0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 3

  • Autor: Ewa Bilińska-Suchanek

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu

Jakie są typy oporu młodego człowieka w okresie dorastania występujące w szkole i gdzie tkwią jego źródła to najczęściej zadawane pytania przez współczesnego nauczyciela oraz rodziców. Książka pomaga zrozumieć problematykę oporu, przedstawiając jego podstawy w aspekcie filozoficznym, psychologicznym i pedagogicznym. Prezentuje również wyniki badań, pozwalających stwierdzić, jakimi cechami charakteryzują się uczniowie marginalizowani w szkole.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-320-0
  • Liczba stron: 288
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Część I	14
	1. Paradygmat oporu. Podstawy teoretyczne	15
		1.1. Droga do racjonalności emancypacyjnej w refl eksji fi lozofi cznej	15
		1.2. Refl eksyjne wyjście poza samego siebie. Interpretacja psychologiczna	26
			1.2.1. Proces indywiduacji w procesie uspołecznienia	27
			1.2.2. Nabywanie kompetencji do interakcji w warunkach trudnych	31
			1.2.3. Kompetencje komunikacyjne	35
			1.2.4. Kompetencje komunikacyjne w stadiach dojrzałości moralnej	38
		1.3. Otwarcie na konfl ikt w dyskursie jako pedagogiczna refl eksja	43
			1.3.1. Socjalizacja krytyczna	44
			1.3.2. Język krytyki i możliwości	46
			1.3.3. Szkoła jako otwarta arena dyskursu	48
			1.3.4. Nauczyciel — intelektualista w służbie zmiany	53
			1.3.5. Dekonstrukcja kultury jako element pracy nauczyciela	57
		1.4. Kierunki badań naukowych w perspektywie paradygmatu oporu	61
	2. Opór jako kategoria analityczna	67
		2.1. Egzemplifi kacja pojęcia „opór”	67
		2.2. Formy oporu w edukacji	76
			2.2.1. Opór czynny i bierny	76
			2.2.2. Typologia oporu	79
			2.2.3. Postawa wobec szkoły a opór	83
			2.2.4. Typy oporu występujące w szkole	85
				2.2.4.1. Opór transformatywny	86
				2.2.4.2. Opór akomodacyjny	88
				2.2.4.3. Opór bierny	90
				2.2.4.4. Opór agresywny	92
			2.2.5. Ambiwalencja — nieredukowalny składnik oporu	95
Część II	104
	3. Okres dorastania. Specyfi ka kryzysu i oporu	105
		3.1. Interpretacja oporu w okresie dorastania w koncepcji epigenezy rozwoju człowieka Erika H. Eriksona	105
		3.2. Okres dorastania	113
			3.2.1. Zadania rozwojowe	113
			3.2.2. Zaspokojenie potrzeby tożsamości jako dominujące zadanie egzystencjalne w okresie dorastania	116
			3.2.3. Wyzwania tożsamości	121
			3.2.4. Opór wobec sytuacji trudnej. Mechanizmy obronne w okresie dorastania	125
			3.2.5. Zagrożenie zagubieniem tożsamości	131
		3.3. Moratorium rozwojowe — szansa wykorzystania możliwości człowieka	134
Część III	138
	4. Skutki oporu wobec systemu	139
		4.1. Marginalizacja/emancypacja oporu ucznia w szkole. Problematyka badawcza	139
		4.2. Procedura badania empirycznego	143
		4.3. Techniki analizy. Metoda, techniki i narzędzia badawcze	146
	5. Opór młodzieży wobec szkoły jako systemu społecznego	151
		5.1. Ogólna charakterystyka typów oporu	151
		5.2. Czynniki różnicujące występowanie typów oporu	160
			5.2.1. Czynniki odnoszące się do szkoły	160
				5.2.1.1. Typ szkoły	160
				5.2.1.2. Poziom klasy szkolnej	169
				5.2.1.3. Motywy wyboru szkoły	174
				5.2.1.4. Wiek szkolny	176
				5.2.1.5. Plany kształcenia	186
				5.2.1.6. Akceptacja w klasie	191
				5.2.1.7. Miejsce w klasie	194
				5.2.1.8. Uczucia towarzyszące uczniowi po wejściu do szkoły	198
			5.2.2. Czynniki odnoszące się do ucznia i jego rodziny	203
				5.2.2.1. Płeć	203
				5.2.2.2. Typ miejsca zamieszkania	207
				5.2.2.3. Zmiany w strukturze rodziny	213
				5.2.2.4. Stan zdrowia ucznia	218
				5.2.2.5. Wiek i wykształcenie rodziców	223
				5.2.2.6. Status społeczno-zawodowy rodziców	244
				5.2.2.7. Wzory osobowe i ich źródła	257
Podsumowanie wyników	269
Zakończenie	273
Bibliografia	277

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Staropolskie zwierciadło. Dawne widowiska polskie z perspektywy współczesnej

W staropolskim zwierciadle przeglądają się dwie odmienne refleksje. Z jednej strony namysł nad współczesnymi możliwościami badania dawnych widowisk. Z drugiej – nad obecnością starych tradycji teatralnych w kulturze naszych czasów. ...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Odpowiedzialność cywilna w sporcie w perspektywie prawnoporównawczej

Publikacja jest pierwszym od ponad 50 lat kompleksowym opracowaniem problematyki odpowiedzialności cywilnej w sporcie w literaturze prawniczej.W pracy zaprezentowano najnowsze światowe tendencje odpowiedzialności odszkodowawczej w sporcie p...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Paradygmaty gospodarowania zasobami informatycznymi w organizacjach biznesowych

Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy traktuje o zarządzaniu zasobami informatycznymi oraz o konieczności dokonania rozróżnienia między zarządzaniem i gospodarowaniem zasobami. Przedstawiono w nim różnice mię...
35,28 zł 39,20 zł
Do koszyka

Pedagogika wobec problemów życia w społeczeństwie ryzyka. Diagnoza - Terapia - Profilaktyka

Przedkładana czytelnikowi książka ma wymiar wieloaspektowej dysputy międzyprzedstawicielami różnych dyscyplin naukowych oraz różnych obszarów aktywności społecznej. Ujawnia ona jak jest (diagnoza konstatująca) w różnyc...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przeprowadzonej podczas ogólnopolskiej, międzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!