Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Studium badające wieloznaczność podstawowych pojęć antropologii społecznej, takich jak „mit”, „
mitologia” czy „
rytuał”. Jack Goody dokonuje przeglądu dotychczasowych podejść badawczych do problematyki mitu, ocenia je i przedstawia syntetyczne stanowisko własne. Stara się też odpowiedzieć na pytania, czym jest mit dzisiaj i jakie pełni funkcje w kulturze współczesnej. Publikacja adresowana jest do antropologów, kulturoznawców oraz religioznawców.
„Ta świetna, prosta i zwięzła, a zarazem wnikliwa i inspirująca, przy tym komunikatywna i «dbająca o czytelnika» praca przekonująco przewartościowuje antropologiczny wizerunek kultur tradycyjnych i właściwej im sztuki słowa, jak również ustalony kanon ujmowania wpływu mediów słowa na przekształcenia kultury − i jednocześnie otwiera nowe horyzonty przed przyszłymi badaniami w tych dziedzinach”.
Z recenzji Grzegorza Godlewskiego
Podziękowania 7 Paweł Majewski, Teoria doprowadzana do praktyki 9 Wprowadzenie 21 Rozdział I. Religia i rytuał od Tylora do Parsonsa: problem definicji 37 Rozdział II. „Literatura” oralna 74 Rozdział III. Antropolog i magnetofon 96 Rozdział IV. Kreatywność w przekazach oralnych 104 Rozdział V. Bajka a historia kulturowa 112 Rozdział VI. Zwierzęta, ludzie i bogowie w północnej Ghanie 132 Rozdział VII. Różnorodność Bagre 147 Rozdział VIII. Od ustnego do piśmiennego: antropologiczny przełom w przekazie opowieści 177 Rozdział IX. Pismo a pamięć ustna. Znaczenie „lektooralności” 227 Aneks. Bajki w północnej Ghanie 239 Bibliografia 245 Indeks 257