0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Gdańsk, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aneta Oniszczuk-Jastrząbek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw

Przedsiębiorczość jest zjawiskiem, które przenika wszystkie dziedziny działalności ludzi i społeczeństw. Przy czym czynnikami, które decydują o podejmowaniu przez przedsiębiorstwa działań przedsiębiorczych, są nie tylko silna presja konkurencyjna, ale także wzrost świadomości klientów w zakresie zaspokajania ich potrzeb, dostęp do informacji, a także płynność kapitału. Wymusza to poszukiwanie nowych okazji, kreowanie nowych potrzeb, a w konsekwencji tworzenie nowych rynków, poprzez dostarczanie lepszych, bardziej innowacyjnych niż do tej pory produktów oraz stosowanie bardziej elastycznych i wydajnych metod organizacyjnych. W pacy zajęto się procesem, jakim jest przedsiębiorczość z punktu widzenia jego realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż są one głównym motorem rozwoju gospodarki zarówno europejskiej, jak i polskiej. Celem pracy jest przedstawienie roli jaką spełnia przedsiębiorczość w budowaniu pozycji konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw. Główna hipoteza pracy mówi o tym, że podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa działania przedsiębiorcze wpływają na ich pozycję konkurencyjną na rynku.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-059-1
  • ISBN druku: 978-83-7865-059-1
  • Liczba stron: 270
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. Przedsiębiorczość w rozwoju społeczno-gospodarczym	11

1.1. Istota przedsiębiorczości oraz jej rodzaje	11
1.2. Mikroekonomiczne  uwarunkowania  przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju przedsiębiorstwa	19
1.3. Makroekonomiczne  uwarunkowania  przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym	26
1.4. Zależności  między  przedsiębiorczością,  wzrostem  gospodarczym i rozwojem społeczno-gospodarczym	34

Rozdział 2. Przedsiębiorczość przedsiębiorstwa jako podstawowy element budowania zdolności konkurencyjnej	44

2.1. Pojęcie przedsiębiorczości przedsiębiorstwa	44
2.2. Relacje  między przedsiębiorczością,  działalnością  innowacyjną a zdolnością konkurencyjną przedsiębiorstwa	53
2.3. Strategiczny  charakter  przedsiębiorczości w ujęciu kluczowych celów strategicznych przedsiębiorstwa	65

Rozdział 3. Wpływ działalności innowacyjnej na przedsiębiorczość i zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa	77

3.1. Istota innowacji i innowacyjności	77
3.2. Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa	83
3.3. Zintegrowane modele działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa	91
3.4. Polityka innowacyjna państwa wobec wyzwań globalizacji	102

Rozdział 4. Pomiar przedsiębiorczości i jej znaczenie w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa	110

4.1. Składniki  potencjału  przedsiębiorczości w strukturze przedsiębiorstwa	110
4.2. Syntetyczny  miernik  przedsiębiorczości przedsiębiorstwa – ujęcie autorskie	118
4.3. Kapitał intelektualny a poziom przedsiębiorczości przedsiębiorstwa	123
4.4. Miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze innowacji – ujęcie autorskie	132

Rozdział 5. Przedsiębiorczość polskich małych i średnich przedsiębiorstw – badania własne	143

5.1. Metodologia badania przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw	143
5.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw – wyniki	146
5.3. Przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw w obszarze innowacji – wyniki	152
5.4. Potencjał przedsiębiorczości badanych przedsiębiorstw	162
5.5. Konfrontacja wyników przeprowadzonych badań własnych w świetle dostępnych wyników badań wtórnych	168

Rozdział 6. Społeczny wymiar przedsiębiorczości jako strategiczny kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa	179

6.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w strategii działania przedsiębiorstwa	179
6.2. Społeczny wymiar przedsiębiorczości a zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa	194
6.3. Koncepcja pomiaru przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze działań prospołecznych	203
6.4. Społeczna  odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw – próba oceny	218

Wnioski	226

Bibliografia	236
Załączniki	255
Spis rysunków	263
Spis tabel	265
Wykaz wzorów	267

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Polska. Raport o konkurencyjności 2017. Umiędzynarodowienie Polskiej gospodarki a pozycja konkurencyjna

Konkurencyjność gospodarek, będąca przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w niniejszej monografii, jest koncepcją odnoszącą się do utrzymania trwałego wzrostu gospodarczego, poprawy poziomu życia społeczeństwa, wzmocnienia pozycji kraju...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Kapitał ludzki w kształtowaniu zwinności przedsiębiorstw opartych na wiedzy

Warunki funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw są kształtowane przez gwałtowne zmiany o charakterze globalnym w gospodarce, a także intensywny rozwój systemów teleinformatycznych oraz zmiany technologiczne i cywilizacyjne. Ni...
48,51 zł 53,90 zł
Do koszyka

Przedsiębiorczość imigrantów z Dalekiego Wschodu w Polsce

Migracje są współcześnie zjawiskiem masowym, w którym Polska bierze aktywny udział – tradycyjnie jako kraj wysyłający. W XXI wieku zaczyna się jednak rysować także trend odwrotny – coraz większe grupy osób decydują się ...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Przestrzenie edukacyjnego współdziałania w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego t.2

Rzeczywistość doby XXI wieku stawia szereg wyzwań przed szeroko pojętą edukacją. Zmieniający się dynamicznie świat, w którym przychodzi żyć współczesnemu człowiekowi, stwarza nowe możliwości, ale i wprowadza nas w obszar niespotykanych wc...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw

Prezentowana rozprawa przedstawia badania poświęcone oddziaływaniu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród elementów tego otoczenia analizą objęto głównie ich trzy rodzaje: obciążenia ...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Efektywność oddziału banku detalicznego jako czynnik przewagi konkurencyjnej

Książka prezentuje autorską metodę badania efektywności oddziałów banku detalicznego bazującą z jednej strony na doświadczeniu w zarządzaniu sie­cią oddziałów, a z drugiej strony na najnowszych osiągnięciach modelowania ekonometryczne...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!