0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Przenikanie mediów

(eBook)

Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Maciej Mrozowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 104,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 72,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

72,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Przenikanie mediów

Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić.
Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca.
Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20967-4
  • ISBN druku: 978-83-01-20934-6
  • Liczba stron: 664
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9
I. ŚRODKI   13
1. Nim pojawiły się media masowe   15
	Narodziny Homo sapiens  15
	Mózg staje się umysłem  19
	Obrazy w naszych głowach. Meblowanie czaszki    23
	Humanistyczny kontrapunkt  41
2. Znaki – dyskursy – media  45
	Znak: znaczy co?  45
	Tworzenie znaków  53
	Dyskurs. Władza ukryta w znakach  60
	Człowiek jako medium.
	Od oralności do cielesności  65
	Media masowe. (Re)produkcja rzeczywistości    69
	Szczypta teorii  83
II. INSTYTUCJE  99
3. Media masowe w perspektywie ewolucjonizmu    101
	Drabina ewolucji. Instytucjonalizacja natury, natura instytucji  101
	Ewolucja mediów. Ideologia i praktyka  109
	Konsumpcjonizm i aktywizm sieciowy  128
	Ewolucja w sieci. Konwergencja i kolonizacja mediów  140
4. Funkcje i regulacja instytucji medialnych  157
	Funkcje mediów. Ramowanie ładu społecznego    159
	Polityka medialna. Regulowanie instytucji nadawczych   166
5. Polityka mediów. Status i działanie nadawców    193
	Typy instytucji nadawczych strukturujące struktury  193
	Media prywatne. Świat na sprzedaż  202
	Telewizja komercyjna made in USA. Studium przypadku  213
	Media publiczne. Mission impossible?   221
	Telewizja polska S.A. Studium przypadku  237
	Media społeczne i społecznościowe. Zbiorowości realne i wirtualne  254
	Podsumowanie  276
III. NARRACJE  283
6. Architektura narracji  285
	Sytuacja dramaturgiczna  286
	Konstruowanie opowieści  289
	Konstruowanie newsa. Studium przypadku    294
	Opowieści mityczne  299
	Dyskursywny porządek narracji    306
	Deformalizacja dyskursów medialnych. Indywidualizacja  317
	Który dyskurs lepszy? Teoria hegemonii  323
7. Gatunkowe ramy narracji  333
	O pochodzeniu i naturze gatunków   333
	Narracje klasyczne  339
	Narracje nowoczesne  348
	Narracje ponowoczesne  365
8. Świat przedstawiany w mediach   377
	Człowiek w świecie mediów (czynnik indywidualny)  378
	Ład społeczny w świecie mediów (kontekst socjokulturowy)  395
9. Konstruowanie (nie)ładu posttradycyjnego: wektory zmian  425
	Aktywność społeczna  427
	Aktywność kulturalna  435
	Aktywność ekonomiczna  443
	Aktywność polityczna  452
	Podsumowanie  462
IV. UŻYTKOWNICY  475
10. Rozumienie mediów  479
	Przekaz. Struktura aktywna  481
	Odbiorca. Przetwarzanie przekazu   484
	Zasoby poznawcze  503
11. Efekty mediów. Stare teorie w nowej perspektywie    531
	Relacje społeczne w sieci  536
	Człowiek w sieci  560
Zakończenie – i nowy początek   599
Literatura   607
Indeks rzeczowy  651

Inni Klienci oglądali również

85,97 zł 89,00 zł
Do koszyka

Złota księga venture capital w Polsce 2018

Jak inwestorzy VC w Polsce hodują startupy? Z którymi warto rozmawiać o inwestycji? Czy państwowe środki to dla jednorożców dobra pasza? Czy lewar publiczny pomaga, czy przeszkadza w inwestycjach w venture? Czy polskie venture zasługuje n...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Pluralizm mediów, pluralizm w mediach

Tom 33. serii „Media początku XXI wieku” wydawanej we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.Pluralizm i wolność mediów to podstawowe wartości, na których ...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Prawo mediów

Najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem szeroko rozumianych mediów: prasy, telewizji, radia i Internetu.W podręczniku omówiono:zasadę wolności wypowiedzi,regulacje dotyczące funkcjonowania nadawc&oacut...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Wykorzystanie mediów społecznościowych w perspektywie modelu biznesu trenera z branży fitness

Niniejsza praca stanowi niepodjętą w Polsce do tej pory próbę opisania działalności podmiotów z branży fitness, łączącą problematykę modeli biznesu z wykorzystaniem mediów społecznościowych dla potrzeb prowadzonej działalności. Klu...
54,90 zł 61,00 zł
Do koszyka

Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych

„Oddawana do rąk Czytelników książka pt. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościo­wych ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowym...
97,30 zł 139,00 zł
Do koszyka

Sternicy mediów

Książka prezentuje sposób zarządzania, wartości, motywacje, etc. osób, które po 1989 roku wywarły największy wpływ na polskie media, są to: Jerzy Baczyński, ks. Adam Boniecki, Juliusz Braun, Jan Dworak, ks. Marek Gancarczyk, Jerzy ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!