Społeczne aspekty zarządzania. Wybrane problemy
Celem monografii było wskazanie społecznego aspektu zarządzania przedsiębiorstwem, jego złożoności, ale i konieczności szerszej edukacji studentów i menedżerów w kierunku popularyzowania znaczenia społecznych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem, które będzie miejscem tworzenia najlepszych światowych praktyk. W pracy niejednokrotnie pojawia się myśl, że wybory i ich rezultaty w zarządzaniu są osadzone w podstawowych wartościach, a te są przedmiotem socjalizacji, która na poziomie wtórnym dokonuje się w środowisku przygotowującym do przyszłych zawodów
Wstęp | 7
Część I. Kapitał społeczny | 9
Zarządzanie kapitałem społecznym organizacji – aspekty strukturalne
(Wojciech Czakon) | 9
Zastosowanie analizy sieciowej w badaniach kapitału społecznego
(Patrycja Klimas) | 22
Wpływ sieci na wyniki przedsiębiorstwa
(Anna Sankowska) | 40
Część II. Kultura | 53
Lean management w pięciu wymiarach kultury
(Marta Rygowska, Anna Sankowska) | 53
Kultura organizacyjna firm sektora IT
(Agnieszka Postuła) | 72
Cześć III. Społeczna odpowiedzialność | 89
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: instytucje, aktorzy, procesy
(Marta Strumińska-Kutra) | 89
Studium przypadku. Kształtowanie odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Między konfliktem a kooperacją
(Marta Strumińska-Kutra) | 111
Instrumenty wdrażania zrównoważonego rozwoju i ich zastosowanie w polskich
przedsiębiorstwach produkcyjnych
(Tomasz Nitkiewicz) | 118