0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Oczekiwania inflacyjne konsumentów

(eBook)

Pomiar i testowanie

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Seria / cykl: BADANIA EKONOMICZNE

  • Autor: Tomasz Łyziak

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Oczekiwania inflacyjne konsumentów

Prezentowana książka zawiera przegląd metod umożliwiających regularną obserwację i analizę oczekiwań inflacyjnych na podstawie konsumenckich danych ankietowych oraz dokonuje oceny użyteczności tych miar we wnioskowaniu makroekonomicznym. Potrzeba pomiaru oczekiwań inflacyjnych wynika bowiem przede wszystkim z konieczności empirycznej weryfikacji różnych modeli formułowania oczekiwań oraz testowania wpływu oczekiwań na zmiany cen w gospodarce.

"Rozważania zawarte w pracy prowadzą do sformułowania istotnych wniosków - zarówno w odniesieniu do metodologii badań, jak i samych cech oczekiwań inflacyjnych. W pierwszym wymiarze szczególnie istotne wydaje się zwrócenie uwagi na potrzebę stosowania różnych metod pomiaru oczekiwań i uwzględnienie przy interpretacji wyników ograniczeń stosowanych metod. W wymiarze drugim szczególne znaczenie ma przekonujące porównanie cech oczekiwań inflacyjnych konsumentów w Polsce i w strefie euro".


(z recenzji prof. Dariusza Filara)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-2029-0
  • ISBN druku: 978-83-235-1296-7
  • Liczba stron: 312
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp      11

1. Oczekiwania inflacyjne w teorii ekonomii oraz sposoby ich pomiaru      19

1.1. Czym są oczekiwania?      19
1.2. Oczekiwania inflacyjne w teorii ekonomii      21
1.2.1. Modele formułowania oczekiwań inflacyjnych i ich znaczenie w teorii ekonomii      22
1.2.1.1. Oczekiwania w ekonomii klasycznej i keynesowskiej      23
1.2.1.2. Rola oczekiwań inflacyjnych w szkole monetarystycznej      25
1.2.1.3. Nowa szkoła klasyczna – rewolucja racjonalnych oczekiwań      28
1.2.1.4. Dyskusja na temat oczekiwań inflacyjnych w nowej szkole keynesistowskiej      32
1.2.2. Znaczenie sposobu formułowania oczekiwań – empiryczna ilustracja wybranych związków teoretycznych      36
1.2.2.1. Mały Model Polityki Pieniężnej      36
1.2.2.2. Wpływ stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych na koszt dezinflacji      41
1.2.2.3. Wpływ stopnia zakotwiczenia oczekiwań inflacyjnych w celu inflacyjnym banku centralnego na zmienność inflacji i luki popytowej      45

2. Pomiar oczekiwań inflacyjnych na podstawie ankiet      50

2.1. Bezpośrednie i pośrednie miary oczekiwań      50
2.2. Dane ankietowe o postrzeganych i oczekiwanych zmianach cen      53
2.3. Statystyki bilansowe pomiaru ankietowego      56
2.4. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych metodami probabilistycznymi      61
2.4.1. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych standardową metodą probabilistyczną      61
2.4.2. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych rozszerzoną metodą probabilistyczną      70
2.4.3. Pomiar percepcji inflacji bieżącej na podstawie jakościowych danych ankietowych      75
2.4.3.1. Kwantyfikacja percepcji inflacji bieżącej standardową metodą probabilistyczną      75
2.4.3.2. Kwantyfikacja percepcji inflacji bieżącej rozszerzoną metodą probabilistyczną      79
2.4.4. Inne typy rozkładów w kwantyfikacji oczekiwań inflacyjnych metodami probabilistycznymi      81
2.4.5. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych i percepcji inflacji metodą probabilistyczną w przypadku ujemnego lub zerowego czynnika skalującego      98
2.5. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych metodami regresyjnymi      108
2.5.1. Model Andersona      109
2.5.2. Model wykorzystujący statystykę bilansową      111
2.5.3. Rozszerzenia modelu Andersona      112
2.5.3.1.Modele Pesarana      112
2.5.3.2. Modele Smitha i McAleera      113
2.5.3.3. Model Thomasa      115
2.5.4. Model Cunninghama      116
2.5.5. Model Simmonsa i Weiserbsa      118
2.6. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych metodą Papadia i Basano      120
2.7. Pomiar oczekiwań inflacyjnych na podstawie ankiet ilościowych      126
2.8. Wykorzystanie bezpośrednich miar oczekiwań inflacyjnych we współczesnych bankach centralnych      130

3. Oczekiwania inflacyjne konsumentów w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej – miary empiryczne      135

3.1. Charakterystyka danych      135
3.1.1. Dane ankietowe dotyczące percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych      135
3.1.2. Statystyki bilansowe percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych      142
3.1.3. Skwantyfikowane miary percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych      146
3.2. Zalety i wady różnych metod kwantyfikacji postrzeganej i oczekiwanej inflacji na wybranych przykładach      157
3.2.1. Interpretacja wpływu wprowadzenia euro na inflację postrzeganą przez konsumentów europejskich z wykorzystaniem statystyk bilansowych i miar skwantyfikowanych      158
3.2.2. Użyteczność statystyk bilansowych postrzeganej inflacji w analizie determinantów percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych      163
3.2.2.1. Wykorzystanie statystyk bilansowych w analizie determinantów percepcji inflacji      163
3.2.2.2. Wykorzystanie statystyk bilansowych w analizie stopnia inercyjności oczekiwań inflacyjnych      165
3.2.3. Ograniczenia oryginalnej metody Carlsona i Parkina      169
3.2.4. Porównanie użyteczności metod probabilistycznych i regresyjnych na przykładzie kwantyfikacji inflacji oczekiwanej przez konsumentów we Włoszech      172
3.3. Pomiar oczekiwań na podstawie ankiet ilościowych – pierwsze doświadczenia       177

4. Badania empiryczne cech oczekiwań inflacyjnych konsumentów europejskich      184

4.1. Sposoby testowania głównych cech oczekiwań inflacyjnych      185
4.1.1. Testowanie racjonalności oczekiwań inflacyjnych      185
4.1.2. Testowanie stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych      188
4.1.3. Testowanie wpływu celu inflacyjnego banku centralnego na oczekiwania inflacyjne      190
4.1.4. Testowanie związków między oczekiwaniami inflacyjnymi różnych grup podmiotów      191
4.2. Co wiemy o cechach oczekiwań inflacyjnych konsumentów europejskich?      191
4.3. Oczekiwania inflacyjne konsumentów w Polsce i w strefie euro – weryfikacja spełnienia hipotezy racjonalnych oczekiwań      194
4.3.1. Błędy oczekiwań inflacyjnych i weryfikacja warunku ich nieobciążoności      194
4.3.2. Weryfikacja makroekonomicznej efektywności oczekiwań inflacyjnych      205
4.4. Ocena stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych      211
4.4.1. Ocena stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych na podstawie ich skwantyfikowanych miar      211
4.4.2. Ocena stopnia inercyjności oczekiwań inflacyjnych na podstawie statystyk bilansowych      226
4.5. Oczekiwania inflacyjne konsumentów a oczekiwania innych grup podmiotów w Polsce – jak bardzo heterogeniczne są oczekiwania?      230
4.5.1. Co wiemy o cechach oczekiwań inflacyjnych w Polsce?      230
4.5.2. Dane      233
4.5.3. Kształtowanie się oczekiwań inflacyjnych w Polsce w latach 2001–2011      235
4.5.4. Porównanie podstawowych cech oczekiwań inflacyjnych      240
4.5.4.1. Stopień racjonalności oczekiwań inflacyjnych      240
4.5.4.2. Stopień antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych      245
4.5.4.3. Wpływ celu inflacyjnego NBP na oczekiwania inflacyjne      247
4.5.4.4. Związki między oczekiwaniami inflacyjnymi różnych grup podmiotów      253
4.5.4.5. Oczekiwania inflacyjne w krzywej Phillipsa      256
4.5.5. Podsumowanie wniosków na temat oczekiwań inflacyjnych w Polsce      258

Podsumowanie      261
Aneks 1A      269
Aneks 1B      279
Aneks 1C      282
Aneks 2      295
Bibliografia      299

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Długo oczekiwane zaręczyny

Helios Kalliakis musi poślubić kobietę z arystokratycznego rodu. Gdy wybiera odpowiednią kandydatkę i zamierza ogłosić zaręczyny, jego kochanka Amy Green natychmiast z nim zrywa. Helios nie chce pozwolić jej odejść, ale Amy nie zamierza być tą drugą&he...
7,19 zł 7,99 zł
Do koszyka

Saga rodu z Lipowej 22: Nieoczekiwany powrót

Dalsze losy rodu polskich rycerzy. Marcin z Lipowej wyrasta na silnego rycerza, takiego samego jak jego ojciec Mikołaj. Wyzywa nawet na pojedynek Arnulfa z Kentu, co wydaje się być nie do końca przemyślanym posunięciem. Rozpoczy...
19,35 zł 21,50 zł
Do koszyka

Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania

Procesy zachodzące we współczesnym świecie, takie jak internacjonalizacja, globalizacja czy regionalizacja, stawiają przed podmiotami gospodarczymi działającymi zwłaszcza na rynku międzynarodowym coraz to nowe wymagania. Wynikają one między inny...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Turystyka motocyklowa w Polsce. Charakterystyka zjawiska i konsumentów. Prognoza rozwoju

Turystyka motocyklowa w Polsce jest stosunkowo młodym, lecz dynamicznie rozwijającym się zjawiskiem społeczno-gospodarczym. Jeszcze dekadę temu turyści motocyklowi stanowili niszę rynkową, która nie ulegała wpływom otoczenia makroekonomiczne...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!