0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie organizacją turystyczną

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2009

  • Autor: Jerzy Kowalczyk

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 51,00 zł
45,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie organizacją turystyczną

Turystyka stanowi jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki na świecie, notując po II wojnie światowej stały, nieprzerwany wzrost zarówno, co do liczby turystów, jak i wpływów z turystyki. Polska, w tym względzie, nie dorównuję innym krajom europejskim. Wynika to głów­nie z faktu, że przez ostatnie dziesiątki lat turystyka w Polsce sprowadzała się w zasadzie wyłącznie do działalności socjalnej, finansowanej albo z bu­dżetu państwa, albo przez państwowe przedsiębiorstwa, które organizowały wczasy dla swoich pracowników. Charakteryzowała się niskim pozio­­mem usług, jednostajnym programem, kiepską bazą noclegową i wyżywieniową, itp. Traktując turystykę jako dodatek do działalności gospodarczej nie stworzono rozwiązań systemowych i programów jej rozwoju.

Nadrobienie powstałej luki, w stosunku do światowego poziomu usług turystycznych, wymaga z jednej strony podjęcia zmian systemowych, struktural­nych, w skali kraju, z drugiej usprawnienia systemów zarządzania w organizacjach świadczących usługi, czyniąc je bardziej konkurencyjne na rynku. Realizacja tego drugiego celu jest istotą treści zawartej w książce. Szczególna uwaga została zwrócona, na:
- określenie standardu jakości usługi turystycznej oraz roli pracowników i udziału klientów w tworzeniu i realizacji tego standardu,
- przykłady praktycznych rozwiązań doskonalących zarządzanie organizacją,
- etykę działania organizacji turystycznej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-600-4
  • ISBN druku: 978-83-7556-174-6
  • EAN: 9788375561746
  • Liczba stron: 174
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 5

Rozdział 1
Ewolucja systemów zarządzania 7
1.1. Ewolucja metod zarządzania - do pierwszych norm ISO serii 9000 7
1.2. Normy ISO serii 9000 12

Rozdział 2
Od norm ISO do kompleksowego zarządzania organizacją 19
2.1. Co dalej po normach ISO? 19
2.2. Wybrane systemy wspomagające zarządzanie organizacją 28
2.2.1. TQM - Zarządzanie przez jakość 28
2.2.2. System odpowiedzialności społecznej - SA 8000 41
2.2.3. System przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym 43
2.2.4. Etyka działania organizacji 48

Rozdział 3
Charakterystyka usług turystycznych 57
3.1. Znaczenie turystyki w integracji społeczeństw 57
3.2. Specyfika usług turystycznych w kraju 59
3.3. Rola pracowników w kształtowaniu jakości usługi turystycznej 64
3.4. Udział klienta w kształtowaniu jakości usługi turystycznej 72
3.5. Kształtowanie dobrych relacji z klientem 76
3.6. Ryzyko związane z zakupem usługi 79
3.7. Analiza reklamacji klientów jako element doskonalenia zarządzania organizacją 81
3.8. Etyka działania organizacji turystycznej 86

Rozdział 4
System zarządzania w organizacji turystycznej 91
4.1. Określenie standardu jakości w turystyce 91
4.1.1. Cechy i charakterystyki jakości produktu turystycznego 91
4.1.2. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klientów 97
4.2. Uproszczony model doskonalenia standardu jakości 98
4.2.1. Etap 1 - diagnoza stanu organizacji 99
4.2.2. Etap 2 - realizacja procesów 103
4.2.3. Ogólne zasady zarządzania ryzykiem 109
4.2.4. Etap 3 - analiza wyników realizacji procesów 114
4.2.5. Etap 4 - doskonalenie zarządzania 115

Rozdział 5
Wybrane praktyczne elementy zarządzania organizacją turystyczną 117
5.1. Procesowe zarządzanie organizacją 117
5.2. Diagnoza stanu - określenie „Standardu jakości" 123
5.3. Polityka i cele Biura Turystycznego 124
5.3.1. Polityka jakości 124
5.3.2. Cele jakości 129
5.4. Mapa procesów 132
5.4.1. Procesy główne 132
5.4.2. Procesy pomocnicze - wspierające 141
5.4.3. Procesy zarządzania 145

Rozdział 6
Podsumowanie - Rola i odpowiedzialność kierownictwa oraz pracowników organizacji w systemie zarządzania 163
6.1. Rola Szefa (kierownictwa) organizacji 164
6.2. Rola Pełnomocnika Jakości 165
6.3. Rola audytora wewnętrznego 167
6.4. Rola właściciela procesu 168
6.5. Rola pracowników w systemie 169

Bibliografia 173

Inni Klienci oglądali również

25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Uchwały prawotwórcze organizacji wyspecjalizowanych ONZ

Podstawowym celem książki jest szczegółowa analiza uchwał prawotwórczych organizacji wyspecjalizowanych ONZ z uwzględnieniem procesu ich podejmowania. W pracy uzasadniono tezę, że uchwały prawotwórcze tych organizacji są samodzieln...
66,60 zł 74,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ludźmi w organizacjach XXI wieku. Wybrane aspekty zaangażowania organizacyjnego

Uwarunkowania współczesności, takie jak wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy i dynamiczne zmiany zachodzące w otoczeniu, w tym również zmiany pokoleniowe w strukturze zatrudnienia, wymuszają na organizacjach ...
54,00 zł 60,00 zł
Do koszyka

Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elektroniczna

Zakres tematyczny niniejszej publikacji obejmuje szerokie spektrum zagadnień, wśród których dominuje problematyka inżynierii wiedzy i zarządzania komunikacją biznesową oraz technologii teleinformatycznych w innowacyjnych organizacjach, problemy bezpiec...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Armia rzymska od cesarza Galiena do początku bizantyjskiej organizacji temowej

Minął czas, kiedy w historii wojskowej okresu Cesarstwa dopatrywano się stale postępującego upadku starorzymskich instytucji. Przeciwnie, musimy doszukiwać się w niej dwóch zdecydowanie różnych epok, z których każda miała swó...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Efekt zarażania a działalność organizacji

Efekt zarażania a działalność organizacji to publikacja podejmująca ważną tematykę związaną z objaśnieniem zjawiska, które wywiera istotny wpływ na działalność współczesnych przedsiębiorstw. Niejednokrotnie przesądza ono o ich przetrwaniu...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie nieruchomościami

Autorami książki są wykładowcy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania nieruchomościami prowadzonych przez Instytut Prawa, Administracji i Zarządzania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Stowar...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!