• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 2005

  • Seria / cykl: Język Polski dla Cudzoziemców

  • Autor: Anna Seretny, Ewa Lipińska

  • Wydawca: Universitas

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
17,00 zł
15,30 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,70 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

To pozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-242-1044-2
  • ISBN druku: 83-242-0505-5
  • Liczba stron: 332
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Władysław Miodunka – WSTĘP 11
OD AUTOREK 13
WPROWADZENIE 15
CZĘŚĆ I
NAUCZANIE CZĘŚCI
SYSTEMU JĘZYKOWEGO POLSZCZYZNY
NAUCZANIE WYMOWY I INTONACJI 23
I. Fonetyka . . 23
II. Wymowa i jej znaczenie w opanowywaniu języka obcego . 28
III. Miejsca trudne 31
IV. Techniki nauczania wymowy 37
V. Podsumowanie . . 43
NAUCZANIE PISOWNI . 45
I. Alfabet 45
II. Pismo a mowa 46
III. Zasady pisowni . . 47
IV. Ortografia w nauczaniu języka polskiego jako obcego . 49
V. Techniki nauczania pisowni 55
NAUCZANIE SŁOWNICTWA . . 75
I. Słownictwo a kompetencja komunikacyjna 75
II. Kompetencja leksykalna . 76
III. Dobór materiału leksykalnego . . 80
IV. Słownictwo w nauczaniu języka polskiego jako obcego . . 83
V. Techniki nauczania słownictwa . 85
VI. Gęstość słownictwa . 99
VII. Słownictwo a sprawności językowe 100
VIII. Słowniki użyteczne w nauce języka polskiego jako obcego 105
IX. Repetitio est mater studiorum 110
NAUCZANIE GRAMATYKI . . 111
I. Gramatyka w nauczaniu języka obcego . 111
II. Kompetencja gramatyczna . . 112
III. Gramatyka pedagogiczna a gramatyka naukowa 113
IV. Pierwsze programy gramatyczne do nauczania języka polskiego
jako obcego . . 115
V. Uwagi ogólne na temat nauczania gramatyki . . 116
VI. Techniki nauczania gramatyki 117
VII. Poprawianie błędów . 132
VIII. Podsumowanie . . 133
CZĘŚĆ II
NAUCZANIE I ROZWIJANIE
SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU . 137
I. Słuchanie ze zrozumieniem . 137
II. Słyszenie a słuchanie . 137
III. Efektywność słuchania . . 138
IV. Słuchanie a mówienie 140
V. Słuchanie a czytanie . 142
VI. Sprawność rozumienia ze słuchu 143
VII. Techniki nauczania rozumienia ze słuchu . . 146
VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem . . 154
IX. Wskazówki praktyczne . . 159
X. Podstawowe zasady nauczania rozumienia ze słuchu . 161
MÓWIENIE 163
I. Komunikowanie (porozumiewanie się) . 163
II. Komunikacja werbalna . . 164
III. Komunikacja niewerbalna 165
IV. Kod mówiony a kod pisany . 168
V. Kod mówiony – kiedy i jak go uczyć? . . 172
VI. Techniki nauczania mówienia . . 177
VII. Łączenie mówienia z innymi sprawnościami . . 183
VIII. Ocena postępów w mówieniu . . 183
IX. Podstawowe zasady nauczania mówienia . . 184
NAUCZANIE CZYTANIA 185
I. Czytanie . 185
II. Akt czytania a sprawność czytania . . 187
III. Czytanie w nauczaniu języka obcego . . 188
IV. Metody nauczania języków obcych a sprawność czytania . 193
V. Materiały do nauczania czytania . 195
VI. Cele nauczania czytania w języku obcym . . 198
VII. Techniki nauczania czytania w języku obcym . . 200
VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem . 204
IX. Podsumowanie . . 226
PISANIE 227
I. Komunikacja pisemna 227
II. Dlaczego pisanie jest trudne? 228
III. Pisanie a czytanie . 230
IV. Język pisany a język mówiony . . 231
V. Język pisany – czy i jak go uczyć? 234
VI. Techniki nauczania pisania . . 245
VII. Poprawa i ocena prac . 247
CZĘŚĆ III
KONTROLA WYNIKÓW W NAUCZANIU
JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO
TESTY JĘZYKOWE I ICH RODZAJE. KRYTERIA POPRAWNOŚCI TESTU
JĘZYKOWEGO . 255
I. Wstęp . 255
II. Klasyfikacja testów 255
III. Kryteria poprawności testu . 259
IV. Ewaluacja 266
TYPY ZADAŃ TESTOWYCH W TESTOWANIU ZNAJOMOŚCI
JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO . . 269
I. Wstęp . 269
II. Rodzaje zadań testowych i jednostek testu . 270
III. Przykłady zadań testowych w testowaniu języka polskiego jako
obcego 277
CZĘŚĆ IV
ANEKS
CERTYFIKATOWE EGZAMINY Z JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO 299
I. Certyfikacja . . 299
II. Ogólny opis umiejętności językowych dla poszczególnych poziomów
zaawansowania 301
PODRĘCZNIKI I POMOCE DYDAKTYCZNE. WYBÓR . . 309
Podręczniki ogólne . . 309
Podręczniki do nauczania wymowy polskiej 310
Pomoce do nauczania ortografii . 311
Pomoce do nauczania słownictwa . . 311
Pomoce do nauczania gramatyki . 311
Pomoce do nauczania rozumienia ze słuchu 312
Pomoce do nauczania mówienia . 313
Pomoce do nauczania czytania . . 313
Pomoce do nauczania pisania 313
Zbiory testów . 314
Słowniki ogólne języka polskiego (wybór) . . 314
Słowniki specjalistyczne . 314
Słowniki ogólne dla cudzoziemców . 315
Słowniki specjalistyczne dla cudzoziemców 315
BIBLIOGRAFIA 316

14,90 zł
Do koszyka

Die Liebe des Ulanen

Die Liebe des Ulanen: Original-Roman aus der Zeit des deutsch-französischen Krieges ist ein Werk von Karl May. Kurz vor der Schlacht von Waterloo verliebt sich der preußische Offizier Hugo von Königsau in die Französin Margot Riche...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Die gefiederte Schlange

Leicester Crewe bekommt als Erster eine Visitenkarte mit einer gefiederten Schlange und der Nachricht „Damit sie es nicht vergessen! „. Ella Creed schlendert langsam durch den nächtlichen Garten auf ihr Haus. „Wenn Sie schreien, ...
40,49 zł 44,99 zł
Do koszyka

Jak nie umrzeć przedwcześnie

Przystępna i aktualna książka napisana przez lekarza, który przekonuje, że możemy ustrzec się wielu poważnych chorób dzięki odpowiedniemu odżywianiu. Każdy z piętnastu rozdziałów poświęcony jest innej chorobie oraz zaskakująco pros...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Obrona przeciwrakietowa w polskiej perspektywie

Najnowsza książka Wydawnictwa PISM prezentuje w zwarty i komunikatywny sposób wiedzę o obronie przeciwrakietowej i zagrożeniach rakietowych. Obronę przeciwrakietową uznaje się obecnie za warunek wstępny każdego planu obrony wojskowej, dlatego pr...
1,79 zł 1,99 zł
Do koszyka

Antologia literacka. Przemiany, ekspansja i perspektywy gatunku. Seria pierwsza - 15 100 / XX. Antologia polskiego reportażu XX wieku pod redakcją Mariusza Szczygła jako opowieść o gatunku i roli pełnionej przez reportera

„Epoka nasza jest epoką antologii” – teza Władysława Tatarkiewicza, wyartykułowana jeszcze na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku, nie straciła na aktualności. Antologia wydaje się jedną z form bloku silva o kapitalnym znaczeniu d...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.