0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie milenialsami (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2018

  • Autor: Chip Espinoza, Mick Ukleja

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
39,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zarządzanie milenialsami

Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników. Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami – ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty. Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy – być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu – głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik – piszą autorzy – chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”. Rekomendacje: „Milenials” stało się w dzisiejszych czasach synonimem dziwnego stworzenia, po którym nie wiadomo, czego się spodziewać. Jednak Chip Espinoza w swojej nowej książce oswaja to pojęcie, pokazując nie tylko, na czym polega jego fenomen, ale przede wszystkim pomaga nam zrozumieć, jak działać w warunkach wielkiej zmiany kulturowej i pokoleniowej, jaka zachodzi w dzisiejszym środowisku pracy. dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie w Akademii Leona Koźmińskiego

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20111-1
  • ISBN druku: 978-83-01-20017-6
  • Liczba stron: 257
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa 13
Podziękowania 17
Wprowadzenie. Bliskie spotkania z innym sortem 19

Część I. Zjawisko milenialsów 25

1. Milenialsi i ty 27
	Pokolenia w pracy 29
	Co się tu właściwie dzieje? 33
	Nadchodząca luka na rynku pracy 39
	Jesteś taki wyjątkowy 40
	Wypełnienie luki 43

2. Czyż nie jesteśmy wszyscy tacy sami? 47
	I co z tego? Czyż wszystkie pokolenia nie są takie same? 47
	Kto ma znaleźć sens i określić zasady? 57

3. Menedżerowie skuteczni versus nieskuteczni 62
	Nastawienie 65
	Kontynuacja współpracy z działem personalnym 70

4. Punkty zapalne między menedżerami a milenialsami 73
	Pozycje percepcyjne 75
	Konsekwencje braku doświadczenia 83

Część II. Odkryj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami 97

5. Bądź elastyczny – kiedy zgoda, by robili po swojemu, ma sens. Bycie elastycznym wobec Autonomicznych 99
	Wartości milenialsów: Połączenie pracy i życia 100
	Zniekształcenia wynikające z doświadczenia 102
	Kontrakt psychologiczny 105
	Uczenie się na sukcesach 107
	Uczenie się na porażkach 108
	Najlepsze praktyki 109
	Podsumowanie 110

6. Twórz właściwe nagrody – nagradzanie odpowiednich rzeczy we właściwy sposób. Nagradzanie Roszczeniowych 113
	Wartość milenialsów: Nagroda 114
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 115
	Właściwe nagradzanie 117
	Nagradzanie odpowiednich rzeczy 119
	Niech mają bieżące informacje 120
	Uczenie się na sukcesach 121
	Podsumowanie 123

7. Zaprzęgnij ich wyobraźnię do pracy – są na czele klasy kreatywnej. Rozwijanie Pomysłowych 126
	Wartość milenialsów: Wyrażanie siebie 127
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 127
	Kreatywność i przewaga konkurencyjna 129
	Najlepsze praktyki 130
	Niech wiedzą, co się dzieje z ich pomysłami 132
	Pozwól im się bawić 133
	Podsumowanie 134

8. Buduj relację – najpierw oni, potem ty. Angażowanie Zajętych sobą 137
	Wartość milenialsów: Uwaga 138
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 140
	Najlepsze praktyki 141
	Co jest barierą w budowaniu zaangażowania? 145
	Materiał do przemyśleń 150
	Nie ma transferu wiedzy niejawnej bez zbudowania relacji 151
	Podsumowanie 152

9. Bądź pozytywny podczas korygowania – ostrożnie, kruche! Rozbrajanie Obronnych 155
	Wartość milenialsów: Osiągnięcia 156
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 160
	Najlepsze praktyki 162
	Uczenie się na sukcesach 164
	Uczenie się na porażkach 168
	Podsumowanie 169

10. Nie bierz tego do siebie – nie zawsze jesteś w centrum. Samoróżnicowanie od Irytujących 173
	Wartość milenialsów: Nieformalność 174
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 175
	Samoróżnicowanie dotyczy ciebie 178	
	Wiedz, gdzie oni się kończą, a zaczynasz ty 179
	Odrębność i wspólnota 180
	Znaj różnice między twoją rolą a twoją osobą 181
	Wystrzegaj się wciągania osób postronnych 181
	Pomyśl o swojej obecności 182
	Wyznania 183
	Podsumowanie 185

11. Pokaż im pełny obraz – szersza perspektywa nie istnieje, dopóki nie pomożesz im jej dostrzec. Poszerzanie perspektywy Krótkowzrocznych 188
	Wartość milenialsów: Prostota 189
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 190
	Uczenie się na sukcesach 191
	Uczenie się na porażkach 192	
	Zacznij od czegoś prostego 193
	Model myślenia o konsekwencjach 194
	Pięć „dlaczego” 196
	Proszę, podziel się 198
	Podsumowanie 200

12. Włączaj szczegóły – wieloznaczność jest ich kryptonitem. Ukierunkowanie Nieskupionych 203
	Wartość milenialsów: Wielozadaniowość 204
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 205
	Ukierunkowywanie? Myślałem, że chcą autonomii 207
	Ukierunkowywanie 208
	Uczenie się na sukcesach 209
	Uczenie się na porażkach 211
	Podsumowanie 214

13. Spraw, żeby to miało dla nich znaczenie – chcą wiedzieć „po co”, zanim dowiedzą się „co”. Motywowanie Obojętnych 216
	Wartość milenialsów: Znaczenie 217
	Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 219
	Hierarchia możliwości 222
	Uczenie się na sukcesach 225
	Uczenie się na porażkach 227
	Podsumowanie 229

Część III. Twoja przewaga konkurencyjna 233

14. Budowanie kultury przyjaznej pokoleniu Y 235
	Dostrzeż swoje gwiazdy i stwórz dla nich przestrzeń do wymiany doświadczeń 235
	Włącz swoich menedżerów do rozmowy 237
	Pytaj milenialsów 238
	Ogranicz zniekształcenia panujące w organizacji 239
	Promuj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami 241
	Inwentarz porozumienia międzypokoleniowego 243

15. Mentoring dla milenialsów 245
	Wyzwania, przed którymi stają milenialsi w pracy 247
	Strategie pokonywania blokad w pracy 253
	7 umiejętności pokonywania blokad 256
	Na koniec 259

Polecamy

Tab1

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.