Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN
Monografia jest pierwszą w Polsce książką poświęconą miejscu i roli zarządzania logistycznego w gospodarce międzynarodowej.
Jej celem jest ukazanie istoty związku między najnowszymi metodami zarządzania przedsiębiorstwem czy korporacją transnarodową a logistyką jako strategią dla firmy.
Praca opatra jest na najnowszych, pochodzących z 2015 roku, wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach międzynarodowych, w których logistyka służy uzyskaniu oraz utrzymaniu przewagi konkurencji.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1. Koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym na tle ewolucji uwarunkowań konkurowania 11 1.1. Wpływ otoczenia na zarządzanie przedsiębiorstwem 11 1.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw we współczesnych koncepcjach naukowych 20 1.3. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie przedsiębiorstwem 28 Rozdział 2. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym 35 2.1. Miejsce i rola logistyki w organizacji i zarządzaniu przedsiębiorstwem 35 2.2. Ważniejsze funkcje zarządzania logistycznego 46 2.3. Metody zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem 55 Rozdział 3. Zarządzanie z logistyką jako strategią w praktyce przedsiębiorstw – wyniki badań 67 3.1. Metoda ekspercka w badaniach zarządzania logistycznego w biznesie międzynarodowym 67 3.2. Ocena praktyki zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 69 3.3. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie – diagnoza i kierunki rozwoju 73 3.4. Skuteczność zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie 82 Rozdział 4. Przedsiębiorstwo jako ogniwo łańcucha dostaw 91 4.1. Strategiczne znaczenie łańcucha dostaw w biznesie międzynarodowym 91 4.2. Nowoczesne łańcuchy dostaw 99 4.3. Charakter rynku przedsiębiorstwa a jego łańcuch dostaw 103 Rozdział 5. Sieci dostaw jako odmiany sieci gospodarczych 111 5.1. Uwarunkowania budowy i eksploatacji logistycznej sieci dostaw 111 5.2. Punkty modalne w sieci dostaw 117 5.3. Metody konfi gurowania sieci dostaw 124 Rozdział 6. Wpływ zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie na rozwój biznesu międzynarodowego 129 6.1. Rola zarządzania logistycznego w redukowaniu asymetrii informacji rynkowej 129 6.2. Czynniki ograniczające i stymulujące wpływ zarządzania logistycznego na biznes międzynarodowy 136 6.3. Ważniejsze zasady implementacji polityki logistycznej UE w przedsiębiorstwach międzynarodowych 144 Bibliografia 151 Indeks 161