0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Theoretical frameworks in the study of press advertisements: Polish, English and Chinese perspective

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Adam Wojtaszek

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 23,10 zł
20,79 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Theoretical frameworks in the study of press advertisements: Polish, English and Chinese perspective

Książka stanowi próbę poszerzenia metodologii badań nad reklamami prasowymi poprzez wypracowanie nowych modeli analizy tego szczególnego typu obrazowo-tekstowego artefaktu oraz wykazanie ich zasadności i przydatności w oparciu o obszerny korpus przykładów zaczerpnięty z prasy polskiej, brytyjskiej i chińskiej. Praca podzielona jest na trzy rozdziały, z których pierwszy stanowi wprowadzenie teoretyczne oraz przegląd badań nad dyskursem reklamowym, natomiast dwa następne najpierw omawiają i poszerzają wybrane modele teoretyczne ( Politeness Theory - Brown & Levinson (1987), Graded Salience Hypothesis - Giora (2003), Dynamic Model of Meaning - Kecskes (2008)), a w dalszej części demonstrują ich wykorzystanie w badaniach o charakterze analitycznym oraz empirycznym. Książka jest bogato ilustrowana, zawiera także obszerną bibliografię literatury poświęconej dyskursowi reklamowemu oraz indeks.



The book is an attemtp at extending the scope of methodological insights into the discourse of press advertisements by means of elaborating new models of analysis of this peculiar type of pictorial-textual artefact. The applicability and feasibility of these new models are tested against a rich corpus of press advertisements extracted from Polish, British and Chinese newspapers and magazines. The book is divided into three chapters: the first one constitutes a theoretical introduction, containing an overview of studies on the discourse of advertising, whereas the remaining two first introduce seleced theoretical models (Politeness Theory - Brown & Levinson (1987), Graded Salience Hypothesis - Giora (2003), Dynamic Model of Meaning - Kecskes (2008)) and later demonstrate their analytical potential in the investigation of press advertisements. The book is richly illustrated and contains extensive bibliography of advertising discourse literature, followed by an index.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język angielski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??
  • ISBN: 978-83-60743-42-3
  • Liczba stron: 283
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Table of contents

Acknowledgements / 9
Abbreviations used in the text / 11
Preface / 13

Chapter One
Academic reflections on the phenomenon of advertising
1.1. Introduction / 17
1.2. The scope of analysis / 19
1.2.1. The medium / 21
1.2.2. Analysts’ favourites / 25
1.2.2.1. Code-mixing in advertising / 26
1.2.2.2. The wordplay in commercials / 28
1.2.2.3. The application of gender stereotyping in advertisements / 31
1.2.3. Dissecting advertisements / 35
1.2.3.1. Illustrative elements: pictures, videos, music, sound effects / 35
1.2.3.2. Slogans / 37
1.2.3.3. Brand names / 39
1.2.3.4. Disclaimers and disclosures / 44
1.3. The input/output perspective / 46
1.3.1. The content analysis / 47
1.3.1.1. The size of the sample / 48
1.3.1.2. The selection of focus / 48
1.3.1.3. Aspects of bottom-up and top-down design / 51
1.3.1.4. Exemplification of inductive content analysis / 53
1.3.2. The processing and responses / 55
1.3.2.1. The selection of the input material and the area of focus / 56
1.3.2.2. The perspective of the subjects’ responses / 62
1.3.2.3. The participant characteristics / 66
1.3.2.4. Summary / 67

Chapter Two
Politeness Theory in the analysis of advertisements
2.1. Introduction / 69
2.2. Brown and Levinson’s model / 70
2.3. Reflections on politeness, face and the applicability of the model / 75
2.4. Modeling the selected aspects of face / 78
2.5. Content-analysis-based illustration / 80
2.6. The theoretical basis of the study design / 87
2.6.1. The materials and the subjects / 89
2.6.2. The questionnaire construction / 90
2.7. The qualitative investigation / 94
2.7.1. The Polish responses / 94
2.7.2. The British responses / 105
2.7.3. The Chinese responses / 110
2.8. The survey-based intercultural comparison / 115

Chapter Three
The new perspectives
3.1. Introduction / 124
3.2. Salient meanings in advertisements / 125
3.2.1. Graded Salience Hypothesis – an overview / 125
3.2.2. Static and dynamic attributes of salience / 129
3.2.3. Salience as the feature of linguistic and extra-linguistic units / 138
3.2.3.1. The exploitation of font / 139
3.2.3.2. Pictorial metonymy / 146
3.2.3.3. Visualisations of idiomatic meanings / 151
3.2.3.4. Visuals directing the interpretation / 155
3.2.3.5. Summary / 159
3.2.4. Optimal innovation in press advertisements / 160
3.2.4.1. Study design and elicitation method / 161
3.2.4.2. Gauging the level of innovativeness / 162
3.2.4.3. Measuring the attractiveness of innovation / 163
3.2.4.4. Discussion of the results / 164
3.2.5. Salience in advertising: the new territory / 167
3.3. Dynamic Nature of Context / 172
3.3.1. Dynamic Model of Meaning – an overview / 173
3.3.2. The perspective of the sender and the recipient / 179
3.3.2.1. Reconstruction of the creative process / 180
3.3.2.2. Predicting the viewers’ reactions / 185
3.3.2.3. Peculiarities of the low-involvement processing of commercial messages / 187
3.3.3. The role and components of context in advertising communication / 191
3.3.3.1. Activation of multiple consenses / 191
3.3.3.2. The Stratified Model of the actual situational context / 197
3.3.3.3. Modelling the interpretation of advertisements / 204
3.3.4. Expansion and extended application of the model / 206
3.4. Summary / 215

References / 219

Appendix 1
Transcript of advertisements used in the study of face-work / 239
The Polish advertisements / 240
The British advertisements / 246
The Chinese advertisements / 250

Appendix 2
Investigation of the elements of face and face-work / 255
The Polish questionnaire / 256
The English questionnaire / 257
The Chinese questionnaire / 258

Appendix 3
Investigation of optimal innovation / 259
Originality and innovation: Polish version / 260
Originality and innovation: English version / 261
Appreciation: Polish version / 262
Appreciation: English version / 263

Index of names / 265
Subject index / 271
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Business English

Podręcznik Business English powstał z myślą o tych, którzy dobrze znają język angielski ogólny i pragną rozszerzyć swoje umiejętności w zakresie języka biznesowego.Poszczególne moduły tematyczne obejmują takie obszary j...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

A Brief Outline of the History of English

Publikacja stanowi zwięzły zarys historii języka angielskiego, z uwzględnieniem jego wariantów używanych na Wyspach Brytyjskich i poza nimi. Książka zawiera fragmenty dokumentów historycznych i literackich ilustrujących omawiane zagadnien...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Language Fossilization in the Advanced Learners of Polish as a FL: Focus on Problems and Possible Solutions

Publikacja porusza problem fosylizacji języka u zaawansowanych użytkowników języka polskiego jako obcego. Zbadane są trudności (przejawy fosylizacji), z jakimi borykają się obcokrajowcy zarówno w mowie, jak i w piśmie, zasugerowane przycz...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Problems of contemporary maritime codes. A comparative study of recent codifications of maritime law

In recent years there have been several attempts, successful to a greater or lesser extent, to modernize national maritime law in various jurisdictions all around the world. Having regard to the beneficial result of comparative research which furnishes...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Compound nouns and phrasal nouns in English and Polish

W monografii przedstawiono rezultaty badań nad rzeczownikami złożonymi oraz zestawieniami (tj. wielowyrazowymi połączeniami o charakterze leksemów frazowych, czyli leksemów nieciągłych) w języku angielskim oraz polskim. Szczególną ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!