0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2011

  • Autor: Krzysztof Opolski, Krzysztof Waśniewski

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 63,00 zł
56,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych

Cechą wyróżniającą książki Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych jest przeprowadzenie analiz w oparciu o obserwację zmian za­chodzących na rynku usług zdrowotnych i udowodnienie tezy, że mamy do czynienia z dynamicznie rozwijającym się segmentem usług.

Szczególnym walorem poznawczym i analitycznym są jednak przykłady (case study), które nie tylko stanowią uzupełnienie rozważań teoretycznych, ale także w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały wyjaśniają zawiłości świadczenia usług zdrowotnych, zwłaszcza z punktu widzenia ryzyka, które towarzyszy działalności podmiotów świadczących tego typu usługi.

Poszukiwanie metod i sposobów rozszerzenia zakresu oraz poprawy jakości świadczonych usług medycznych ożywia dyskusja na temat kierunków i zakresu działań, które powinny być podejmowane przez właścicieli, a także kadrę zarządzającą podmiotów dostarczających usługi zdrowotne.

Szczególną uwagę należy zwrócić na zamieszczone zestawy rozwiązań i porad ekonomiczno-organizacyjnych, które można wdrożyć lub wykorzy­stać w każdym podmiocie prowadzącym działalność w sferze usług zdrowotnych.
Z recenzji prof. SGH, dr hab. Agnieszki Alińskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-596-0
  • ISBN druku: 978-83-8102-669-7
  • EAN: 9788375560190
  • Liczba stron: 183
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Kontekst ekonomiczny i prawny usług zdrowotnych oraz typowe rozwiązania organizacyjne 9
1.1. Kontekst ekonomiczny - wielkość i struktura rynku zbytu usług zdrowotnych 11
1.2. Kontekst prawny 14
1.3. Usługi zdrowotne jako prywatny biznes - analiza przypadku Swissmed Centrum Zdrowia 18
1.4. Struktury sieciowe - wschodząca forma organizacji na polskim rynku usług zdrowotnych 22
1.5. Podsumowanie - znaczenie zarządzania jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych 27

Rozdział 2
Zarządzanie ryzykiem w usługach medycznych 29
2.1. Podstawy zarządzania ryzykiem 29
2.2. Ryzyko operacyjne w usługach zdrowotnych 39
2.3. Ryzyko kliniczne 47
2.4. Ryzyko operacyjne w zarządzaniu usługami zdrowotnymi oraz ryzyko powiązane 57
2.5. Ryzyko ciągłości działania 67
2.6. Analiza przypadku - wdrożenie systemu ciągłości działania w King's College Hospital NHS Foundation Trust 74
2.7. Analiza przypadku - kryteria oceny ofert przez Narodowy Fundusz Zdrowia 77
2.7.1. Kontekst prawny 77
2.7.2. Ryzyko oraz zarządzanie nim 80
2.8. Analiza przypadku Emergency Medical Services 85
2.9. Podsumowanie i wnioski 92

Rozdział 3
Zarządzanie jakością usług zdrowotnych 93
3.1. Podstawy teoretyczne zarządzania jakością 93
3.2. Systemy zarządzania jakością 99
3.3. Systemy zarządzania jakością oparte na certyfikacji 107
3.4. System świadectw jakości ISO 112
3.5. Analiza przypadku SPZOZ Warszawa Wola-Śródmieście 120
3.5.1. Procedura postępowania przy obsłudze pacjenta w Biurach Obsługi Pacjenta przychodni SZPZLO Warszawa-Wola 120
3.5.2. Komentarz do procedury 124
3.6 System zarządzania jakością typu TQM 127
3.7. Pomiar efektywności i jakości usług zdrowotnych 132
3.8. Definiowanie i wykrywanie błędów w zapewnieniu jakości usług zdrowotnych 141
3.9. Planowanie poprawy jakości u operatora usług zdrowotnych 149
3.10. Budowanie systemu jakości od podstaw - analiza przypadku 154
3.11. Podsumowanie i wnioski 164

Uwagi końcowe 167

Bibliografia 171

Inni Klienci oglądali również

30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie projektami - studia przypadków

Mimo istnienia solidnej podbudowy teoretycznej, wciąż brakuje na rynku publikacji, które omawiałyby zagadnienia projektowe w prostej i przyjaznej dla czytelnika formie opisu konkretnych doświadczeń osób na co dzień zajmujących się projekt...
27,66 zł 30,73 zł
Do koszyka

Wyzwania, szanse, zagrożenia i ryzyko dla bezpieczeństwa RP o charakterze wewnętrznym

Zadaniem każdego państwa demokratycznego reprezentowanego przez władzę jest zagwarantowanie swoim obywatelom poziomu bezpieczeństwa, który jest przez nich do zaakceptowania oraz stopnia rozwoju, który umożliwia im osiągnięcie odpowiednieg...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie produktami na rynki e-rozrywki

Nowoczesne technologie – symbole XXI wieku – zaczęły przenikać w codzienne życie konsumentów w ujęciu globalnym. Urządzenia elektroniczne (smartfony, iPady, komputery gamingowe) stały się dobrami pierwszej potrzeby. Życie codzienne k...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Ryzyko nadużyć w rachunkowości i finansach

Monografia jest nowatorskim projektem o zasięgu ogólnopolskim. Jest ona wynikiem poszukiwań literaturowych i badań prowadzonych w wybranych ośrodkach akademickich Polski wśród studentów, doktorantów i pracowników nauk...
13,28 zł 14,76 zł
Do koszyka

Strategiczne zarządzanie marketingiem

Książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem podstaw zarządzania strategicznego: studentów, konsultantów i menedżerów oraz tych, którzy pragną zaktualizować swoją wiedzę i budować przyszłość swoich ...
53,82 zł 59,80 zł
Do koszyka

Zabójcy i mordercy. Czynniki ryzyka i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych

Przedmiotem badań przedstawionych w książce są sprawcy zabójstw , którzy dopuścili się zbrodni działając z różnych motywów, w różnych okolicznościach, ujawniając różny poziom demoralizacji. Zasadniczym celem opracowania było stworzenie w miarę wycze...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!