0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Trener w rolach głównych

(eBook)

Podręcznik pracy trenera

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Justyna Matras, Rafał Żak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 119,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 83,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

83,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Trener w rolach głównych

Praca trenera nie zaczyna się z wejściem na salę szkoleniową i nie kończy po rozejściu się uczestników. Obejmuje także wiele aktywności odbywających się poza miejscem szkolenia. Justyna Matras i Rafał Żak, doświadczeni trenerzy biznesu, prezentują kompleksowy podręcznik pracy trenera, którego role i zadania opisują według autorskiego modelu ról. Czytelnik dowie się z tej książki, jak powinien pracować trener jako:
• PROJEKTANT
Jak na podstawie diagnozy potrzeb formułować cele rozwojowe? Jak projektować ustrukturyzowane sesje szkoleniowe skutecznie wspierające realizację celów szkoleniowych i celów służebnych? Jak projektować autorskie narzędzia precyzyjnie dostosowane do potrzeb grupy i organizacji?
• TRENER
Jak wykorzystać narzędzia i sprawną komunikację, by zrealizować cele sesji szkoleniowych? Jak budować i podtrzymywać atmosferę pracy wspierającą grupowe uczenie się przez doświadczenie? W jaki sposób skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby grupy?
• FACYLITATOR
Jak zapewnić konstruktywny i bezpieczny przebieg procesów grupowych? Jak wspierać grupy w rozumieniu procesów grupowych? W jaki sposób facylitować procesy komunikacji wewnątrzgrupowej ukierunkowanej na cel?
• KONSULTANT
Jak diagnozować potrzeby szkoleniowe i pozaszkoleniowe osób, grup i organizacji na podstawie dowodów? Jak edukować i wspierać klienta w wyborze adekwatnych do potrzeb, etycznych i skutecznych rozwiązań rozwojowych? Jak prowadzić ewaluację procesów rozwojowych?
• LIDER ROZWOJU
Jak tworzyć i skutecznie realizować strategie rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach? Jak projektować i rozwijać zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami w organizacjach? Jak zarządzać złożonymi projektami i programami rozwojowymi w organizacji?
Celem publikacji jest umożliwienie czytelnikom zdobycia lub poszerzenia kompetencji w zakresie prowadzenia działań rozwojowych. Autorzy dają wskazówki, jak kształtować współpracę z klientem usług rozwojowych od momentu dotarcia do niego do oceny efektów zrealizowanego projektu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20319-1
  • ISBN druku: 978-83-01-20114-2
  • Liczba stron: 444
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp XI
Podziękowania XV

1. Zanim trener wejdzie w rolę 1
Model ról trenera 3
Szkolenia oparte na dowodach 6
	Na czym polega EBT? 7
	Jak stosować EBT? 10
Proces szkoleniowy 11
Psychologia uczenia się 14
	Uczenie się 15
	Społeczne uczenie się 16
	Pamięć 18
	Psychologia nauczania 20
	Zasady uczenia się dorosłych 20
	Cykl Kolba 22
	Strefa komfortu 23
	Koncepcje popularne choć wadliwe 25
Etyka zawodu trenera 27

2. Trener w roli projektanta 33
Proces projektowania szkoleń 35
Punkt wyjścia 37
	Potrzeby 37
	Oczekiwania 38
	Grupa 39
	Ramy 40
Wyznaczanie celów szkoleniowych 42
	Od rozumienia kompetencji do wyznaczania celów szkoleniowych 42
	Kompetencje twarde i miękkie 45
	Cele ogólne i szczegółowe 45
	Źródła celów szkoleniowych 47
	Formułowanie celów szkoleniowych 48
	Błędy w określaniu celów szkolenia 51
Cele wspierające 54
	Uczenie uczenia się 54
	Motywowanie do uczenia się 56
	Budowanie poczucia bezpieczeństwa 59
	Integracja grupy 61
	Utrzymywanie optymalnego poziomu energii 61
	Energizery i inne 62
Dobór treści szkolenia 64
Struktura logiczna szkolenia 64
	Struktura: model 66
	Struktura: proces 67
	Struktura: Level up 68
	Struktura: drzewo decyzyjne 68
	Struktura: trening-informacja zwrotna 69
	Strukturyzowanie sesji szkoleniowych 69
Narzędzia realizacji celów szkoleniowych 70
	Miniwykład 71
		Runda 76
	Studium przypadku 76
	Dyskusja 80
	Symulacja 82
	Trening oparty na odgrywaniu ról 87
	Gra szkoleniowa 91
	Praca w grupach 93
	Praca indywidualna 94
Grywalizacja/gamifikacja (Radosław Czahajda)  95
	Grywalizacja, gryfikacja, gamifikacja 95
	Zastosowania gamifikacji 95
	Elementy gier 97
	Tworzenie zgamifikowanego procesu rozwojowego 99
Rytuały szkoleniowe 102
	Rytuały startu szkolenia i ich funkcja 102
	Start drugiego (i każdego kolejnego) dnia 109
	Rytuały końcowe 110
Poszerzanie czasu szkolenia, czyli działania przed i po 112
	Działania przygotowawcze i wprowadzające 112
	Kontynuacja procesu szkoleniowego 114
Projektowanie procesu ewaluacji 122

3. Trener w roli trenera 125
Komunikacja trenerska 127
	Kontraktowanie 127
	Praca pytaniami 131
	Przekazywanie instrukcji 133
	Opowiadanie historii, czyli storytelling 137
	Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej 138
	Przyjmowanie rozwojowej informacji zwrotnej 145
	Reagowanie na pytania 147
	Omawianie doświadczeń 147
Prowadzenie sesji szkoleniowych 151
	Prowadzenie miniwykładów 151
		Prowadzenie rund 152
	Facylitowanie pracy w podgrupach 152
	Moderowanie dyskusji 154
	Prowadzenie symulacji 155
	Prowadzenie gier szkoleniowych 156
	Prowadzenie sesji opartych na odgrywaniu ról 157
	Prowadzenie sesji opartych na pracy indywidualnej uczestników 159
Praca w parze trenerskiej 160
	Korzyści 161
	Przygotowanie 162
	Role w parze trenerskiej 163
	Przestrzeń 165
	Komunikacja w parze 167
	Przygotowanie do pracy w parze 168
	Informacja zwrotna 169
Emisja głosu (Patrycja Obara) 171
	Tu boli, tam uwiera 171
	Od stóp do głów 171
	Kilka prostych technik 174
	Wiersz na rozgrzewkę 175

4. Trener w roli facylitatora 177
Czym jest ten tajemniczy proces grupowy? 179
Struktura grupy 181
	Model grupy 181
	Misja, cele i sposoby działania 182
	Normy 183
Role grupowe 185
Procesy grupowe 189
	Dlaczego relacje w grupie są takie ważne? 189
	Typologia relacji w grupie 190
	Dynamika relacji w grupie 191
Realna integracja zespołów – model: bliskość/zasoby/odpowiedzialność 194
	Bliskość 195
	Zasoby 196
	Odpowiedzialność 196
Przywództwo i podążanie 197
Nad i pod powierzchnią – Waterline Model 199
Opór 203
Systemowe rozumienie grupy 205
Model efektywności grupy 206
Proces facylitacji 209
	Rama teoretyczna 210
	Obserwacja 210
	Wnioskowanie 211
	Decyzja 212
	Interwencja 212
Facylitacja sesji kreatywnych (Arkadiusz Matras) 214
	Operacje poznawcze w procesie twórczym 216
	Abstrahowanie 217
	Dokonywanie skojarzeń 217
	Rozumowanie przez analogię 217
	Metaforyzowanie 218
	Rozumowanie dedukcyjne 218
	Transformowanie 219
	Bariery w twórczym myśleniu 219
	Zasady heurystyczne 220
	Strategie heurystyczne 221
	Struktura sesji kreatywnej 222
Facylitacja sesji Action Learning (Tomasz Janiak) 225
	Czym jest Action Learning? 225
	Skąd się wziął Action Learning? 225
	Do czego służy Action Learning? 226
	Na czym polega Action Learning? 226
	Jak wygląda sesja Action Learning? 228
	Jak wykorzystać elementy Action Learning w pracy trenera? 229
	Podsumowanie 230
Facylitacja pracy grupy – coaching grupowy i zespołowy (Rafał Szewczak) 230
	Czym jest coaching grupowy, czym jest coaching zespołowy? 230
	Co ze szkoleń, co z coachingu? 231
	Coaching grupowy 232
	Coaching zespołowy 239
	Podsumowanie 245

5. Trener w roli konsultanta 247
Szkoleniowy kwintet /sekstet / septet 249
Przyczyny prowadzenia działań rozwojowych 250
Trener w procesach zmiany (Tadeusz Reimus) 251
	Dlaczego zarządzanie zmianą organizacyjną jest takie trudne? 252
	Skąd pojawia się taka oporowa reakcja? 252
Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych 255
	Na czym polega identyfikacja i analiza? 255
	Mała i duża analiza potrzeb 255
	Wnioski z procesu analizy potrzeb 256
	Poziomy potrzeb organizacyjnych 258
	Kryteria doboru metod 258
	Proces identyfikacji i analizy potrzeb 260
	Kontrakt 260
	Gromadzenie danych 261
	Analiza danych 276
	Raport 280
	Mała analiza potrzeb 281
Ewaluacja projektów rozwojowych 283
	Cele ewaluacji szkoleń 284
	Kryteria doboru metod 284
	Jak możemy mierzyć? 285
	Model Kirkpatricka 286
	Ocena wrażenia 288
	Ocena efektów uczenia się 295
	Ocena umiejętności 296
	Ocena postaw 297
	Ocena zachowań 298
	Ocena wskaźników organizacyjnych 299
	Zwrot z inwestycji 301
	Liczenie ROI raz jeszcze, tym razem błędnie 303
	Odpowiedzialność trenera za ewaluację 305

6. Trener w roli lidera rozwoju 307
Metodyka ośrodka oceny 309
	Proces ośrodka rozwoju 309
	Model kompetencji 310
	Narzędzia 312
	Zasady doboru narzędzi 314
	Kluczowi ludzie w procesie DC 315
	Co to znaczy być dobrym asesorem? 315
	Rozwojowa informacja zwrotna 318
Ocena 360 stopni 319
	Cel badania 320
	Profil kompetencji 321
	Skale oceny 321
	Perspektywy oceny 323
	Matryca oceniających 324
	Konfiguracja narzędzia 325
	Komunikacja projektu 326
	Raport i informacja zwrotna 327
Zintegrowany system zarządzania wiedzą 327
	Czym jest zintegrowany system zarządzania wiedzą? 328
	Komponent kompetencyjny 328
	Komponent systemowy 332
	Narzędzia wspierające 334
Programy rozwojowe w organizacjach 335
	Programy rozwoju menedżerów 335
	Rozwój talentów 336
	Wdrażanie do pracy 337
	Programy mentoringowe 340
	Rozwój kompetencji trenerów 342

7. Trener rozwija siebie i swój biznes 345
Czy to zawód dla Ciebie? 347
Kariera trenera 348
Rozwój kompetencji trenera 350
	Role trenerskie 350
	Kompetencje 351
	Zadania 353
Metody rozwoju kompetencji trenera 354
	Godziny, godziny, godziny 354
	Szkoły trenerów 354
	Szkolenia doskonalące trenerów 355
	Metodyki i narzędzia 355
	Podpatrywanie innych 355
	Literatura 356
	Społeczności trenerów 356
	Superwizja 356
Superwizja w pracy trenera 357
Styl trenerski 360
Certyfikacja 361
Prowadzenie biznesu szkoleniowego 362
	Jak wygląda rynek? 363
	Docieranie do klienta 363
	Zdobywanie klienta 364
	Podwyższanie poziomu satysfakcji 365
	Pielęgnowanie relacji 367

Bibliografia 369
Indeks rzeczowy 374
Współautorzy 378

Inni Klienci oglądali również

16,10 zł 23,00 zł
Do koszyka

Rola sołtysów we współczesnych społecznościach wiejskich

Autorka podejmuje problematykę roli sołtysów i sołtysek we współczesnych środowiskach wiejskich. Książka zawiera analizę mechanizmów obejmowania tej funkcji, działań i sieci współpracy sołtysów i sołtysek oraz oczekiw...
30,51 zł 33,90 zł
Do koszyka

Trener. Szczyt formy. Faceci do wynajęcia. Tom 1

Miał jej pomóc odmienić życie. Sam stał się największą ze zmian.W życiu Justyny niedawno doszło do prawdziwej rewolucji. Czy to właściwy moment na kolejny przełom? Zachęcona przez przyjaciółkę kobieta decyduje się na wykupienie pryw...
20,66 zł 22,95 zł
Do koszyka

The role and functions of controllers in organization management

The main objective of this monograph is to determine on the basis of the survey the role of controllers in contemporary Polish companies. The study confirmed that same of the tasks performed by contemporary controllers in Polish companies are the same ...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Taniec w roli Tersytesa

Literatura bizantyńska przez długi czas nie cieszyła się zainteresowaniem badaczy, była opisywana jako nudna, wtórna i nieciekawa. Ten niesprawiedliwy i nieprawdziwy obraz ulega stopniowej zmianie, ale wiele bizantyńskich tekstów wciąż po...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy. Rozdział 1. Pojęcie i rola strategii

Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez i...
13,23 zł 14,70 zł
Do koszyka

Katolicka nauka społeczna o ekonomicznej roli państwa w Polsce w okresie II Rzeczypospolitej

Głównym celem pracy jest analiza ekonomicznej roli państwa w świetle zasad katolickiej nauki społecznej (KNS) z perspektywy życia społecznego i gospodarczego w okresie II Rzeczypospolitej.W rozdziale pierwszym omówiono m.in. doktryn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!