„Theory and Practice of Second Language Acquisition” 2015. Vol. 1 (1)
"Theory and Practice of Second Language Acquisition", Issue 1 to pierwszy numer nowopowstałego czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym gromadzi bowiem Autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską.
Pierwszy numer czasopisma obejmuje zagadnienia związane z transferem językowym oraz rozwojem systemu fonologicznego i morfologicznego osoby dwujęzycznej. Przedstawia również prace empiryczne dotyczące samoświadomości (ang. identity) osoby uczącej się oraz wprowadza tematykę psychologii pozytywnej w nauczaniu i uczeniu się języka obcego. Numer pierwszy skierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków oraz do osób dwu i wielojęzycznych.
Contents
Preface (Danuta Gabryś-Barker, Adam Wojtaszek) / 5
Jolanta Latkowska
How Relevant is the Sapir-Whorf Hypothesis to Contemporary Psycholinguistic Research? / 7
Larissa Aronin, Vasilis Politis
Multilingualism as an Edge / 27
Dorota Owczarek
Advanced FL Students’ Self-Perception of Their Language Identity / 51
Xinyue Cécilia Yu
The Acquisition at the Interface of Ditransitive Constructions in Mandarin Chinese by French Adult Learners / 69
Priya Ananth, Masaaki Kamiya
The Effect of Prosody on Disambiguation: A Case of Universal Quantifier and Negation / 97
Arzu Ünel, Meryem Mirioğlu
Syntactical Modifications in Teacher Talk of Native and Non-Native Speakers in EFL Classrooms / 125
Tammy Gregersen
Aligning Who I Am with What I Do: Pursuing Language Teacher Authenticity / 143