0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2010

  • Autor: Mieczysław Łobocki

  • Redakcja naukowa: Mieczysław Łobocki

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    Epub (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
25,00 zł
22,50 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,50 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
  • Redakcja: Mieczysław Łobocki
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-282-1
  • ISBN druku: 978-83-7587-495-2
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI
Wstęp I.          Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym

1.  Świadomość potrzeby badań pedagogicznych

2.  Znajomość metodologii badań pedagogicznych

3.  Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych

4.  Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych

 
II.         Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych

1.  Charakterystyka teorii pedagogicznych

2.  Rola teorii w badaniach pedagogicznych

3.  Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych

4.  Teorie a praktyka pedagogiczna

5.  Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji

 
III.         Badania ilościowe i pomiar w pedagogice

1.  Określenie badań ilościowych i pomiaru

2.  Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice

3.  Typy skal pomiarowych

4.  Rzetelność i trafność pomiaru

5.  Słabe strony badań ilościowych i pomiaru

 
IV.       Badania jakościowe w pedagogice

1.  Czym są badania jakościowe?

2.  Zapotrzebowania na badania jakościowe

3.  Warunki poprawności badań jakościowych

4.  Niedomagania w badaniach jakościowych

5.  Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych

 
V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych

1.  Rozumienie i rodzaje problemów badawczych

2.  Geneza problemów badawczych

3.  Zakres problemów badawczych

4.  Kryteria poprawności problemów badawczych

5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania

 

VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych

1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych

2. Wskaźniki i ich uzasadnienie

3. Podział wskaźników

4. Dobór i interpretacja wskaźników

5. Typy badań pedagogicznych

 

VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych

1. Ogólna charakterystyka doboru próby

2. Losowy dobór próby

3. Celowy dobór próby

4. Wielkość i inne aspekty próby

 

VIII. Etapy badań pedagogicznych

1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego

2. Zaistnienie sytuacji problemowej

3. Formułowanie problemów i hipotez

4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych

5. Dobór badanych osób

6. Przeprowadzanie badań

7. Opracowywanie wyników badań

 

IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych

1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach

2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań

3. Wiarygodność i kompetencja badawcza

4. Zobowiązania wobec osób badanych

5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną

 

X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych

1. Obserwacja

2. Eksperyment pedagogiczny

3. Testy osiągnięć szkolnych

4. Metoda socjometryczna

5. Metoda sondażu diagnostycznego

6. Analiza dokumentów

7. Inne metody badań

 

Zakończenie

Bibliografia cytowana

Inni Klienci oglądali również

1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 09 Globalizacja kulturowa a język w mediach

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Koncepcje oporu we współczesnych naukach społecznych - 02 Perspektywy metodologiczne badań nad oporem

Przedmiotem pracy jest kategoria oporu analizowana w kontekście założeń wybranych teorii funkcjonujących w obrębie nauk społecznych. Opór został przedstawiony jako kategoria związana ze strategiami transgresyjnymi i emancypacyjnymi, odniesiono g...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Pedagogiczne wyzwania wobec zmiany społecznej - 03 Nowe spojrzenie na płciowość — kilka ujęć i refleksji — w kontekście wychowania

Książka stanowi rodzaj skryptu, który ma się przyczynić do pedagogicznej refleksji. Porusza nowe zagadnienia, wobec których pedagog może czuć się bezradny. Wśród interesujących tu problemów znajdują swoje miejsce kwestie zwi...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Kształcenie nauczycieli szkolnictwa ogólnokształcącego na Górnym Śląsku w latach 1865–1976 - 02 Tworzenie zrębów polskiej oświaty i nowatorskie rozwiązania pedagogiczne na Śląsku w czasie zaborów

Tematem niniejszej monografii historycznoandragogicznej są dzieje kształcenia nauczycieli elementarnych, powszechnych i podstawowych szkół na Górnym Śląsku od momentu powstania miasta Katowice aż do utworzenia Wydziału Pedagogiki i Psycho...
46,92 zł 55,20 zł
Do koszyka

Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii

Mimo bardzo szybkiego rozwoju nowoczesnych metod diagnostycznych badanie podmiotowe (wywiad) oraz badanie przedmiotowe (fizykalne) stanowią dla lekarza najważniejsze źródło informacji o stanie pacjenta. Autorzy, opierając się na bogatym własnym ...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 18 Pisarz w świecie mediów (o medialnym wizerunku Ryszarda Kapuścińskiego po publikacji biografii Artura Domosławskiego)

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.