznego, jak i społecznego punktu widzenia. Umiejętnie wpisuje się w nurt pogłębiania, uzupełniania oraz rozszerzania istniejącej wiedzy, a także wskazywania dalszych kierunków badań w omawianym zakresie. Próba uzupełnienia zidentyfikowanej przez Autorów luki badawczej jest cenna i zasadna oraz świadczy o ich dużej dociekliwości naukowej."
Z recenzji Prof. dr hab. Anny Wziątek-Staśko

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Sylwia Przytuła
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20617-8
  • ISBN druku: 978-83-01-20620-8
  • Liczba stron: 270
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie   11
Część I Trendy globalnego rynku pracy   17
ROZDZIAŁ 1 Wyzwania międzynarodowego rynku pracy (Sylwia Przytuła)   19
	1.1. Wstęp     19
	1.2. Wpływ migrantów na rynek pracy     20
	1.3. Zmiany demograficzne i wielopokoleniowość     27
	1.4. Rola kobiet w życiu społecznym i zawodowym     29
	1.5. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja na globalnym rynku pracy       32
	1.6. Konkluzje    35
	Bibliografia     36
ROZDZIAŁ 2 Mobilność i migracje międzynarodowe jako determinanty różnorodności zespołów pracowniczych (Małgorzata Striker)       39
	2.1. Wstęp      39
	2.2. Zmiany wzorców zachowań migracyjnych na współczesnym rynku pracy     40
	2.3. Wybrane teorie migracji    45
	2.4. Wysoko wykwalifikowani migranci i pracownicy mobilni     50
	2.5. Migranci i pracownicy mobilni o niskich kwalifikacjach      53
	2.6. Konkluzje    54
	Bibliografia     55
ROZDZIAŁ 3 Wymiary i poziomy analizy różnorodności (Sylwia Przytuła, Katarzyna Krysińska- -Kościańska)     57
	3.1. Wstęp     57
	3.2. Rozwój problematyki i badań związanych z różnorodnością     58
	3.3. Definiowanie różnorodności w literaturze przedmiotowej     60
	3.4. Zarządzanie różnorodnością w pespektywie zarządczej i socjologiczno- -psychologicznej       62
	3.5. Pozytywne i negatywne rezultaty zarządzania różnorodnością w praktyce zarządzania   70
	3.6. Konkluzje    70
	Bibliografia     71
ROZDZIAŁ 4 Rola migrantów i ekspatriantów na międzynarodowym rynku pracy (Gabriela Strzelec)       75
	4.1. Wstęp      75
	4.2. Światowe trendy kształtujące międzynarodowy rynek pracy     76
	4.3. Migracja i ekspatriacja jako kluczowe zjawiska globalnego rynku pracy     77
	4.4. Migranci i ekspatrianci jako element globalnego zarządzania różnorodnością    81
	4.5. Migranci i ekspatrianci – wyniki pilotażu       84
	4.6. Konkluzje   90
	Bibliografia     90
Część II Różnorodność pracowników w wymiarze pierwotnym i wtórnym     93
ROZDZIAŁ 5 Różnorodność pracowników w wymiarze wielopokoleniowości (Alicja Smolbik-Jęczmień)     95
	5.1. Wstęp     95
	5.2. Charakterystyka wielopokoleniowości na rynku pracy   96
	5.3. Pokolenie baby boomers, czyli osoby w wieku 54+     97
	5.4. Charakterystyka pokolenia X (osoby w wieku 38–53 lat)     98
	5.5. Charakterystyka pokolenia Y (osoby w wieku 23–38 lat)     99
	5.6. Charakterystyka pokolenia Z (osoby w wieku 18–24 lat)     102
	5.7. Wielopokoleniowość pracowników – refleksje z badań       106
	5.8. Konkluzje   112
	Bibliografia     113
ROZDZIAŁ 6 Zarządzanie różnorodnością płci i wynikające z niego korzyści wobec nierówności kobiet i mężczyzn oraz braków na rynku pracy (Teresa Kupczyk)   117
	6.1. Wstęp     117
	6.2. Ustalenia terminologiczne       118
	6.3. Nierówności płci na rynku pracy       119
	6.4. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci       121
	6.5. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci w świetle badań własnych     123
	6.6. Ocena zarządzania różnorodnością płci w organizacjach     126
	6.7. Konkluzje   127
	Bibliografia     128
ROZDZIAŁ 7 Uczenie się w interakcjach mono- i międzykulturowych (Małgorzata Rozkwitalska)   133
	7.1. Wstęp     133
	7.2. Uczenie się nieformalne a uczestnictwo w interakcjach społecznych     134
	7.3. Uczenie się pracowników w interakcjach społecznych – wyniki badań     140
		7.3.1. Metodyka badań     140
		7.3.2. Wyniki badań jakościowych     142
		7.3.3. Wyniki badań ilościowych     148
	7.4. Konkluzje   150
	Bibliografia     152
ROZDZIAŁ 8 Nowe kompetencje pracowników wobec zmian na globalnym rynku pracy (Grzegorz Filipowicz)       157
	8.1. Wstęp     157
	8.2. Zmiany na globalnym rynku pracy     158
	8.3. Kompetencje niezbędne w nowej rzeczywistości     161
		8.3.1. Nowe kompetencje   161
	8.4. Możliwe konsekwencje niedoboru kompetencji     165
		8.4.1. Trudności przezwyciężenia bariery średniego wzrostu     165
		8.4.2. Systematyczna utrata talentów         166
	8.5. Konkluzje – sugestie rozwojowe       167
		8.5.1. Rewolucja w systemie edukacji       167
		8.5.2. Wsparcie innowacyjności       167
		8.5.3. Różnorodność rynku pracy     168
	Bibliografia     168
ROZDZIAŁ 9 Różnorodność pracowników w odniesieniu do zaangażowania – impresje z Arabii Saudyjskiej (Krystyna Kmiotek)     171
	9.1. Wstęp      171
	9.2. Istota, podmioty ukierunkowujące oraz koncepcja zintegrowanego zaangażowania pracowników       172
	9.3. Zaangażowanie organizacyjne w kontekście różnic kulturowych   176
	9.4. Case study – obcokrajowcy w Arabii Saudyjskiej      177
		9.4.1. Ekspaci       177
		9.4.2. Pracownicy kontraktowi       179
	9.5. Konkluzje    180
	Bibliografia     181
Część III Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacjach międzynarodowych   183
ROZDZIAŁ 10 Zarządzanie zróżnicowanymi pracownikami jako element CSR (Aneta Długopolska- -Mikonowicz, Aleksandra Wojciechowska)     185
	10.1. Wstęp     185
		10.1.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) i zarządzanie różnorodnością (D & I)       186
	10.2. Metodyka badań własnych       189
	10.3. Jak w organizacji rozumiana jest społeczna odpowiedzialność biznesu i różnorodność pracownicza, czy i, jeśli tak, w jaki sposób zostało to ujęte w strategii firmy?     190
		10.3.1. Credit Agricole   190
		10.3.2. Credit Suisse     191
		10.3.3. Google       192
		10.3.4. PwC       192
		10.3.5. Infor       194
		10.3.6. Przedsiębiorstwo „X”       194
		10.3.7. Przedsiębiorstwo „Y”       195
	10.4. W jaki sposób organizacja realizuje odgórne zadania wynikające ze strategii CSR w obszarze D & I? Kto jest odpowiedzialny za koordynację; jakie polityki i procedury obowiązują w organizacji, w jakich procesach wdrożono aspekty zarządzania różnorodnością?       196
		10.4.1. Credit Agricole   196
		10.4.2. Credit Suisse     197
		10.4.3. Google       198
		10.4.4. PwC        199
		10.4.5. Infor       200
		10.4.6. Przedsiębiorstwo „X”       201
		10.4.7. Przedsiębiorstwo „Y”       202
	10.5. W jaki sposób organizacja zachęca pracowników do oddolnego zaangażowania się w obszarze CSR i D & I, jakie projekty są realizowane?     202
		10.5.1. Credit Agricole    202
		10.5.2. Credit Suisse     205
		10.5.3. Google       205
		10.5.4. PwC       207
		10.5.5. Infor       207
		10.5.6. Przedsiębiorstwo „X”       207
		10.5.7. Przedsiębiorstwo „Y”       208
	10.6. W jaki sposób organizacja ocenia skuteczność podejmowanych działań w obszarze CSR i D & I oraz jak o nich informuje?   208
		10.6.1. Credit Agricole   208
		10.6.2. Credit Suisse     208
		10.6.3. Google       209
		10.6.4. PwC        209
		10.6.5. Infor       209
		10.6.6. Przedsiębiorstwo „X”       210
		10.6.7. Przedsiębiorstwo „Y”       210
	10.7. Konkluzje   211
	Bibliografia     212
	Załącznik 1     215
ROZDZIAŁ 11 Kariery kobiet w korporacjach międzynarodowych (Katarzyna Krysińska-Kościańska)    217
	11.1. Wstęp     217
	11.2. Modele karier w korporacjach międzynarodowych    217
	11.3. Różnorodność płci w dyskursie teoretycznym i w badaniach empirycznych   220
	11.4. Status różnorodności ze względu na płeć w korporacjach międzynarodowych   222
	11.5. Metodyka własnych badań pilotażowych       223
	11.6. Refleksje z badań     225
	11.7. Konkluzje   233
	Bibliografia     233
ROZDZIAŁ 12 Praktyka zarządzania różnorodnością pracowników a wyzwania współczesnego rynku pracy – panel ekspertów (Sylwia Przytuła, Gabriela Strzelec)     237
	12.1. Metodyka badań     237
	12.2. Charakterystyka grupy     238
	12.3. Organizacja i przebieg panelu       238
	12.4. Konkluzje   257
	Bibliografia     259
Spis tabel     261
Spis rysunków i wykresów     263
Notki o Autorach       265

Inni Klienci oglądali również

4,49 zł 4,99 zł
Do koszyka

Samochodowa banda Kłaka

Seria napadów burzy spokój Warszawy. Wieści o przestępstwach popełnionych w jednako przemyślany sposób dochodzą też z bardzo odległych zakątków kraju. Za wszystkimi musi stać jedna grupa złoczyńców. Wieloletni nadkomi...
189,00 zł 210,00 zł
Do koszyka

Oceny okresowe pracowników samorządowych. Jak profesjonalnie opracować, wdrażać i modyfikować

W każdej JST zarządzenie wewnętrzne o przeprowadzaniu okresowych ocen ma służyć przede wszystkim realizacji postulatu podnoszenia wydajności i jakości pracy, kompleksowej ocenie wyników pracy każdego pracownika samorządowego, jak też określać je...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie przez chaos. Wybrane aspekty epidemii COVID-19 w percepcji pracowników ochrony zdrowia

Niniejsza monografia jest próbą syntetycznego opisu i krytycznej oceny działań polskiej administracji publicznej w obszarze zarządzania kryzysowego w warunkach epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2, ze szczególnym uwzględnieniem okr...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

FINANSE, EKONOMIA I ZARZĄDZANIE (FEZ) – WSPÓŁCZESNE WYZWANIA TEORII I PRAKTYKI. CZĘŚĆ IV

Monografia „Finanse, Ekonomia i Zarządzanie (FEZ) – współczesne wyzwania teorii i praktyki. Część IV” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Zarządzanie wiedzą

We współczesnej gospodarce o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa często przesądza wiedza zgromadzona przez jego pracowników oraz zawarta w danych przez nie gromadzonych. W podręczniku została zawarta wiedza dotycząca umiejętności formułowa...
40,95 zł 45,50 zł
Do koszyka

Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

Jednym z podstawowych zadań państwa z obszaru bezpieczeństwa jest ochrona obywateli przed zagrożeniami mogącymi przybrać postać sytuacjikryzysowych. Zadanie to, będące częścią systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym, zostało powierzone organ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!