0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2023

  • Seria / cykl: Teoria i Praktyka

  • Autor: Monika Namysłowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 144,00 zł
129,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:• zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).
Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów oraz dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje również przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.„Nie ulega kwestii, że jest to opracowanie aktualne, bardzo potrzebne zarówno praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy. Można kolokwialnie rzec, iż «każdy znajdzie tu coś dla siebie», niezależnie od tego, czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej, handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej”.Dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8328-155-1
  • ISBN druku: 978-83-8286-757-2
  • EAN: 9788383281551
  • Liczba stron: 880
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów  | str.  11
Słowo wstępne  | str.  19
I. Zamiast wprowadzenia
Ewa Nowińska
Kilka słów o reklamie na przestrzeni wieków tytułem wstępu do rozważań prawnych  | str.  2
II. Reklama interdyscyplinarnie
Andrzej Falkowski, Zuzanna Słupicka
Reklama zawodów prawniczych –perspektywa psychologiczna  | str.  41
Anna Tischner, Katarzyna Stasiuk
Przeciętny normatywno-empiryczny konsument, czyli czego prawnik może dowiedzieć się od psychologa o zachowaniach rynkowych konsumenta i co z tą wiedzą może zrobić?  | str.  51
Agnieszka Pyrzyńska
Wpływ reklamy na treść istniejącego stosunku zobowiązaniowego  | str.  79
Dorota Sylwestrzak
Wolność (swoboda) reklamy i jej administracyjnoprawne ograniczenia  | str.  92
Iga Małobęcka­‑Szwast
Nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej  | str.  111
Bartosz Targański
Ograniczanie działalności reklamowej dystrybutora w internecie – perspektywa prawa konkurencji Unii Europejskiej  | str.  139
Iwona B. Mika
Przejrzystość w reklamie politycznej – generalne uwagi na tle propozycji nowej regulacji  | str.  153
III. Zwalczanie nieuczciwej reklamy
Robert Stefanicki
Dyferencjacja modelu przeciętego konsumenta   | str.  177
Jakub Kępiński
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności 
 człowieka  | str.  188
Piotr Chańko
Reklama naruszająca zasady moralne i uczciwość obrotu gospodarczego – uwagi na tle wyroku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z 3.02.2017 r., I ACa 740/16  | str.  214
Małgorzata Sieradzka
Istotność zniekształcenia zachowania rynkowego jako przesłanka ochrony konsumenta przed nieuczciwymi praktykami reklamowymi  | str.  228
Michał Strzelecki, Łukasz Wroński
Istotność wprowadzenia w błąd – dwugłos na kanwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C‑281/12, Trento Sviluppo  | str.  243
Jarosław Sroczyński
Reklama wywołująca lęk  | str.  261
Monika Namysłowska, Karolina Sztobryn
Reklama coraz bardziej ukryta. O nowych wyzwaniach dla prawnej regulacji reklamy ukrytej  | str.  275
Joanna Affre, Katarzyna Kozyra, Marta Miszczuk
Greenwashing, czyli marketing pseudoekologiczny – ekorewolucja regulacyjna  | str.  287
Monika Namysłowska
Nieuczciwa reklama w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości w latach 2011–2021  | str.  306

Prawo reklamy a nowe technologie i ochrona danych osobowych

Witold Chomiczewski, Dominik Lubasz, Adam Szkurłat
Reklama online a dane osobowe  | str.  329
Dariusz Kasprzycki
Wokół problematyki zgody na kontakty o charakterze marketingowym  | str.  347
Elwira Macierzyńska­‑Franaszczyk
Technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie w zderzeniu z prawem do prywatności  | str.  360
Joanna Mazur
Jak prawo umożliwia funkcjonowanie kapitalizmu inwigilacji? Elementy prawa ochrony danych osobowych Unii Europejskiej dotyczące profilowania i zautomatyzowanego podejmowania decyzji a targetowanie reklam w świetle koncepcji kapitalizmu inwigilacji  | str.  387
Joanna A. Luzak
Influencerzy a reklama – aspekty prawne  | str.  401
Arkadiusz Michalak
Reklama a oprogramowanie komputerowe – uwagi z perspektywy zwalczania nieuczciwej konkurencji  | str.  417
Maciej Kubiak, Karolina Kucharska
Prawne aspekty cyfrowego i dynamicznego lokowania produktu  | str.  433

Reklama a prawo własności intelektualnej

Beata Giesen
Naśladowcza reklama – rozważania z perspektywy prawa autorskiego oraz prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  | str.  445
Urszula Promińska
Zakres zakazanego naśladownictwa  | str.  479
Jarosław Dudzik, Ryszard Skubisz
Użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej (w prawie Unii Europejskiej i prawie polskim)  | str.  491
Katarzyna Grzybczyk
Body Image Advertising i regulacje prawne  | str.  518
Łukasz Maryniak
Wykorzystywanie folkloru w przekazach reklamowych  | str.  534

Ograniczenia reklamy towarów i usług

Zbigniew Okoń
Niepubliczna reklama i promocja napojów alkoholowych  | str.  551
Małgorzata Balwicka­‑Szczyrba, Łukasz Balwicki
Zakaz reklamy i promocji podgrzewanych wyrobów tytoniowych (heated tobacco products)  | str.  563
Agnieszka Jabłonowska, Natalia Brzozowska
Regulacja reklamy hazardu internetowego a ochrona konsumentów w dobie mediów społecznościowych i aplikacji inwestycyjnych  | str.  575
Marcin Balicki
Press start to advertise – aspekty prawne reklam w branży gier wideo  | str.  592
Paweł Wojciechowski
Reklama żywności dla dzieci, w tym dla niemowląt i małych dzieci  | str.  619
Justyna Nowak
O reklamie suplementów diety z trzech punktów widzenia – analiza prawa materialnego, procesowego i samoregulacji  | str.  642
Marek Świerczyński, Zbigniew Więckowski
Nowe technologie w reklamie leków biologicznych  | str.  658
Joanna Adamczyk
Reklama wyrobów medycznych – stan regulacji  | str.  672
Katarzyna Południak­‑Gierz, Piotr Artur Olechowski
Personalizacja reklam produktów ubezpieczeniowych – między teorią a praktyką  | str.  697
Michał Rafał Walczak
Ryzyko prawne w reklamie odwróconego kredytu hipotecznego skierowanej do konsumentów  | str.  715
Dominik Lubasz
Reklama internetowa radców prawnych i adwokatów jako zawodów zaufania publicznego  | str.  725
VII. Dochodzenie roszczeń w sprawach dotyczących reklamy
Dominik Wolski
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie – uwagi z pogranicza prawa publicznego i prywatnego  | str.  743
Jacek Olma
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie – praktyczne aspekty postępowania sądowego. 10 lat później  | str.  764
Aleksandra Wędrychowska­‑Karpińska
Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń, informacji i wypowiedzi reklamowych – uwagi na tle art. 18a u.z.n.k.  | str.  780
Anna Zientara
Możliwość stosowania art. 25 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do reklamy sprzecznej z prawem  | str.  790
Jagna Mucha
Ochrona zbiorowych interesów konsumentów oraz zbiorowe dochodzenie roszczeń wynikających z reklamy wprowadzającej w błąd  | str.  803
Jarosław Kończak
Reklamowa samoregulacja w Polsce  | str.  818
Bibliografia  | str.  829
Autorzy  | str.  865
Słowa kluczowe: reklama

Inni Klienci oglądali również

30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

VUCA - problem czy wyzwanie? Strategia sukcesu dla liderów.

Dla mnie świat VUCA jest światem obfitości informacji i możliwości. Ta obfitość i złożoność bywa kłopotliwa. Może oszołomić, może unieruchomić. Nie nazywam jej jednak chaosem. Wierzę bowiem, że słowa mają swoją moc i sposób mówienia o czy...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA 11. Wyzwania przyszłości

Różnorodność czynników wpływających na rozwój gospodarki sprawia, że mają one wieloaspektowy charakter. Są one przedmiotem wielu badań i dyskusji, mających odzwierciedlenie w szeregu publikacjach, nie tylko o charakterze naukowym. ...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorczość kobiet. Wybrane aspekty ekonomiczne i psychokulturowe

Tematem publikacji jest przedsiębiorczość kobiet. Zaprezentowano jej specyfikę w porównaniu z przedsiębiorczością mężczyzn, przedstawiono jej determinanty i ograniczenia oraz sposób wykorzystania zasobów rzeczowych i możliwoś...
31,49 zł 34,99 zł
Do koszyka

Nowy początek, nowa szansa

Autorki przekazały 100%, a Inanna 15% przychodów na rzecz Alanka Tomaszewskiego.Niektórym dzieciom los już na samym początku odbiera szansę na normalne życie. Chore, zaniedbywane, porzucone… Na szczęście część z n...
56,70 zł 63,00 zł
Do koszyka

Bank spółdzielczy. Aspekty prawne tworzenia i funkcjonowania

Stan prawny na 1.08.2009 r.W książce kompleksowo przedstawiona została skomplikowana problematyka tworzenia banków spółdzielczych, prowadzenia i zakończenia ich działalności, ale także kwestie nadzoru i kontroli nad bankami spółdzi...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Prawne instrumenty ograniczania deficytu budżetowego i długu publicznego jednostek samorządu terytorialnego

Książka jest pierwszą na rynku monografią prawniczą zawierającą usystematyzowany wykład prawnych ograniczeń deficytu budżetu i długu publicznego jednostek samorządu terytorialnego jako instytucji prawa finansów publicznych. Uwzględnienie s...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!