0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2021

  • Seria / cykl: WZORY PISM

  • Autor: Piotr Ślęzak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 110,00 zł
99,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem

Publikacja przedstawia wzory ponad 60 typów umów z zakresu prawa autorskiego z komentarzami oraz ogólne zasady ich zawierania.

Czwarte wydanie zostało rozszerzone o rozdział dotyczący nowych technologii, zawierający wzory i objaśnienia do umów: • o dygitalizację utworu, • o korzystanie ze sztucznej inteligencji, • o udział w stworzeniu gry komputerowej i o rozpowszechnieniu jej w Internecie, • o stworzenie i rozpowszechnienie bazy danych, • o udostępnienie utworów on-demand

W opracowaniu znajdują się również wzory umów: – o stworzenie utworu muzycznego, – o wykonanie koncertu, – o sfilmowanie utworu literackiego, – między producentem a autorem scenariusza, – z ilustratorem, – z tłumaczem, – o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej, − o wystawienie dramatu.

Publikacja zawiera wzory pism dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.prawo-autorskie-wzory-4.wolterskluwer.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Wzory można modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb.

Książka jest przeznaczona dla osób zawierających umowy z zakresu prawa autorskiego w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, organizatorów imprez kulturalnych, producentów filmowych, telewizyjnych i multimedialnych, fotografów i muzyków. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8246-349-1
  • ISBN druku: 978-83-8246-003-2
  • EAN: 9788382463491
  • Liczba stron: 636
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WYKAZ SKRÓTÓW | str. 9
WSTĘP | str. 11
1 PODSTAWOWE ZASADY ZAWIERANIA UMÓW PRAWA AUTORSKIEGO | str. 15
2 KSIĄŻKA | str. 31
2.1. Wstęp | str. 31
2.2. Umowa między współautorami (na przykładzie komiksu) | str. 34
2.3. Umowa wydawnicza z autorem (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych) | str. 42
2.4. Umowa z autorem o wydanie elektroniczne (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych) | str. 57
2.5. Umowa z grupą autorów (na przykładzie komentarza do ustawy) | str. 69
2.6. Umowa z ilustratorem (na przykładzie ilustrowanej bajki dla dzieci) | str. 80
2.7. Umowa z tłumaczem (na przykładzie tłumaczenia dzieła prawniczego) | str. 91
3 MUZYKA | str. 102
3.1. Wstęp | str. 102
3.2. Umowa o stworzenie utworu muzycznego (na przykładzie umowy o stworzenie motywu muzycznego i licencji na wykorzystanie go w radiowym spocie reklamowym) | str. 104
3.3. Umowa wydawnicza (na przykładzie wydania materiałów nutowych wraz z nabyciem dodatkowych praw) | str. 115
3.4. Umowa o wykonanie koncertu | str. 125
3.5. Umowa fonograficzna (na przykładzie umowy wyłącznej o produkcję fonograficzną) | str. 133
4 FILM I TELEWIZJA | str. 148
4.1. Wstęp | str. 148
4.2. Umowa o sfilmowanie utworu literackiego | str. 152
4.3. Umowa między producentem a autorem scenariusza | str. 167
4.4. Umowa między producentem a reżyserem | str. 183
4.5. Umowy koprodukcyjne | str. 197
4.6. Umowy dotyczące remake’ów | str. 211
4.7. Umowy dotyczące kontynuacji | str. 220
4.8. Umowy między producentem a dystrybutorem egzemplarzy | str. 229
4.9. Umowa o nadanie telewizyjne | str. 240
4.10. Umowy o rozpowszechnianie na platformach cyfrowych | str. 248
4.11. Licencja na format telewizyjny | str. 255
5 PROGRAMY KOMPUTEROWE | str. 268
5.1. Wstęp | str. 268
5.2. Umowa licencyjna na korzystanie z programu komputerowego | str. 270
5.3. Umowa o wdrożenie systemu informatycznego | str. 283
6 MULTIMEDIA | str. 297
6.1. Wstęp | str. 297
6.2. Umowa o stworzenie strony WWW | str. 300
6.3. Umowa między producentem a realizatorem utworu multimedialnego | str. 315
6.4. Umowa integracji treści w formacie cyfrowym z programem sterującym | str. 327
6.5. Umowa konwersji treści do formatu cyfrowego | str. 334
7 SZTUKI PLASTYCZNE | str. 345
7.1. Wstęp | str. 345
7.2. Umowa o stworzenie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie zamówienia serwisu fotograficznego) | str. 347
7.3. Umowa o wystawienie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie wystawy obrazów) | str. 356
7.4. Umowa o prezentację utworu sztuki plastycznej w Internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie) | str. 364
8 UMOWY W ZAKRESIE REKLAMY | str. 372
8.1. Wstęp | str. 372
8.2. Umowa z autorem utworu plastycznego | str. 374
8.3. Umowa z autorem fotografii (na przykładzie banneru internetowego) | str. 383
8.4. Umowa z agencją reklamową (na przykładzie umowy o prowadzenie kampanii reklamowej) | str. 389
8.5. Umowa o prezentację reklamy (na przykładzie reklamy na środkach transportu miejskiego) | str. 402
8.6. Umowa w zakresie reklamy radiowej | str. 410
8.7. Umowa w zakresie reklamy telewizyjnej | str. 416
8.8. Umowa merchandisingu (na przykładzie sektora mody) | str. 424
8.9. Umowa personality merchandisingu (na przykładzie sektora mody) | str. 432
9 INTERNET | str. 440
9.1. Wstęp | str. 440
9.2. Hosting | str. 441
9.3. Umowa o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej | str. 454
9.4. Umowa z Internet Service Providerem | str. 462
10 ARCHITEKTURA | str. 472
10.1. Wstęp | str. 472
10.2. Umowa o stworzenie projektu budowlanego | str. 474
10.3. Umowa o stworzenie projektu aranżacji wnętrza | str. 486
10.4. Umowa o nadzór autorski | str. 492
11 TEATR | str. 499
11.1. Wstęp | str. 499
11.2. Umowa o stworzenie scenariusza widowiska | str. 500
11.3. Umowa o inscenizację | str. 506
11.4. Umowa o reżyserię zwykłą | str. 516
11.5. Umowa o artystyczne wykonanie (z aktorem) | str. 523
11.6. Umowa o wykorzystanie piosenek w spektaklu | str. 529
11.7. Umowa o przygotowanie aktorów | str. 533
12 UMOWY PRAWA AUTORSKIEGO W ZAKRESIE NOWYCH TECHNOLOGII | str. 538
12.1. Wstęp | str. 538
12.2. Umowa o digitalizację utworu – odesłanie | str. 540
12.3. Umowa o korzystanie ze sztucznej inteligencji (na przykładzie programu dla rejonowych sądów karnych) | str. 542
12.4. Umowa o udział w stworzeniu gry komputerowej (na przykładzie umowy z twórcą scenariusza) | str. 555
12.5. Umowa o rozpowszechnianie gry komputerowej w Internecie (na przykładzie udostępnienia gry sieciowej graczowi) | str. 568
12.6. Umowa o stworzenie i rozpowszechnianie bazy danych | str. 579
12.7. Umowa o udostępnienie utworów on demand (na przykładzie filmu) | str. 596
12.8. Umowa o wydanie elektroniczne książki – odesłanie | str. 603
12.9. Umowa licencyjna na korzystanie z programu komputerowego – odesłanie | str. 603
12.10. Umowa o wdrożenie systemu informatycznego – odesłanie | str. 603
12.11. Umowa o stworzenie strony WWW – odesłanie | str. 603
12.12. Hosting – odesłanie | str. 603
12.13. Umowa z Internet Service Providerem – odesłanie | str. 603
13 OKOLICE PRAWA AUTORSKIEGO | str. 604
13.1. Wstęp | str. 604
13.2. Umowa o ustanowienie impresariatu | str. 606
13.3. Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku (na przykładzie umowy z modelką/modelem) | str. 617
BIBLIOGRAFIA | str. 625

Inni Klienci oglądali również

228,60 zł 254,00 zł
Do koszyka

System prawa pracy. TOM XI. Pragmatyki pracownicze

Tom XI Systemu prawa pracy prezentuje problematykę pragmatyk pracowniczych. W płaszczyźnie dogmatycznej stanowi uzupełnienie ogólnoteoretycznych analiz przeprowadzonych w tomie IV. Rozważania w nim zamieszczone odnoszą się do statusu prawnego pr...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Pozbawienie jednostki możności obrony praw w postępowaniu sądowoadministracyjnym

Książka przedstawia zagadnienie następstw procesowych pozbawienia jednostki możności obrony praw w postępowaniu sądowoadministracyjnym. W oparciu o analizę poglądów doktryny i orzecznictwa Autorka rozważa, w jakich sytuacjach dochodzi do zaistni...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Egzekucja z rachunku bankowego. Komentarz

Książka zawiera praktyczny komentarz do przepisów o egzekucji z rachunku bankowego, która jest jednym z najczęstszych i najbardziej efektywnych sposobów dochodzenia należności w postępowaniu egzekucyjnym.Niewątpliwym walorem ...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Chuligański charakter czynu w świetle prawa karnego i prawa wykroczeń. T. 1. Modele prawnokarnej walki z chuligaństwem w Polsce w latach 1950-1997

Tom I monografii prezentuje rozwiązania normatywne w zakresie chuligańskiego charakteru czynu, przyjęte w prawie karnym oraz w prawie wykroczeń w Polsce w latach 1950-1997, w aspekcie materialno-prawnym, procesowym i wykonawczym.Prowadzone rozważania m...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Święta Rodzina wzorem dla rodzin

W swej opatrzności dobry Bóg powołał Świętą Rodzinę, aby chrześcijanie każdego stanu i w każdej sytuacji, mogli – wpatrując się w Nią – czerpać motywację i zachętę do praktykowania wszystkich cnót.Wolą Bożą jest ab...
242,10 zł 269,00 zł
Do koszyka

Prawo farmaceutyczne. The Pharmaceutical Law

Prawo farmaceutyczne The Pharmaceutical Law. Wydanie dwujęzyczne: polsko - angielskie.II wydanie zbioru zawiera angielskie tłumaczenie:Prawa farmaceutycznego,Ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalne...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!