0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Prasa regionalna na nowe czasy. Historia sukcesu francuskiego przedsiębiorstwa prasowego Ouest-France

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Teresa Sławińska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 32,97 zł
29,67 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Prasa regionalna na nowe czasy. Historia sukcesu francuskiego przedsiębiorstwa prasowego Ouest-France

Częste dzisiaj pytanie, czy cywilizacja obrazu i emocji, oparta na przekazie multimedialnym, zastąpi niebawem galaktykę Gutenberga, opartą na piśmie i pogłębionej refleksji, dotyczy zwłaszcza młodego pokolenia, dorastającego w świecie zglobalizowanej informacji.

Prasa drukowana nadal jednak pozostaje ważnym elementem życia społecznego. W Europie doby globalizacji ma też zadanie szczególne podtrzymywania tożsamości narodowych i regionalnych oraz pielęgnowania kultur narodowych i tradycji tzw. małych ojczyzn.

Regionalny dziennik „Ouest France", wydawany w Rennes przez spółkę Ouest-France SA, czołową w grupie medialnej SIPA/Ouest-France, jest prawdziwym fenomenem na francuskim i europejskim rynku płatnej prasy codziennej. Jest też żywym świadectwem jej użyteczności i znaczenia.

Dziennik „Ouest-France" od ponad 30 lat utrzymuje pozycję lidera na rynku prasy codziennej we Francji, rozchodząc się każdego dnia w blisko 800 tysiącach egzemplarzy. Jest to tym bardziej niezwykłe, że obejmuje on swoim zasięgiem zaledwie 12 spośród 96 departamentów Francji. Daleko za nim pozostają tak renomowane francuskie dzienniki o zasięgu ogólnokrajowym, jak „Le Monde", „Le Figaro" czy „Liberation".

Autorka stara się w tej książce odpowiedzieć na pytania, dlaczego właśnie „Ouest-France" osiągnął tak znaczącą pozycję na rynku prasy drukowanej we Francji oraz jakie warunki zewnętrzne i wewnętrzne musiały zostać spełnione, aby jego sukces okazał się aż tak spektakularny.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-8987-3
  • ISBN druku: 978-83-233-3213-8
  • Liczba stron: 246
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   11

1. Przedsiębiorstwo a zarządzanie. Wybrane sektory działalności rynkowej    

1.1. Cechy przedsiębiorstwa oraz specyfika zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjno-usługowym   15
1.2. Cechy organizacji i specyfika zarządzania organizacją publiczną   18
1.3. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa prasowego (medialnego) a problematyka zarządzania   20

2. Prasa regionalna we Francji   27

2.1. Prasa prowincjonalna i regionalna od rewolucji francuskiej (rok 1789) do I wojny światowej (rok 1914)   27
Prasa ludowa za 1 sou (grosz)   29
Dystrybucja gazet   29
Zawartość gazet   29
Wydania lokalne dzienników regionalnych   30
Wielkie dzienniki regionalne   31
Modernizacja przedsiębiorstw prasowych   32
Zmiana zawartości gazet   33
Status dziennikarzy   33
2.2. Prasa regionalna w okresie I wojny światowej   35
2.3. Prasa w okresie międzywojennym   35
Zmiany technologiczne i organizacyjne w przedsiębiorstwach prasowych i kryzys gospodarczy we Francji   36
Zawartość gazet   37
Status dziennikarza   38
Reklama w prasie regionalnej   40
2.4. Prasa regionalna w okresie II wojny światowej   40
Kontrola mediów w czasie II wojny światowej   41
Zawartość gazet   41
Prasa podziemna   41
2.5. Współczesna prasa francuska   42
Odnowienie rynku prasy we Francji   42
Formy własności mediów drukowanych   43
Zmiana w pejzażu rynku mediów   44
Konkurencja na rynku prasowym   44
Status dziennikarzy   44
Nakłady prasy   45
Linia programowa redakcji, zawartość gazet   45
Wydania niedzielne   46
Właściciele gazet   46
Reklama w prasie   46
Tygodniki regionalne   48
Pomoc państwa dla prasy   48
Współzawodnictwo między dziennikami regionalnymi   49
Lokalne wydania prasy regionalnej   50
Cechy dziennikarstwa regionalnego   51
Zawartość dzienników regionalnych począwszy od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku   51
Charakterystyka dziennikarzy lokalnych   52
Informacja lokalna w prasie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych   52
Trudności na rynku prasy regionalnej w latach 1970–1990   53
Bezpłatna prasa reklamowa   54
Grupowanie się dzienników regionalnych w latach 1980–1990   54
Przełom w technologii produkcji prasy   55
Dystrybucja prasy   55
Geografia zasięgu prasy regionalnej we Francji   56
Zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem prasowym w latach siedemdziesiątych XX wieku   57
Przełom XX i XXI wieku – czytelnictwo i nakłady prasy   57
Zmiany w przedsiębiorstwach prasowych w dobie Internetu   58

3. Specyfika rynku prasy regionalnej we Francji   63

3.1. Ogólne cechy rynku prasy we Francji     63
3.2. Przedsiębiorstwo prasowe oraz prasa – prawne podstawy funkcjonowania   65
Status dziennikarzy   69
Pomoc państwa dla prasy   72
Dystrybucja   74
3.3. Ekonomika codziennej prasy regionalnej we Francji   76
Podwójny rynek dla jednego produktu. Reklama i rynek reklamy   77
Czynniki wpływające na przetrwanie organizacji   79
Koncentracja na rynku codziennej prasy regionalnej   81
Bariery wejścia na rynek codziennej prasy regionalnej   83
Klasyfikacja rynku prasy drukowanej   86
3.4. Główne tytuły prasowe   87
Grupy prasowe   87
Grupy prasowe codziennej prasy regionalnej   88
Główne dzienniki francuskie   91
Prasa periodyczna   93
3.5. Nowe wyzwania dla prasy – multimedia i Internet   95

4. Czynniki rozwoju i sukcesu dziennika „Ouest-France”   97

4.1. Geograficzne, kulturowe i demograficzne uwarunkowania działania przedsiębiorstwa Ouest-France SA   97
Historia Półwyspu Bretońskiego   98
Charakterystyka mieszkańców regionu   100
Rozwój Bretanii w latach powojennych   101
Kultura Bretanii     102
Rodzina i religia jako fundamenty tożsamości   103
4.2. Protoplasta „Ouest-France” – „L’Ouest-Éclair”   104
Dziennik w okresie okupacji hitlerowskiej   107
4.3. Geneza i rozwój dziennika „Ouest-France”   108
Początki działalności „Ouest-France”   109
Społeczna funkcja dziennika   110
Patron i pracownicy   112
Pierwsza modernizacja i nowe tematy poruszane w gazecie   113
Lata pięćdziesiąte XX wieku   114
Idea sprawiedliwości społecznej   115
Strony rolnicze i rybackie   118
Europa na łamach „Ouest-France”   120
Obrona szkolnictwa prywatnego   121
Akcje społeczne i humanitarne   122
Dymisja założyciela Paula Hutina   123
Era obecnego patrona – François Régisa Hutina   123
Nowe rubryki   125
Zmiany w dzienniku   126
4.4. Pozycja dziennika „Ouest-France” na rynku gazet codziennych   127

5. Aspekty procesu zarządzania przedsiębiorstwem prasowym Ouest-France SA   131

5.1. Cele przedsiębiorstwa, strategia i polityka   131
Program działania Działu Marketingu i Promocji   141
Zaawansowana technologia i organizacja produkcji   146
Program działania w Dziale Finansowym. Zarządzanie finansami   148
5.2. Organizacja pracy w redakcji dziennika i Dziale Zasobów Ludzkich   152
Program działania w redakcji dziennika „Ouest-France”   153
Specyficzna dla „Ouest-France” organizacja pracy redakcyjnej oraz produkcji   165
Program działania w Dziale Zasobów Ludzkich   169
Bilans Socjalny 2005   176
5.3. Struktura organizacyjna grupy prasowej SIPA/Ouest-France oraz wewnętrzna struktura organizacyjna spółki Ouest-France SA   177
Spółka SIPA (Grupa SIPA/Ouest-France)   177
W obronie niezależności dziennika „Ouest-France”   178
Grupa SIPA/Ouest-France   182
Podgrupa Ouest-France   184
Podgrupa Les Journaux de Loire   186
Podgrupa PUBLIHEBDOS   187
Podgrupa PRÉCOM   190
Podgrupa SOFIOUEST   193
Wewnętrzna struktura organizacyjna spółki Ouest-France SA   195
Struktury parytetowe (skupiające pracodawców i pracowników)   198
5.4. Przywództwo jako źródło motywowania pracowników   199
5.5. Proces kontroli   201
5.6. Kultura przedsiębiorstwa   203

Zakończenie   209

Post scriptum   223
Aneks   233
Bibliografia   235
Spis tabel i ilustracji   243

Inni Klienci oglądali również

11,61 zł 12,90 zł
Do koszyka

Angielski Czasy

Nowe wydanie jednej z najpopularniejszych pozycji z serii repetytoriów językowych Lingo to znakomita pomoc dla uczniów, maturzystów, studentów, osób przygotowujących się do egzaminów językowych, a także wszystk...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Wyzwania polityki rozwoju regionalnego w Chinach

Chiny inspirują do miana państwa o największej gospodarce i potencjale rozwojowym, co wymaga wykształcenia i ciągłego podtrzymywania zdolności modernizacyjnych w wymiarze gospodarczym, społecznym, politycznym czy technologicznym. Zamiar ten może okazać...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Jan Heweliusz i jego czasy

Jan Heweliusz (1611–1687) od dawna przyciąga uwagę historyków i historyków nauki jako wybitny przedstawiciel astronomii XVII wieku i nietuzinkowy obywatel Gdańska, korespondujący z dworami królewskimi Europy oraz wiodącymi po...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez pr...
8,10 zł 9,00 zł
Do koszyka

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary zastosowań

Dostosowanie koncepcji marketingu do nowych trendów i etapów rozwoju technologicznego generuje konieczność stosowania coraz to nowych praktyk marketingowych lub modyfikację dotychczasowych. Dynamika tych zjawisk rodzi potrzebę ciągłego ro...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Akademia Sukcesu

Książka, którą trzymasz teraz w ręku, to kompletny, roczny program zmiany osobistej. Zawiera 47 lekcji i 170 ćwiczeń zaplanowanych przez jednego z największych polskich ekspertów w tej dziedzinie. Zanim jednak dołączysz do „student&...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!