0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ochrona i edukacja konsumentów na rynku kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Anna Maria Knehans-Olejnik

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 49,00 zł
44,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ochrona i edukacja konsumentów na rynku kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych

W dzisiejszych czasach konsument jest przedmiotem zainteresowania nie tylko producentów oraz sprzedawców dóbr i usług konsumpcyjnych, ale także instytucji bankowych, parabankowych, które kuszą bogatą ofertą kredytów lub pożyczek.

Zdiagnozowanie stanu ochrony i edukacji konsumentów na rynku kredytów hipotecznych oraz konsumpcyjnych, poziomu wiedzy i istniejącej ochrony prawnej było głównym celem badawczym Autorki niniejszej publikacji. W przejrzysty sposób zaprezentowała ona wyniki swoich dociekań badawczych, wskazując we wnioskach m.in. na zbyt niski poziom ubankowienia Polaków, konieczność wzmożenia działań edukacyjnych, które skutkować będą wzrostem kompetencji konsumentów nie tylko na rynku krajowym, ale także transgranicznym.

Publikacja ta jest kompendium wiedzy, którą powinien posiadać współcześnie każdy konsument, bowiem stając się uczestnikiem rynku usług bankowych, biorcą kredytów, pożyczek czy korzystając z produktów bankowych powinien być partnerem instytucji bankowych, a nie słabszym podmiotem rynku.

Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników, zarówno do osób zainteresowanych problematyką ochrony i edukacji konsumentów, współczesnym konsumentem jako podmiotem badań, a także do instytucji i organizacji kształtujących politykę bankową, konsumencką oraz pracowników naukowych, studentów uczelni ekonomicznych i pozaekonomicznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-427-7
  • ISBN druku: 978-83-7556-262-0
  • EAN: 9788375562620
  • Liczba stron: 172
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Konsument jako podmiot rynku usług bankowych 11
1.1. Konsument jako podmiot badań 11
1.2. Zmiana w sytuacji ekonomicznej polskich konsumentów według typów społeczno-ekonomicznych gospodarstw domowych 17
1.3. Sytuacja mieszkaniowa Polaków w latach 2004-2013 20
1.4. Zmiany zachodzące w wyposażeniu gospodarstw domowych 29

Rozdział 2
Konsument na rynku kredytów konsumpcyjnych i hipotecznych i jego prawa 33
2.1. Ubankowienie polskich konsumentów 33
2.2. Korzystanie z usług depozytowych i transferowych 38
2.3. Korzystanie gospodarstw domowych z kredytu konsumpcyjnego i hipotecznego 43

Rozdział 3
Polityka konsumencka 51
3.1. Założenia polityki konsumenckiej na lata 2014-2020 na tle strategii polityki konsumenckiej realizowanej w latach 2007-2013 51
3.2. Prawa konsumentów 61
3.3. Dyrektywa o kredycie konsumenckim jako element realizowanej polityki konsumenckiej 76

Rozdział 4
Zachowania konsumentów na rynku usług kredytowych w świetle wyników badań 83
4.1. Charakterystyka badania 83
4.2. Korzystanie przez konsumentów z produktów bankowych 85
4.3. Cele zaciągania kredytów i znajomość warunków umowy 97
4.4. Obszary naruszania praw konsumentów a reakcje konsumentów 109
4.5. Spontaniczna i wspomagana znajomość instytucji i organizacji konsumenckich 114

Rozdział 5
Znaczenie działań edukacyjnych w kreowaniu odpowiedzialnego konsumenta 119
5.1. Zarządzanie finansami gospodarstwa domowego a zagrożone zobowiązania 119
5.2. Rola edukacji finansowej w racjonalizowaniu zachowań konsumentów 130
5.3. Znaczenie edukacji konsumenckiej w przeciwdziałaniu niewypłacalności konsumentów 137

Podsumowanie 147
Bibliografia 153
Spis tabel 167
Spis map, wykresów 171

Inni Klienci oglądali również

38,61 zł 42,90 zł
Do koszyka

Polityka rynku pracy

Działania państwa odnoszące się do rynku pracy należą obecnie do najważniejszych polityk publicznych. Działania te wpływają na sytuację poszczególnych osób, przedsiębiorstw, ale także na społeczeństwo i całą gospodarkę. Autorzy przedstawi...
31,05 zł 34,50 zł
Do koszyka

Modelowanie równowagi na rynku kapitałowym - weryfikacja empiryczna na przykładzie akcji notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

Celem niniejszej publikacji jest zaprojektowanie i konstrukcja modelu symulującego, w świetle teorii ICAPM, równowagę na rynku akcji. Dla zrealizowania celu głównego wyodrębniono cele cząstkowe realizowane w dwóch etapach. W etapie pierwszym...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej Zeszyt ćwiczeń

W publikacji „Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń” logopedzi – wieloletni praktycy zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy – dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko – przy pom...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Polityka rynku pracy w Społecznej Gospodarce Rynkowej Niemiec

Wstęp / 9Rozdział 1. Niemiecki model Społecznej Gospodarki Rynkowej1.1. Ideologiczne podstawy / 211.2. Konstruowanie niemieckiej SGR po II wojnie światowej / 341.3. Niemiecki model gospodarczy na tle „różnorod...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Rynek i ratusz

Kto pociąga za sznurki, z kim spiskuje i jak zyskuje władzę? Niall Ferguson, jeden z najsławniejszych historyków świata, profesor Uniwersytetów Harvarda, Oxfordu i Stanforda, demaskuje hierarchie i sieci, kt&oacut...
33,75 zł 37,50 zł
Do koszyka

Preferencje nabywców mieszkań na lokalnym rynku nieruchomości

W książce przedstawiono mieszkanie jako dobro na rynku mieszkaniowym, wybrane zagadnienia związane z funkcjonowaniem rynku nieruchomości mieszkaniowych oraz kwestie dotyczące badań preferencji i trendów wpływających na zachowania nabywców...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!