0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Relacje i komunikacja w świecie medycznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marcin Kęsy

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Relacje i komunikacja w świecie medycznym

Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa.
Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka
Książka jest oparta na bardzo dużej liczbie danych empirycznych. Wysoko oceniam wkład pracy autora. Sądzę, że publikacja nie tylko będzie źródłem wiedzy dla studentów kierunków medycznych oraz ekonomicznych, lecz także stanie się użyteczna dla zarządzających szpitalami.
Z recenzji dr. hab. Janusza Klisińskiego, profesora Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Rektora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Legnicy w latach 2003−2005
Przedmiotem badania są relacje międzyludzkie oraz między grupami. Ich owocem są wnioski zawierające sposoby eliminacji barier i czynników uniemożliwiających prawidłowe relacje międzypracownicze. [...] Część empiryczna jest mocną stroną tego opracowania. Praca zyskuje naukowy charakter, wzbogacając wiedzę z zakresu relacji między grupami zawodowymi i komunikacji w szpitalach.
Z recenzji dr. hab. n. med. Jerzego Błaszczuka, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu, Prorektora do spraw naukowo-dydaktycznych w Państwowej Medycznej Wyższej Szkole Zawodowej w Opolu w latach 2008−2012

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-8789-3
  • ISBN druku: 978-83-233-8789-3
  • Liczba stron: 176
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa   7
Wstęp  9

ROZDZIAŁ I. Analiza środowiska zewnętrznego i wewnętrznego podmiotów leczniczych  11

1.1.    Charakterystyka systemu ochrony zdrowia  11
1.2.    Instytucje świadczące usługi zdrowotne oraz promocję zdrowia 15
1.3.    Identyfikacja otoczenia zewnętrznego podmiotów leczniczych   18
1.4.    Identyfikacja otoczenia wewnętrznego szpitali   23
1.5.    Struktura pracownicza w szpitalach  25

ROZDZIAŁ II. Teoretyczne aspekty relacji i komunikacji w szpitalach  31

2.1.    Współodpowiedzialność pracowników za organizację pracy w szpitalach 32
2.2.    Stereotypy grupowe i zawodowe 34
2.3.    Konflikty występujące w organizacji  38
2.4.    Jakość kultury organizacji  40
2.5.    Czynniki wpływające na komunikację w szpitalach  42
2.6.    Analiza procesu komunikacji w szpitalach 48

ROZDZIAŁ III. Metodologia badań  53

3.1.    Prezentacja pola badawczego 53
3.2.    Charakterystyka narzędzi pomiarowych  54
3.3.    Dobór próby badawczej  54
3.4.    Opis i wnioski z badania pilotażowego 55
3.5.    Wprowadzenie do badań głównych  56
3.6.    Prezentacja próby badawczej  60

ROZDZIAŁ IV. Implikacja personelu w organizację szpitalną  63

4.1.    Zespoły organizacyjne do spraw udoskonaleń  63
4.2.    Współuczestnictwo pracowników w zarządzaniu organizacją  67
4.3.    Rozwiązywanie problemów organizacyjnych  73
4.4.    Organizacja zebrań pracowniczych  77
4.5.    Integracja pracowników  82

ROZDZIAŁ V. Relacje między grupami zawodowymi personelu medycznego  93

5.1.    Wpływ problemów organizacyjnych na relacje międzygrupowe  93
5.2.    Zjawisko podziałów wśród pracowników ze względu na przynależność zawodową  95
5.3.    Wpływ funkcjonujących stereotypów i konfliktów w organizacji  99
5.4.    Jakość relacji międzygrupowych w szpitalu  105
5.5.    Ocena komunikacji międzygrupowej  111
5.6.    Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli personelu medycznego  118
5.7.    Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli grupy pomocniczej  126

ROZDZIAŁ VI. Relacje interpersonalne w szpitalach  135

6.1.    Przyczyny pojawiania się konfliktów międzyludzkich  135
6.2.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy medyczne  139
6.3.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy pomocnicze  144
6.4.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez ogół pracowników  148

ROZDZIAŁ VII. Wnioski z badań empirycznych 151

7.1.    Sposoby neutralizacji istniejących barier w procesie komunikacji  151
7.2.    Udoskonalenia procesu komunikacji interpersonalnej  157
7.3.    Udoskonalenia procesu komunikacji intergrupowej  158
7.4.    Sposoby oceny stosunku pracowników do zmian organizacyjnych w szpitalach   163

Zakończenie  167
Bibliografia 169

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Public relations we współczesnym świecie:

Z ogromnym uznaniem należy przyjąć książkę pod redakcją naukową prof. dr. hab. Jerzego Olędzkiego, która wnosi nowe spojrzenie na teorię i praktykę public relations. Dużą zaletą publikacji jest właściwe w swych proporcjach ujęcie teoretyczne (ni...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Historia komunizmu na świecie

Kompletna trzytomowa historia dziejów komunizmu światowego – ideologii, która opanowała umysły milionów ludzi. Trylogia totalna. Budząca dreszcz opowieść o twórcach, piewcach i zwolennikach sys...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Nierówności społeczne we współczesnym świecie

Praca zbiorowa będąca analizą wybranych problemów dotyczących sfery wykluczenia społecznego i nierówności społecznej. Artykuły zostały podzielone na III części: 1) Uwarunkowania nierówności społeczno-ekonomicznych w świecie wsp&oac...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Przewodnicy w świecie ciszy

Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu języka dzieci z uszkodzonym słuchemPrzewodnicy w świecie ciszyWychowanie słuchowe drogą do komunikowania się dziecka z wadą słuchu
115,20 zł 128,00 zł
Do koszyka

Leksykon prawa medycznego

W publikacji w sposób encyklopedyczny wyjaśniono najważniejsze pojęcia z zakresu prawa medycznego i pokrewnych gałęzi prawa oraz terminy ściśle z nimi związane. Hasła omówione w leksykonie dotyczą takich zagadnień, jak:p...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Typologia komunikacji

Profesor Michael Fleischer podejmuje refleksję nad możliwością wyróżnienia typów komunikacji opartych na różnych manifestacjach i sposobach realizacji generalnego mechanizmu komunikacji. Publikacja stanowi także próbę strukt...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!