0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Postawy personelu medycznego wobec zarządzania szpitalem

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Marcin Kęsy, Zbigniew Nęcki

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Postawy personelu medycznego wobec zarządzania szpitalem

Problematyka zarządzania w służbie zdrowia jest stale aktualnym tematem naszej gorącej, narodowej i społecznej dyskusji. Ciągle słyszy się krytykę zarówno całej służby zdrowia, jak i wielu jednostek świadczących usługi medyczne. Podjęcie badań nad zarządzaniem szpitalami i publikacja ich wyników są więc bardzo przydatne i pomocne. Dobre zarządzanie to nadzieja na dobre leczenie. Warto przeczytać rzetelny raport z tych badań.
Prof. dr hab. Zbigniew Nęcki, Uniwersytet Jagielloński

Zespół autorski przygotował, przeprowadził i opracował obszerny projekt badawczy poświęcony zapotrzebowaniu na wiedzę menedżerską wśród personelu medycznego. Przygotowana publikacja zawiera znaczną część ustaleń wynikających z tych badań, dodajmy badań aktualnych, bo z ubiegłego roku. Równocześnie badawczy charakter tego przedsięwzięcia wpłynął na sposób opracowania tekstu. Ma on w dużej mierze cechy empirycznego zestawienia wyników. Może to być bardzo pomocne dla osób zainteresowanych, bo pozwala na uzyskanie konkretnych informacji o postawach personelu medycznego wobec tematyki zarządzania szpitalami.
Z recenzji wydawniczej dra hab. Wojciecha Maliszewskiego
Ta publikacja jest adresowana do wszystkich osób, które obecnie uczestniczą w procesach zarządzania szpitalami bądź mają takie zamiary. Tych pracowników szpitali, którzy nie pełnią funkcji zarządczych, również warto zachęcić do lektury tej monografi i – przybliża ona bowiem całokształt postaw wobec zarządzania szpitalami wśród pracowników medycznych. Aby szpitale dobrze wykonywały swą główną funkcję leczniczą, muszą być dobrze zarządzane. Książka będzie pomocna w szkoleniach personelu medycznego, kształceniu studentów medycyny i pielęgniarstwa, a także przydatna dla wszystkich osób, które zajmują się zarządzaniem w służbie zdrowia. Warto sprawdzić, jak to wygląda w rzeczywistości. W imieniu autorów zapraszam do lektury!
Prof. dr hab. Jan Stępniewski, Uniwersytet Paryż XIII i Zespół do Badań nad Zarządzaniem Szpitalami „Avicenna” w Instytucie Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Marcin Kęsy, Zbigniew Nęcki
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-3531-3
  • ISBN druku: 978-83-233-3531-3
  • Liczba stron: 270
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa (L. Paradowski) 9
Wprowadzenie (Z. Nęcki, J. Stępniewski, A. Kister)  11
Notki o autorach 17

CZĘŚĆ PIERWSZA – RAMY TEORETYCZNE	21

ROZDZIAŁ I. Środowisko medyczne i jego otoczenie (P. Karniej) 23

1.1. Transformacja polskiego systemu ochrony zdrowia 23
1.2. Środowisko wewnętrzne szpitala, pracownicy medyczni 26
1.3. Wpływ zmian systemowych na organizację pracy 31
1.4. Otoczenie dalsze – interesariusze zewnętrzni 33
1.5. Kwalifikacje i kompetencje pracowników medycznych 37
1.6. Wnioski 39

ROZDZIAŁ II. Wiedza i umiejętności jako elementy składowe kompetencji menedżerskich (M. Jedynak)  43

2.1. Struktura kompetencji 43
2.2. Kompetencje interpersonalne personelu medycznego 46
2.3. Wiedza menedżera medycznego 53
2.4. Metody oceny i doskonalenia kompetencji 58
2.5. Podsumowanie i wnioski 63

ROZDZIAŁ III. Kompetencje personelu medycznego w zakresie zarządzania jakością (M. Bugdol)  65

3.1. Wprowadzenie 65
3.2. Zapotrzebowanie na kompetencje w zakresie zarządzania jakością 65
3.3. Kompetencje w zarządzaniu jakością 67
3.4. Kompetencje personelu pielęgniarskiego 70
3.5. Możliwości doskonalenia kompetencji w zarządzaniu jakością 71
3.6. Zakończenie – wnioski dla praktyki w zakresie zarządzania 74

ROZDZIAŁ IV. Kształtowanie kompetencji personelu medycznego w zakresie zarządzania (I. Mazur) 77

4.1. Nowa wiedza i nowe sytuacje w ochronie zdrowia 77
4.2. Motywacje i partycypacja pracowników w zarządzaniu 78
4.3. Miękkie i twarde aspekty kompetencji personelu medycznego 79
4.4. Propozycje zmian kształtowania kompetencji menedżerskich personelu medycznego – aspekty praktyczne 81
4.5. Wnioski i rekomendacje dla zarządzających 87

CZĘŚĆ DRUGA – RAPORT Z BADAŃ EMPIRYCZNYCH	89

ROZDZIAŁ V. Metodologia badań zapotrzebowania na wiedzę menedżerską (A. Kister) 91

5.1. Motywacja do badań nad zarządzaniem w opiece medycznej 91
5.2. Cel i zakres badań, główne pytania – problemy 93
5.3. Fazy badań i procedury 95
5.4. Charakterystyka grupy badanej w kolejnych etapach 98
5.5. Możliwości metodyczne badań nad zarządzaniem w opiece medycznej 103
5.6. Podsumowanie 104

ROZDZIAŁ VI. Wiedza menedżerska personelu medycznego (M. Kęsy, Z. Nęcki) 107

6.1. Zakres tematyczny wiedzy – przegląd zagadnień 107
6.2. Treść uzupełnianej wiedzy 108
6.3. Wiedza z zakresu zarządzania finansami 114
6.4. Wiedza z zakresu marketingu i jakości leczenia 118
6.5. Wiedza z zakresu nadzoru nad infrastrukturą 123
6.6. Wiedza z zakresu zarządzania kadrami 125
6.7. Wiedza z zakresu zarządzania informacją 130
6.8. Wiedza z zakresu psychologii zarządzania 134
6.9. Wiedza z zakresu zarządzania zmianą 141
6.10. Formy dydaktyczne poprawy stanu wiedzy 145
6.11. Częstość doskonalenia wiedzy 146
6.12. Podsumowanie 148
6.13. Wnioski 150

ROZDZIAŁ VII. Zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską personelu medycznego (M. Kęsy, Z. Nęcki)  151

7.1. Zapotrzebowanie na wiedzę – przegląd zagadnień 151
7.2. Potrzeba wiedzy z zakresu finansów 154
7.3. Potrzeba wiedzy z zakresu marketingu i jakości leczenia 157
7.4. Potrzeba wiedzy z zakresu nadzoru nad infrastrukturą 159
7.5. Potrzeba wiedzy z zakresu zarządzania kadrami 161
7.6. Potrzeba wiedzy z zakresu zarządzania informacją 164
7.7. Potrzeba wiedzy z zakresu psychologii zarządzania 165
7.8. Potrzeba wiedzy z zakresu zarządzania zmianami 170
7.9. Preferowane formy uzupełniania wiedzy 172
7.10. Podsumowanie i wnioski 174

ROZDZIAŁ VIII. Postawy wobec zarządzania a rola zawodowa, wiek i staż pracy (Z. Nęcki, M. Kęsy)  175

8.1. Pogłębianie kwalifikacji zawodowych i kwalifikacji z zakresu zarządzania 176
8.2. Opinie o szkoleniach i formy podnoszenia kwalifikacji 186
8.3. Spojrzenie na tematykę szkoleń – wypowiedzi w pytaniach otwartych 190
8.4. Wnioski 192

Rozdział IX. Umiejętności relacyjne i komunikacyjne personelu medycznego w kontekście zarządzania (J. Stępniewski)  195

9.1. Wprowadzenie do zagadnienia relacji interpersonalnych i komunikacji 195
9.2. Oczekiwania wobec osób niepełniących funkcji kierowniczych 197
9.3. Oczekiwania wobec osób pełniących role kierownicze 201
9.4. Ocena umiejętności w zakresie komunikacji wewnętrznej 204
9.5. Oczekiwane umiejętności w zakresie komunikacji zewnętrznej 209
9.5.1. Badanie potrzeb mikrootoczenia 210
9.5.2. Potrzeby pacjentów aktualnych 210
9.5.3. Potrzeby pacjentów potencjalnych 211
9.6. Wizerunek zewnętrzny szpitala 212
9.6.1. Analiza sytuacji bieżącej 213
9.6.2. Czynniki wpływające na wizerunek szpitala 214
9.7. Funkcja przyjęcia pacjentów a wizerunek szpitala 214
9.8. Środki komunikacji zewnętrznej podmiotów leczniczych 217
9.9. Podsumowanie 219

Bibliografia 221

Inni Klienci oglądali również

17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Brudna praca w zawodach medycznych

W publikacji dokonano analizy interakcji pomiędzy pacjentami i personelem medycznym, ze szczególnym uwzględnieniem obciążeń (społecznych, interakcyjnych, moralnych, fizycznych), które wiążą się z pracą lekarzy, pielęgniarek i ratownik&oac...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Wykonywanie kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym wobec skazanych uzależnionych od środków odurzających lub substancji psychotropowych

Podstawowym celem pracy jest ukazanie nowej instytucji w polskim prawie penitencjarnym – systemu terapeutycznego wykonywania kary pozbawienia wolności. W publikacji Autorka szczegółowo omawia zagadnienia dotyczący wykonywanie kary pozbawie...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Za wolność i prawa, za ojczyznę i religię. Dominikanie z guberni zachodnich Cesarstwa Rosyjskiego wobec powstania listopadowego

Tekst z pracy zbiorowej Dominikanie o Polsce i Polakach od XIII do XX wieku. W 2018 roku minęła setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Pamiętając o tym wydarzeniu, Dominikański Instytut Historyczny w Krakowie przygotował prezento...
103,35 zł 159,00 zł
Do koszyka

Medyczne laboratorium diagnostyczne

Pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja dotycząca działania nowoczesnego laboratorium diagnostycznego, przygotowana przez zespół ekspertów medycyny laboratoryjnej.Książka zawiera opis metod analitycznych, w tym najnowszych ...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Psychospołeczne, prawne i medyczne aspekty transpłciowości

Publikacja daje możliwość zapoznania się z szerzej nieznanymi do niedawna w Polsce podejściami i nurtami akademickimi dotyczącymi transpłciowości. Owe nurty – krytyczne wobec utrwalonego w medycynie i psychiatrii w drugim półwieczu XX w. m...
64,35 zł 99,00 zł
Do koszyka

Prawo medyczne i orzecznictwo lekarskie. Repetytorium

Książka Prawo medyczne i orzecznictwo lekarskie. Repetytorium do LEK i LDEK skierowana jest do absolwentów kierunku lekarskiego oraz lekarsko-dentystycznego. Będzie również przydatna praktykującym już lekarzom i lekarzom dentystom zainter...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!