• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2016

  • Autor: Wawrzyniec Rudolf

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
24,95 zł
22,46 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,49 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym

Marketing terytorialny zyskał w ostatnich latach znaczną popularność. Nawiązuje on do klasycznego marketingu z sektora przedsiębiorstw, bazującego na teorii wymiany, jednak nie przystaje już do coraz bardziej złożonego otoczenia miast i regionów. W publikacji autor objaśnił rozwój koncepcji marketingu terytorialnego na podstawie teorii współdziałania międzyorganizacyjnego. Dokonał świadomego zawężenia tej koncepcji do procesów przyciągania mobilnych czynników wzrostu do terytorium. Wymagało to zastąpienia samorządu terytorialnego jego organizacyjnym wymiarem w postaci struktur administracji samorządowej wraz z ich kierownictwem (organizacja terytorialna). W przeciwieństwie do wielu dotychczasowych ujęć, mieszkańcy zostali zaprezentowani jako udziałowcy terytorium, mający pośredni i bezpośredni wpływ na rządzenie zarówno poprzez demokratyczne instytucje sprawowania władzy, jak i procesy governance, umożliwiające im włączanie się w podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących rozwoju terytorium. W charakterze klientów znaleźli się natomiast zewnętrzni inwestorzy, turyści i studenci rozumiani jako dysponenci mobilnych zasobów kapitału, pracy i wiedzy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8088-290-4
  • ISBN druku: 978-83-8088-289-8
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział 1. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku relacyjnym	19
1.1.	Różnice między zarządzaniem w sektorze publicznym i prywatnym		20
1.2.	Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku otwartości organizacji	23
1.2.1.	Model biurokratyczny (Public Administration – PA)	25
1.2.2.	Nowe zarządzanie publiczne (New Public Management – NPM)	27
1.2.3.	Współrządzenie publiczne (Public Governance – PG)	30
1.3.	Partnerskie zarządzanie publiczne	35
1.4.	Podsumowanie	38

Rozdział 2. Marketing terytorialny w ujęciu transakcyjnym i relacyjnym	41
2.1.	Marketing w sektorze publicznym	42
2.1.1.	Sektor publiczny a rynek w badaniach naukowych	42
2.1.2.	Kierunki rozwoju marketingu w sektorze publicznym	47
2.2.	Geneza i rozwój marketingu terytorialnego	50
2.2.1.	Geneza marketingu terytorialnego	50
2.2.2.	Typologia podejść badawczych w marketingu terytorialnym	51
2.2.3.	Rozwój marketingu terytorialnego w Polsce	54
2.3.	Marketing relacji w sektorze przedsiębiorstw	57
2.3.1.	Rozwój marketingu relacji w sektorze przedsiębiorstw	57
2.3.2.	Marketing interesariuszy jako nowy wymiar marketingu relacji		66
2.4.	Marketing relacji w sektorze publicznym	71
2.5.	Podsumowanie	74

Rozdział 3. Rozwój relacji międzyorganizacyjnych w sektorze publicznym	77
3.1.	Rola partnerstwa w rozwoju terytorialnym	78
3.2.	Rodzaje relacji międzyorganizacyjnych i ich rozwój	84
3.3.	Teorie opisujące współdziałanie międzyorganizacyjne	91
3.3.1.	Teoria zależności od zasobów (resource dependency theory)	92
3.3.2.	Teoria wymiany relacyjnej (relational exchange theory)	94
3.3.3.	Teoria kosztów transakcyjnych (transaction cost theory)	95
3.4.	Typologie współdziałania międzyorganizacyjnego	97
3.4.1.	Rodzaje i wymiary relacji partnerskich	97
3.4.2.	Relacje międzyorganizacyjne w warunkach polskich samorządów województw	99
3.5.	Podsumowanie	103

Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych	105
4.1.	Przesłanki prowadzonych badań i założenia badawcze	107
4.2.	Operacjonalizacja pojęć	109
4.3.	Uzasadnienie wyboru wielokrotnego studium przypadku jako metody badań	114
4.4.	Etapy badania oraz wykorzystywane metody i narzędzia badawcze	116
4.4.1.	Studia literaturowe i analiza bibliometryczna (etap 1)	117
4.4.2.	Badania eksploracyjne (etap 2)	118
4.4.3.	Badanie relacji region–miasto (etap 3)	127
4.5.	Podsumowanie	133

Rozdział 5. Organizacja terytorialna i jej relacje z interesariuszami instytucjonalnymi w kontekście prowadzenia polityki rozwoju – wyniki badań empirycznych	135
5.1.	Ocena otwartości organizacji terytorialnej i jej interesariuszy instytucjonalnych w opinii menedżerów	136
5.1.1.	Otwartość organizacji terytorialnej (urzędu marszałkowskiego) i jej interesariuszy instytucjonalnych w ocenie badanych menedżerów	137
5.1.2.	Identyfikacja partnerów do współpracy dla organizacji terytorialnej na szczeblu regionu	143
5.1.3.	Badanie otwartości organizacji terytorialnej metodą „tajemniczy klient” (mystery client)	145
5.2.	Czynniki wpływające na współpracę zewnętrzną organizacji terytorialnej	148
5.2.1.	Czynniki skłaniające do współpracy i utrudniające współpracę	149
5.2.2.	Czynniki charakteryzujące współpracę organizacji terytorialnej z podmiotami publicznymi	153
5.2.3.	Czynniki charakteryzujące współpracę organizacji terytorialnej z partnerami niepublicznymi	162
5.2.4.	Pożądane cechy publicznego i niepublicznego partnera do współpracy	165
5.3.	Specyfika relacji organizacji terytorialnej na szczeblu regionu z lokalnymi JST	168
5.3.1.	Obszary merytoryczne we współdziałaniu samorządu województwa z lokalnymi JST	168
5.3.2.	Ocena zaangażowania kierownictwa organizacji terytorialnej we współdziałanie z lokalnymi JST oraz ocena typowych propozycji usprawnień tego procesu	170
5.3.3.	Współpraca zarządu województwa z podmiotami instytucjonalnymi w ocenie interesariuszy instytucjonalnych	172
5.3.4.	Postawy menedżerów publicznych wobec propozycji usprawniania procesu współdziałania region–lokalne JST	177
5.4.	Podsumowanie i interpretacja wyników badań	179

Rozdział 6. Współdziałanie regionu i miasta w marketingowych procesach pozyskiwania mobilnych czynników wzrostu – wyniki badań empirycznych	185
6.1.	Rola miast i regionów w dysponowaniu zasobami	186
6.2.	Klasyfikacja regionów ze względu na udział stolicy w zasobach regionu ogółem	188
6.3.	Oceny potencjału stolicy w regionie z perspektywy atrakcyjności inwestycyjnej, turystycznej i akademickiej	191
6.3.1.	Rola stolicy w regionie na rynku inwestycyjnym	191
6.3.2.	Rola stolicy w regionie na rynku turystycznym	194
6.3.3.	Rola stolicy w regionie na rynku akademickim	197
6.3.4.	Zasoby stolicy w regionie w ujęciu syntetycznym	199
6.4.	Ocena współdziałania pomiędzy regionem a miastem w zakresie realizacji procesów marketingowych	205
6.4.1.	Kryteria oceny i ich wagi	206
6.4.2.	Ocena subiektywna współdziałania dokonana przez menedżerów relacji	206
6.4.3.	Miary obiektywne współdziałania	209
6.5.	Zestawienie wyników badań i ich interpretacja	214

Zakończenie	219
Bibliografia	225
Summary	235
Załączniki	241
Spis tabel, rysunków i załączników	265
Od Redakcji	271

16,49 zł 18,32 zł
Do koszyka

Strzałka

2. tom serii hippicznej: KLUB W SIODLE Zbliżają się międzyklubowe zawody o Złotą Tarczę. Issie i jej przyjaciele są zdeterminowani, gdyż trofeum już dwa razy z rzędu trafi ło do ich rywali. Niespodziewanie pojawiają się problemy – ktoś pró...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Marketing usług logistycznych

Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom zagadnień marketingu usług logistycznych, wskazanie jego istoty i specyfiki, uwarunkowań kierunków jego rozwoju, wykorzystania instrumentów marketingowych w usługac...
45,33 zł 50,37 zł
Do koszyka

Marketing w 3 Tygodnie – 21 kluczowych zasad marketingu

Ten poradnik marketingowy jest wyjątkowy, ponieważ autor zabierze cię w podróż pełną zabawnych porównań, nietypowych wniosków, a momentami mocnego sarkazmu. Z każdym kolejnym rozdziałem przedstawia świat i zachowania konsumenckie w...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Bariery we współpracy jednostek samorządu terytorialnego miejskich obszarów funkcjonalnych

Od lat przedstawiciele nauki oraz praktyki poszukują dróg kształtowania trwałych przewag konkurencyjnych gospodarki kraju i zastanawiają się, jakie działania podejmowane w ramach polityki rozwoju prowadzą do podnoszenia konkurencyjności poszczeg...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Marketing usług turystycznych

Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i ma...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

POLITYKA OŚWIATOWA POLSKICH GMIN I POWIATÓW W ŚWIETLE USTALEŃ, ZALECEŃ I REKOMENDACJI EKSPERCKICH. WNIOSKI Z PROGRAMU „SAMORZĄDOWY LIDER EDUKACJI” - Zadania oświatowe jednostek samorządu terytorialnego

Wśród wielu organizowanych w Polsce konkursów jakości jednym z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych jest konkurs „Samorządowy Lider Edukacji”, zainicjowany w 2011 roku przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.