0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pedagogika przedszkolna z metodyką

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Elżbieta Płóciennik, Wiesława Leżańska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,95 zł
26,96 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pedagogika przedszkolna z metodyką

Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej.
*
Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli.
Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-561-9
  • ISBN druku: 978-83-8220-560-2
  • Liczba stron: 490
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Od Autorek / 9

Wprowadzenie / 13

Część I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce / 17
1.	Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka / 19
1.1.	Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu / 19
1.2.	Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu / 27
2.	Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego / 44
2.1.	Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) / 44
2.2.	Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) / 52
2.3.	Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) / 61
2.4.	Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) / 67
3.	Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym / 72
3.1.	Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) / 75
3.2.	Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) / 84
3.3.	Natalia Cicimirska (1881–1959) / 89
3.4.	Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) / 93
3.5.	Zofia Bogdanowicz (1897–1976) / 98
3.6.	Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej / 102
3.7.	Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce / 117

Część II. Podstawy wychowania przedszkolnego / 125
1.	Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego / 127
1.1.	Koncepcje wychowania przedszkolnego / 127
1.2. Modele wychowania przedszkolnego / 128
2.	Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce / 134
3.	Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego / 138
3.1.	Funkcje przedszkola wobec dziecka / 138
3.2.	Zasady wychowania przedszkolnego / 139
4.	Istota programów wychowania przedszkolnego / 152

Część III. Metodyka wychowania przedszkolnego   /   157
1.	Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym / 159
1.1.	Definicje zabawy / 159
1.2.	Funkcje zabawy / 162
1.3.	Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci / 163
1.4.	Zabawka w przestrzeni przedszkola / 167
2.	Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka / 171
2.1.	Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej / 175
2.2.	Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy / 176
2.3.	Klasyfikacja metod aktywizujących / 178
2.4.	Strategie rozwijające myślenie dzieci / 182
2.5.	Tutoring rówieśniczy w przedszkolu / 188
3.	Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci / 194
3.1.	Dydaktyka twórczości w przedszkolu / 194
3.2.	Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym / 198
3.3.	Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu / 204
3.4.	Przedszkolna edukacja matematyczna / 218
3.5.	Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu / 228
3.5.1.	Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu / 228
3.5.2.	Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna / 241
3.6.	Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu / 248
3.7.	Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu / 255
3.8.	Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu / 266
3.9.	Edukacja teatralna i drama w przedszkolu / 277
3.10.	Edukacja medialna w przedszkolu / 284
3.11.	Metodyka nauczania dzieci języka obcego / 291
4.	Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu / 296
4.1.	Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach / 296
4.2.	Przedszkola waldorfskie / 302
4.3.	Plan daltoński w przedszkolu / 308
4.4.	Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych / 316
4.5.	Przedszkola leśne / 322
5.	Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola / 325
5.1.	Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola / 327
5.2.	Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola / 328
5.3.	Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola / 330
6.	Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców / 335
6.1.	Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola / 335
6.2.	Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców / 336
6.3.	Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców / 338
6.4.	Zasady współpracy nauczycieli i rodziców / 339
6.5.	Formy współpracy przedszkola i rodziców / 341

Część IV. Diagnoza przedszkolna  /  351
1.	Definicja i cel diagnozy przedszkolnej / 353
2.	Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym / 354
3.	Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej / 357
4.	Zasady w postępowaniu diagnostycznym / 358
5.	Etapy procesu diagnostycznego / 359
6.	Funkcje diagnozy / 363
7.	Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu / 364
8.	Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy / 376
9.	Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych / 398
10.	Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu / 406

Część V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu   /   417
1.	Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy / 419
2.	Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu / 421
3.	Zagospodarowanie czasu w przedszkolu / 428
4.	Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu / 433

Część VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego   /   439
1.	Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola / 441
1.1.	Kwalifikacje nauczycieli przedszkola / 442
1.2. Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych / 446
2.	Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym / 452
2.1.	Planowanie własnego rozwoju zawodowego / 453
2.2.	Innowacyjność nauczyciela przedszkola / 456
3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola / 460

Źródła portretów  /  465
Indeks nazwisk  /  467
Indeks rzeczowy  /  473

Inni Klienci oglądali również

12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Metodyka i podstawy strategii rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu

Publikacja zawiera materiały przedstawione podczas seminarium naukowego zorganizowanego w grudniu 2002 r. przez Wydział Ekonomii WSHE we współpracy z Centrum Doradztwa Strategicznego w Krakowie. Uczestnikami seminarium byli m.in. przedstawiciele...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, zwią...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

To pozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu ...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Wychowanie a płciowość osób w relacjach międzyludzkich z perspektywy pedagogiki personalistycznej

Czas dorastania i dojrzewania stawia przed młodym człowiekiem rozmaite zadania. Niejednokrotnie zadania te wiążą się z wieloma problemami, wątpliwościami, dylematami. Wychowawca to ktoś, kto ma nieść pomoc w tym trudnym okresie. Tymczasem współc...
46,80 zł 52,00 zł
Do koszyka

Dydaktyka i pedagogika kognitywistyczna. Zasady ogólne i implementacje w fizyce

Fizyka to dziedzina nauki, bez której współczesny postęp technologiczny praktycznie na dowolnej płaszczyźnie byłby niemożliwy. Potrzeba skutecznej pedagogiki fizyki w dowolnym zakresie, zwłaszcza w ostatnich latach, jest naprawdę ogromna....
27,41 zł 30,45 zł
Do koszyka

Chrześcijańskie inspiracje w pedagogice

Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wiel...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!