0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Odpowiedzialność przedsiębiorcy turystycznego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2017

  • Autor: Piotr Piskozub

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Odpowiedzialność przedsiębiorcy turystycznego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych

Przedmiotem niniejszej publikacji jest całościowa analiza zagadnień związanych z odpowiedzialnością kontraktową przedsiębiorców turystycznych względem nabywców usług turystycznych, zarówno w przypadku pojedynczych usług, jak i usług pakietowych, tj. imprez turystycznych. W publikacji omówione zostały budzące wątpliwości interpretacyjne zagadnienia teoretyczne oraz problemy praktyczne, takie jak m.in. kwestia zakresu odpowiedzialności organizatorów turystyki, konsekwencje niedokonania przez przedsiębiorcę turystycznego obowiązków rejestracyjnych czy odpowiedzialność za szkodę niemajątkową wynikającą z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w postaci tzw. zmarnowanego urlopu. Podstawowym założeniem niniejszej publikacji jest kompleksowość-w ramach niniejszych rozważań omówione zostały zasady odpowiedzialności różnych podmiotów działających na rynku usług turystycznych: organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, agentów turystycznych, przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz hotelarzy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-9049-6
  • ISBN druku: 978-83-227-9049-6
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów   9
Uwagi wstępne   13
Rozdział 1. Usługi turystyczne   19
§ 1. Pojęcie, zakres podmiotowy i normatywne podstawy świadczenia usług turystycznych   21
	1. Podstawowe akty prawne normujące zagadnienia związane ze świadczeniem usług turystycznych   21
	2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy o usługach turystycznych   25
§ 2. Strony umów o świadczenie usług turystycznych   33
	1. Podmioty świadczące usług turystyczne   33
		1.1. Organizatorzy turystyki, pośrednicy turystyczni i agenci turystyczni   33
		1.2. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek   48
		1.3. Podmioty świadczące usługi hotelarskie   51
	2. Nabywcy usług turystycznych   59
§ 3. Umowy o świadczenie usług turystycznych   65
	1. Pojęcie umowy o świadczenie usług turystycznych   65
	2. Umowa o imprezę turystyczną   67
		2.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   67
		2.2. Strony umowy   72
		2.3. Przedmiot umowy   78
	3. Umowa o wycieczkę   81
		3.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   81
		3.2. Przedmiot umowy   82
	4. Umowa o świadczenie usług przewodnickich   83
		4.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   83
		4.2. Strony umowy   85
		4.3. Przedmiot umowy   85
	5. Umowa hotelowa   86
		5.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   86
		5.2. Strony umowy   88
		5.3. Przedmiot umowy   91
Rozdział 2. Odpowiedzialność kontraktowa organizatorów turystyki  95
§ 1. Odpowiedzialność organizatora turystyki za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   97
	1. Odpowiedzialność organizatora turystyki z tytułu świadczenia usług turystycznych jako odpowiedzialność oparta na zasadzie ryzyka   97
		1.1. Przesłanki odpowiedzialności kontraktowej organizatora turystyki   104
	2. Przesłanki wyłączające odpowiedzialność organizatora turystyki   113
		2.1. Działanie lub zaniechanie klienta   113
		2.2. Działanie lub zaniechanie osób trzecich   119
		2.3. Siła wyższa   123
	3. Ograniczenia odpowiedzialności kontraktowej organizatora turystyki   129
		3.1. Reklamacja umowy o świadczenie usług turystycznych   131
§ 2. Odpowiedzialność organizatora turystyki za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   141
	1. Szkoda niemajątkowa w reżimie odpowiedzialności kontraktowej   141
		1.1. Pojęcie szkody niemajątkowej   141
		1.2. Naprawienie szkody niemajątkowej   144
	2. Szkoda niemajątkowa a niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych   151
		2.1. Roszczenia wynikające z k.c.   151
		2.2. Naprawienie szkody niemajątkowej w oparciu o unormowania u.u.t.   153
		2.3. Wysokość zadośćuczynienia za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umów o świadczenie usług turystycznych   156
§ 3. Obowiązki organizatora turystyki i uprawnienia klienta w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o organizację imprezy turystycznej   165
	1. Obowiązki wynikające z niewykonania lub zmiany umowy przez organizatora przed przystąpieniem do jej realizacji   165
	2. Obowiązki organizatora turystyki w przypadku nienależytego wykonania umowy po rozpoczęciu realizacji imprezy turystycznej   173
	3. Obowiązki organizatora turystyki w przypadku odstąpienia przez klienta od umowy o świadczenie usług turystycznych z przyczyn leżących po jego stronie   176
Rozdział 3. Odpowiedzialność kontraktowa pośredników turystycznych i agentów turystycznych   179
§ 1. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   181
	1. Stosunek obligacyjny łączący pośrednika turystycznego z klientem   181
	2. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego jako pełnomocnika klienta   187
	3. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego niebędącego pełnomocnikiem klienta   192
	4. Zakres odpowiedzialności pośrednika turystycznego w stosunku do odpowiedzialności organizatora turystyki   195
§ 2. Odpowiedzialność agenta turystycznego za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   203
	1. Ogólne zasady odpowiedzialności kontraktowej agenta turystycznego   203
	2. Odpowiedzialność agenta turystycznego na zasadach przewidzianych dla organizatora turystyki   205
§ 3. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego i agenta turystycznego za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   211
Rozdział 4. Odpowiedzialność kontraktowa przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz podmiotów świadczących usługi hotelarskie   213
§ 1. Odpowiedzialność przewodnika turystycznego i pilota wycieczek za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   215
	1. Przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewodnika turystycznego i pilota wycieczek   215
	2. Roszczenia klienta z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi turystycznej świadczonej przez przewodnika turystycznego lub pilota wycieczek   221
§ 2. Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi hotelarskie za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   225
	1. Ogólne zasady odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy hotelowej   225
	2. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania umowy hotelowej   225
	3. Odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy hotelowej   232
	4. Odpowiedzialność za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego   240
		4.1. Źródło i charakter odpowiedzialności normowanej w art. 846 k.c.   240
		4.2. Ograniczenia odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego   252
		4.3. Wyłączenie odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego   255
§ 3. Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi przewodnickie oraz hotelarskie za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   259
Literatura   263

Inni Klienci oglądali również

53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Wzory dokumentów: Monitoring, Prawa podmiotów danych, Rejestry i inne dokumenty, Umowy powierzenia i udostępniania danych, Upoważnienia, Zgody

Inspektor ochrony danych i administrator danych osobowych będzie mógł skorzystać z dokumentacji, dzięki której zgodnie z zasadą rozliczalności będzie w stanie wykazać zgodność przetwarzania danych osobowych z prawem;materiały znajdu...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie organizacją turystyczną

Turystyka stanowi jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki na świecie, notując po II wojnie światowej stały, nieprzerwany wzrost zarówno, co do liczby turystów, jak i wpływów z turystyki. Polska, w tym wz...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Cywilnoprawna ochrona inwestorów korzystających z usług maklerskich na rynku kapitałowym

Książka stanowi wyjątkową na rynku publikację traktującą o ochronie inwestorów, zwłaszcza tych nieprofesjonalnych, korzystających z usług maklerskich na rynku kapitałowym. Uwzględnia zarówno prawo polskie, jak i prawo Unii Europejskiej. ...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Charakter prawny umowy o finansowanie postępowania arbitrażowego przez osobę trzecią (third-party funding)

Dogmatycznoprawna analiza umowy o finansowanie postępowania arbitrażowego przez osobę trzecią (umowy TPF). Monografia przedstawia jej konstrukcję oraz charakter prawny, podstawowe elementy treści oraz elementy normatywne.Publikacja stanowi ...
98,10 zł 109,00 zł
Do koszyka

Informacja przedkontraktowa w umowach konsumenckich

Od kilku lat europejskie prawo konsumenckie jest na etapie zmian zmierzających do zupełnej harmonizacji jego wybranych sfer. Aby realizacja praw konsumentów była efektywna w praktyce powinna być ona jednakowa na terenie całej UE. Efektywne funkc...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

ŚWIADCZENIE USŁUG Kiedy miejsce położenia nieruchomości wyznacza miejsce świadczenia usług

Miejsce położenia nieruchomości wyznacza miejsce świadczenia usług, a tym samym miejsce ich opodatkowania w przypadku usług związanych z nieruchomościami. Ustalenie tego w praktyce sprawia wiele problemów. Dlatego ustawodawca unijny postanowił d...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!