0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym

(eBook)

Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marian Gorynia

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 94,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 65,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

65,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym

Wyjątkowo aktualna publikacja dotycząca zachowań przedsiębiorstw w sferze międzynarodowej współpracy gospodarczej.

Cechą dzisiejszej gospodarki rynkowej jest względnie swobodny przepływ towarów i usług w skali międzynarodowej. Decydującą rolę w tych procesach odgrywają przedsiębiorstwa, które coraz częściej oprócz prowadzenia działalności na ich macierzystych rynkach wewnętrznych podejmują ekspansję na rynki zagraniczne.

Książka jest dobrze osadzona w najważniejszych koncepcjach teoretycznych wyjaśniających ekspansję zagraniczną firm oraz uwzględnia najnowszą literaturę światową. Autor omawia m.in.: czynniki skłaniające firmy do wychodzenia na rynki zagraniczne, możliwe formy podejmowania działalności oraz metody służące do wyboru optymalnej formy ekspansji zagranicznej. Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów studiujących na kierunkach związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą ( międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa). Książka przydatna jest również dla nauczycieli prowadzących dydaktykę w tym zakresie.


Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21621-4
  • ISBN druku: 978-83-01-21542-2
  • Liczba stron: 504
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  13
Część I. Przedsiębiorstwo jako przedmiot poznania w biznesie międzynarodowym - zagadnienia teoretyczno-metodologiczne   23
1. Przedsiębiorstwo jako podmiot realnej gospodarki i przedmiot poznania naukowego   25
	1.1. Przedsiębiorstwo jako podmiot sfery realnej  25
	1.2. Przedsiębiorstwo jako przedmiot poznania w naukach ekonomicznych  32
2. Zakres pojęcia biznesu międzynarodowego   41
3. Interdyscyplinarny charakter biznesu międzynarodowego  49
4. Zagadnienie ekspansji zagranicznej a teorie przedsiębiorstwa   61
Zakończenie części I   69
Część II. Uwarunkowania kontekstualne zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw - poziom globalny, regionalny i mezoekonomiczny  71
5. Kontekst zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw - globalizacja, antyglobalizacja, deglobalizacja, regionalizacja   73
	5.1. Uwagi terminologiczne i metodologiczne  73
	5.2. Przyczyny, przejawy i skutki globalizacji   77
	5.3. Przyszłość globalizacji   80
	5.4. Podsumowanie  85
6. Mezoekonomiczne uwarunkowania zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw 89
	6.1. Konkurencja na (wewnętrznym) rynku branżowym - model Portera   90
	6.2. Koncepcja diamentu Portera   93
	6.3. Czynniki internacjonalizacji i globalizacji branż - model Yipa  96
	6.4. Synteza modeli Portera i Yipa   99
Zakończenie części II  101
Część III. Główne obszary refleksji nad zagraniczną ekspansją przedsiębiorstw w naukach ekonomicznych   103
7. Zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw a teoria handlu międzynarodowego i teoria zagranicznych inwestycji bezpośrednich   107 
	7.1. Teoria handlu międzynarodowego a zagadnienie internacjonalizacji przedsiębiorstwa  108
		7.1.1. Paradygmat międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa (internacjonalizacji przedsiębiorstwa) a teoria handlu międzynarodowego  109
		7.1.2. Przedsiębiorstwo w klasycznej teorii handlu międzynarodowego  110
		7.1.3. Przedsiębiorstwo we współczesnej teorii wymiany międzynarodowej (teorii handlu międzynarodowego) - nowa teoria handlu międzynarodowego i nowa nowa teoria handlu międzynarodowego  113
	7.2. Teoria zagranicznych inwestycji bezpośrednich a zagadnienie zagranicznej ekspansji (internacjonalizacji) przedsiębiorstwa - paradygmat zagranicznych inwestycji bezpośrednich a paradygmat zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa  118
		7.2.1. Paradygmat zagranicznych inwestycji bezpośrednich   119
		7.2.2. Przedsiębiorstwo w koncepcjach zagranicznych inwestycji bezpośrednich   120
			7.2.2.1. Model cyklu życia produktu   121
			7.2.2.2. Teoria oligopolu międzynarodowego  121
			7.2.2.3. Teoria internalizacji  124
			7.2.2.4. Eklektyczna teoria produkcji międzynarodowej 126
			7.2.2.5. Teoria międzynarodowej transmisji zasobów   126
			7.2.2.6. Teoria horyzontów globalnych   127
			7.2.2.7. Teoria konkurencji globalnej   128
			7.2.2.8. Teoria geobiznesu  129
			7.2.2.9. Podsumowanie  131
	7.3. Integracja teorii handlu międzynarodowego i teorii zagranicznych inwestycji bezpośrednich  131
8. Przegląd koncepcji teoretycznych przedsiębiorstwa międzynarodowego (PM) z perspektywy historycznej  133 
	8.1. Oczekiwania w stosunku do koncepcji teoretycznych PM  134
	8.2. Co to jest przedsiębiorstwo międzynarodowe?  135
	8.3. Pierwotne/tradycyjne teorie/koncepcje PM  137
	8.4. Nowoczesne/współczesne teorie/koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego na podstawie Pitelisa, Sugdena [eds. 1991]  139
	8.5. Wczesne, niszowe, przejściowe teorie/koncepcje przedsiębiorstw międzynarodowych  149
	8.6. Współczesne teorie przedsiębiorstw międzynarodowych na podstawie letto-Gillies [2005, 2011, 2019]   149
	8.7. Współczesne teorie przedsiębiorstw międzynarodowych na podstawie Forsgrena [2008, 2013, 2017]  159 
	8.8. Podsumowanie  170
	8.9. Współczesne teorie przedsiębiorstwa międzynarodowego na podstawie Cassona [2018]   175
	8.10. Inne ujęcia istoty przedsiębiorstwa międzynarodowego   177
9. Współczesne teorie internacjonalizacji przedsiębiorstwa  179
	9.1. Model sekwencyjny i jego rozwinięcia  179
	9.2. Internacjonalizacja niekonwencjonalna, internacjonalizacja symultaniczna  191
	9.3. Internacjonalizacja w ujęciu podejścia sieciowego  194
	9.4. Internacjonalizacja w ujęciu przedsiębiorczości międzynarodowej - międzynarodowe nowe przedsięwzięcia i firmy born global  203
	9.5. Internacjonalizacja - perspektywa zasobów, wiedzy, umiejętności, kompetencji, zdolności i uczenia się  206
Zakończenie części III  208
Część IV. Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw - motywy, definicje, poziomy, rodzaje i mierniki oraz pojęcie strategii globalnej   209
10. Motywy zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw   211
11. Koncepcje i definicje strategii przedsiębiorstwa  219
12. Poziomy strategii przedsiębiorstwa  225
13. Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa i strategia dezinternacjonalizacji oraz reinternacjonalizacji   227
14. Rodzaje strategii internacjonalizacji  231
15. Strategia konkurencyjna na rynkach zagranicznych  235
16. Strategie funkcjonalne a ekspansja zagraniczna  241
	16.1. Strategie lokalizacji działalności  243
	16.2. Strategie marketingowe  244
	16.3. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym  244
	16.4. Strategie finansowe i rachunkowości  245
	16.5. Strategie w zakresie organizowania działalności przedsiębiorstwa międzynarodowego   246
17. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa  249
18. Strategia globalna przedsiębiorstwa   251
Zakończenie części IV  257
Część V. Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw - sposoby wejścia na rynki zagraniczne   259
19. Sposoby wejścia na rynki zagraniczne - przegląd ogólny i typologie  261
20. Eksport   265
21. Kooperacja niekapitalowa - licencjonowanie   273
22. Kooperacja niekapitalowa - franczyza  283
23. Kooperacja niekapitalowa - kontrakty menedżerskie  287
24. Kooperacja niekapitalowa - kontrakty na inwestycje pod klucz   291
25. Kooperacja niekapitalowa - kontrakty na poddostawy  295
26. Kooperacja kapitalowa - joint ventures  297
27. Międzynarodowe sojusze strategiczne   301
28. Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granicą - własne filie i oddziały na rynkach zagranicznych   307
29. Zróżnicowanie form zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw  315
30. Ewolucja form obsługi rynku zagranicznego  321
31. Kombinacja sposobów obsługi rynku zagranicznego - alternatywa (substytucja) czy komplementarność (współwystępowanie)   323
Zakończenie części V   324
Aneks 1. Przykład zastosowania teorii kosztów transakcyjnych do analizy kwestii pośrednictwa w handlu zagranicznym  327
	A1.1. Wstęp   327
	A1.2. Charakterystyka teorii kosztów transakcyjnych   328
	A1.3. Problem pośrednictwa w handlu zagranicznym w ujęciu teorii kosztów transakcyjnych  330
	A1.4. Propozycje rozwiązania problemu w tradycyjnej literaturze ekonomicznej i marketingowej - kryteria alokacji funkcji w układzie eksportowym  332
	A1.5. Wpływ czynnika skali działalności na strukturę układu eksportowego  336
		A1.5.1. Czynnik skali w odniesieniu do wielkości obrotów jednym towarem (czynnik koncentracji obrotów)   336
		A1.5.2. Czynnik skali w znaczeniu szerokości asortymentu  338
		A1.5.3. Czynnik skali w ujęciu transakcyjno-informacyjnym  340
		A1.5.4. Czynnik skali w ujęciu finansowo-kredytowym   342
	A1.6. Propozycja rozwiązania problemu z wykorzystaniem teorii kosztów transakcyjnych  343
		A1.6.1. Specyficzność zasobów  344
		A1.6.2. Niepewność  347
		A1.6.3. Częstotliwość  348
Część VI. Metody wyboru sposobu wejścia na rynki zagraniczne  353
32. Podstawowe modele, reguły i podejścia do wyboru strategii wejścia   355
33. Kryteria wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne   361
34. Metody wyboru oparte na rachunku ekonomicznym  367
	34.1. Rachunek kosztów produkcji eksportowej i kosztów produkcji za granicą - model Vernona  367
	34.2. Wybór między eksportem zagranicznym a produkcją zagraniczną - model Hirscha  368
	34.3. Skala działań za granicą - model Buckleya i Cassona   368
	34.4. Model wyboru między eksportem, licencjonowaniem i inwestycją zagraniczną na bazie teorii eklektycznej - model Roota  370
	34.5. Prosta formalizacja wyboru sposobu prowadzenia działalności na rynku zagranicznym - model Welcha, Benito i Petersena  372
	34.6. Rachunek kosztów i korzyści kooperacji - model Contractora i Lorange’a   373
	34.7. Model wyboru między licencją, aliansem strategicznym i filią - model Contractora i Blake’a   375
	34.8. Rachunek kosztów transakcyjnych - model Anderson i Gatignona  379
	34.9. Kalkulacja opłacalności - procedura Jeanneta i Hennesseya  383
	34.10. Analiza strategii wejścia na rynki zagraniczne według Buckleya i Cassona - rozszerzenie podejścia do internalizacji   385
35. Metody wyboru na podstawie etapu rozwoju i fazy internacjonalizacji  395
	35.1. Faza cyklu życia produktu/branży - model Vernona  396
	35.2. Procedura wyboru adekwatnej fazy internacjonalizacji - drzewo decyzyjne Brooke’a   398
36. Metody wyboru wielokryteriowego   401
	36.1. Model uproszczony - Stonehouse’a, Hamilla, Campbella, Purdiego 402
	36.2. Procedura Roota   402
	36.3. Procedura Strathclyde  406
Zakończenie części VI  408
Część VII. Wątki normatywne i prospektywne zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw  411
37. Ogólnogospodarcze konsekwencje internacjonalizacji przedsiębiorstw w sferze innowacyjności, produktywności i konkurencyjności gospodarki oraz rekomendacje dla polityki gospodarczej sprzyjającej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw   413 
	37.1. Założenia wstępne  414
	37.2. Kanały wpływu: triada a współpraca gospodarcza z zagranicą - mapa możliwości  415
	37.3. Co na to teoria? Mapa wyjaśnień teoretycznych  418
	37.4. Mapa wyników badań empirycznych   422
	37.5. Mapa rekomendacji dla polityki gospodarczej   428
	37.6. Podsumowanie  434
38. Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw i zalecenia dla strategii firm podejmujących ekspansję zagraniczną  435
	38.1. Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  435
	38.2. Zalecenia dla strategii firm podejmujących ekspansję zagraniczną 439
39. Kryzysy gospodarcze a biznes międzynarodowy na przykładzie pandemii COVID-19 - refleksje na gorąco   445
	39.1. Jak poradzić sobie z koronawirusem?   445
	39.2. Koronawirus niejeden ma wymiar   449
	39.3. Przyszłość globalizacji - czy pandemia COVID-19 zabije globalizację?  452
		39.3.1. Istota globalizacji   452
		39.3.2. Scenariusze rozwoju globalizacji  455
40. Kierunki dalszych badań  461
Zakończenie części VII   464
Bibliografia  467
Indeks  493

Inni Klienci oglądali również

34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Elastyczność w biznesie

We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dot...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Logistyka w biznesie międzynarodowym

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWNMonografia jest pierwszą w Polsce książką poświęconą miejscu i roli zarządzania logistycznego w gospodarce międzynarodowej.Jej celem jest ukazanie istoty związku między najnows...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Niniejsze opracowanie związane jest z organizacją piątej już serii (jubileuszowej) Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury”...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym

Celem monografii jest przedstawienie Światowej Organizacji Handlu i Unii Europejskiej w warunkach nowych wyzwań współczesnego biznesu międzynarodowego.W perspektywie funkcjonowania WTO i Unii Europejskiej istotna jest potrzeba osłabi...
38,61 zł 42,90 zł
Do koszyka

Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości

Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewoluc...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Rozwój firmy z informatyką i e-biznesem

Podczas gdy pewne firmy rozwijają się, inne niestety bankrutują ... Dlaczego tak się dzieje? Faktem jest, że firmy, które nie wykorzystują informatyki i rozwiązań e-Biznes, działają mało efektywnie i nie konkurencyjnie. Stopniowo tracą klient&oa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!