0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Targi w gospodarce rynkowej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków-Legionowo, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Adam Figiel, Andrzej Szromnik, Iryna Manczak, Jacek Bazarnik, Krzysztof Piotr Wojdacki

  • Redakcja naukowa: Andrzej Szromnik

  • Wydawca: Edu-Libri

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 40,00 zł
36,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Targi w gospodarce rynkowej

Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.

Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.

Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.

Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.

Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Andrzej Szromnik
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-63804-54-1
  • ISBN druku: 978-83-63804-53-4
  • Liczba stron: 164
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

Część pierwsza
Targi w systemie powiązań uczestników rynku

1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojęciowego i cech wyróżniających
1.1. Definiowanie targów w piśmiennictwie ekonomicznym – ujęcie retrospektywne
1.2. Targi w ujęciu marketingowym
1.3. Targi a pozostałe rynki zorganizowane
1.4. Istota targów – próba syntezy
2. Targi i handel targowy
2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego
2.2. Struktura rynku targowego
2.3. Główne cechy handlu targowego
3. Funkcje targów w gospodarce rynkowej
3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnętrzne
3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnętrzne
3.3. Perspektywy rozwoju targów w świetle przewidywań ekspertów
3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszłości
3.5. Tradycyjne i współczesne ujęcia funkcji targów
3.6. Nowa orientacja funkcjonalna targów
3.7. Zmiany funkcji targów a nowe trendy w ich rozwoju
4. Mierniki targowe - statystyczne kryteria i metody pomiaru oraz porządkowania rynku targowego
4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych
4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe
4.3. Możliwości wykorzystania metody B.Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych
4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porządkowania rynków targowych
4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych
4.6. Możliwości zastosowania mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT)
5. Koszty udziału przedsiębiorstwa w targach - próba identyfikacji istoty, struktury i determinant
5.1. Targi jako centrum generowania kosztów
5.2. Szczegółowa klasyfikacja kosztów targowych przedsiębiorstwa
5.3. Wskaźniki kosztowe targów
5.4. Identyfikacja współzależności zmiennych targowych efektywnościowych
5.5. Analiza break - even - point w ocenie efektywności uczestnictwa w targach

Część druga
Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna

6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku
6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian
6.2. Przestrzenny rozkład polskiego rynku targowego w świetle miar koncentracji
7. Struktura i tendencje zmian polskiego rynku targowego w latach 2000-2012
7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju
7.2. Ośrodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka
7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju ośrodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w świetle analizy wielowymiarowej
8. Koszty targowe w opinii wystawców - próba zdiagnozowania
8.1. Potencjał imprez targowych
8.2. Przemysł targowy w Polsce w latach 2008-2012
8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiębiorstw
8.4. Metodyka badania kosztów targowych
8.5. Profil przebadanych przedsiębiorstw
8.6. Struktura kosztów targowych w świetle badań

Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym
Kwestionariusz badawczy
Bibliografia
Indeks

Inni Klienci oglądali również

25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Finanse i gospodarka w erze cyfryzacji. Finance and the economy in the age of digitisation

Książka porusza bardzo ważne i aktualne aspekty związane z szerokim zastosowaniem cyfryzacji w sferze gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem sektora finansowego. Poszczególne rozdziały monografii zostały przygotowane przez student&oa...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Społeczeństwo i gospodarka w czasie pandemii COVID-19. Doświadczenia Ukrainy

Na publikację złożyły się 22 prace różnych autorów ze znanych placówek naukowych i uczelni wyższych Ukrainy. Ich treść dotyczy m.in. sytuacji w wybranych gałęziach gospodarki Ukrainy w czasie pandemii COVID-19 oraz aktywność w inny...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce

Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W ef...
19,35 zł 21,50 zł
Do koszyka

Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania

Procesy zachodzące we współczesnym świecie, takie jak internacjonalizacja, globalizacja czy regionalizacja, stawiają przed podmiotami gospodarczymi działającymi zwłaszcza na rynku międzynarodowym coraz to nowe wymagania. Wynikają one między inny...
15,35 zł 17,06 zł
Do koszyka

Finanse w nowoczesnej gospodarce

Przepływy finansowe we współczesnej gospodarce odgrywają szczególną rolę. Stanowią swoistego rodzaju „krwioobieg” procesów sfery realnej w skali mikro i makro. Znajomość uwarunkowań kształtowania się i przepływu kapitał...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Gospodarka światowa w dobie przesilenia

Tematyka podjęta w monografii dotyczy współczesnej gospodarki światowej. W rozważaniach przyjęto perspektywę wykraczającą poza ramy społeczeństw, gospodarek i aparatów państw narodowych. Zaproponowana perspektywa globalna jest sposobem uc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!