0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 04 Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niep

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Publikacje Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji

  • Autor: Magdalena Bełza

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 04 Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niep

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego ( Czechy), jak i dość różnym od własnego (Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała. Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-829-3
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie w tematykę książki / 9
Założenia ogólne / 9
Założenia metodologiczne / 13

Rozdział 1
Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice / 23

Rozdział 2 
Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny / 35

Rozdział 3
Niepełnosprawność intelektualna / 47
3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk / 47
3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej / 53
3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne / 56

Rozdział 4
Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie / 59

Rozdział 5
Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej / 83
5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania / 83
5.2. Wychowanie przedszkolne / 90

Rozdział 6
Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / 95

Rozdział 7
Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 115
7.1. Segregacyjna forma edukacji / 115
7.2. Integracyjna forma edukacji / 119
7.3. Inkluzyjna forma edukacji / 122
7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 134
7.5. Podsumowanie / 135

Rozdział 8
Struktura systemu edukacji / 141
8.1. Ustrój szkolny / 142
8.2. Typy placówek / 147
8.3. Metody selekcji szkolnej / 152
8.4. Podstawa programowa / 155

Rozdział 9
Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 163
9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji / 168
9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji / 174
9.3. Współpraca z rodzicami uczniów / 177
9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych / 178

Rozdział 10
Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie / 183

Rozdział 11
Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 191
11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 191
11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 194
11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów / 196
11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach / 207
11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli / 213
11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 220

Rozdział 12
Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce / 225

Zakończenie / 237

Bibliografia / 243

Summary / 263
Shrnutí / 264

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Zaburzenia mowy u dzieci

Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedów na problemy dzieci z zaburzonym w różnym stop...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Literatura w terapii – warsztaty otwarte

Publikacja stanowi kontynuację poprzedniej książki autorki Literatura w terapii dzieci. Autorka poddaje refleksji pracę biblioterapeutyczną, którą zajmuje się jako psycholog i psychoterapeuta. Wskazuje na zasadnicze elementy procesu biblioterape...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Jest człowiek z niepełnosprawnością

W świecie współczesnym nastaje coraz większe zrozumienie problemów człowieka z niepełnosprawnością. Coraz większy postęp w zakresie wiedzy humanistycznej i wiedzy medycznej przyczynia się do poznawania człowieka z niepełnosprawnością i uw...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 27, nr 2/2018: Kobiety z niepełnosprawnością i wobec niepełnosprawności. Zagadnienia edukacji i socjalizacji

Tom 27. czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ukazujący się w 2018 roku (nr 2), w setną rocznicę uzyskania przez Polki praw wyborczych, przez redaktorkę naukową został dedykowany kobietom i im poświęco...
24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

Zobaczyć świat. Praca z uczniem niewidomym na lekcjach języka polskiego

Publikacja podejmuje ważne społecznie zagadnienie dotyczące edukacji polonistycznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Jej Autorka wybrała problematykę badawczą, która stanowi próbę nowego ujęcia zagadnień z zakresu dyftopedagogiki w as...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Rozwój szkolnictwa specjalnego w Polsce w latach 1918–1939. Realia a oczekiwania

Iwona Czarnecka, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (2012), adiunkt w Katedrze Historii Wychowania APS; absolwentka APS na kierunku pedagogika specjalna, specjalność – surdopedagogika oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Histo...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!