0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Justyna Anders-Morawska, Wawrzyniec Rudolf

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 23,50 zł
21,15 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem

W publikacji przedstawiono praktyki dużych miast polskich, które wpisują się w nowy model zarządzania publicznego – współrządzenie. Analiza licznych przykładów współdziałania menedżerów publicznych z interesariuszami instytucjonalnymi w procesach przyciągania inwestorów, turystów i potencjalnych studentów oraz w tworzeniu dobrych warunków do rozwoju lokalnych przedsiębiorców pozwoliła na zobrazowanie sposobów realizacji zasad dobrego współrządzenia przez samorządy miejskie. Przykłady te wzbogacone o przejawy dobrych praktyk wewnątrzorganizacyjnych urzędów wskazujących na ich otwartość, efektywność, nastawienie partycypacyjne i koordynację dają bogaty obraz orientacji rynkowej badanych miast rozumianej jako kultura organizacyjna, w której główną rolę odgrywa responsywna maksymalizacja wartości dostarczanych mieszkańcom i użytkownikom. Tematyka monografii ma duże znaczenie nie tylko dla nauk ekonomicznych, ale i dla pokrewnych, w tym nauk o urbanistyce, architekturze, planowaniu przestrzennym. Autorzy badają tworzenie relacji między marketingiem a współrządzeniem na szczeblu samorządów terytorialnych. Ujmują to w ujęciu modelowym, koncentrując się na skuteczności funkcjonowania tych relacji wobec długotrwałych tendencji, jakie występują w procesie miastotwórczym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-702-1
  • ISBN druku: 978-83-7969-701-4
  • Liczba stron: 282
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  8
Rozdział 1. Procesy ewolucji w zarządzaniu publicznym  12
1.1.	Klasyczny model administracji  14
1.1.1.	Biurokracja idealna według Webera i jej krytyka  15
1.1.2.	Legalizm organizacji biurokratycznej jako pozorna racjonalność  18
1.1.3.	Krytyka biurokracji idealnej w koncepcjach N. Luhmana  21
1.2.	Menedżeryzm – w kierunku nowego zarządzania publicznego  23
1.2.1.	Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne rozwoju NZP  24
1.2.2.	Uwarunkowania polityczno-intelektualne rozwoju NZP  26
1.2.3.	Teoretyczne podstawy nowego zarządzania publicznego  27
1.2.4.	Podstawowe elementy modelu NZP  29
1.3.	Współrządzenie (public governance)  35
1.4.	Analiza porównawcza modeli zarządzania publicznego  38
1.5.	Procesy zmian w zarządzaniu publicznym w Polsce  41
1.6.	Podsumowanie  43
Rozdział 2. Dobre współrządzenie jako koncepcja normatywna w zarządzaniu  publicznym  44
2.1.	Operacjonalizacja zasad dobrego współrządzenia  44
2.2.	Jakość usług publicznych w kontekście dobrego współrządzenia  50
2.3.	Koncepcja dobrego współrządzenia w polityce Unii Europejskiej  57
2.4.	Dobre współrządzenie w kontekście przemian w polskiej administracji publicznej  60
2.5.	Podsumowanie  70
Rozdział 3. Orientacja rynkowa w zarządzaniu publicznym  72
3.1.	Orientacja rynkowa i orientacja marketingowa w działalności organizacji publicznej  72
3.1.1.	Orientacja rynkowa a orientacja marketingowa  74
3.1.2.	Upowszechnianie elementów koncepcji orientacji rynkowej w publikacjach poświęconych administracji publicznej  77
3.1.3.	Próby zastosowania narzędzi pomiaru orientacji rynkowej w badaniach sektora publicznego i non profit  80
3.2.	Ewolucja marketingu w organizacjach publicznych  88
3.2.1.	Wczesne próby wykorzystania marketingu w sektorze publicznym  88
3.2.2.	Podejście transakcyjne w marketingu organizacji publicznych  90
3.2.3.	Podejście relacyjne w marketingu organizacji publicznych  93
3.2.4.	Marketing terytorialny w świetle podejścia transakcyjnego i relacyjnego  96
3.3.	Procesy tworzenia wartości dla interesariuszy organizacji publicznych  100
3.3.1.	Interesariusze organizacji publicznych  100
3.3.2.	Tworzenie i dostarczanie wartości interesariuszom  105
3.4.	Podsumowanie  109
Rozdział 4. Metodyka badań  112
4.1.	Tło badania  112
4.2.	Pytania badawcze i cele badania  116
4.3.	Dobór przypadków w świetle teorii zależności od zasobów i teorii zasobowej przedsiębiorstwa  118
4.4.	Charakterystyka badanych ośrodków  122
4.5.	Operacjonalizacja pojęć  134
4.6.	Przebieg procesu badawczego  140
Rozdział 5. Orientacja rynkowa miast  148
5.1.	Możliwości adaptacji koncepcji orientacji rynkowej w kontekście praktyk występujących w badanych miastach  148
5.1.1.	Pozyskiwanie wiedzy o potrzebach użytkowników  149
5.1.2.	Koordynacja współpracy z interesariuszami instytucjonalnymi  154
5.1.3.	Responsywność – kontrola rezultatów procesów przyciągania użytkowników  156
5.2.	Dobre praktyki w zakresie orientacji rynkowej miast  159
5.2.1.	Przykłady dobrych praktyk badanych miast  160
5.2.2.	Skuteczne przyciąganie inwestorów – konsekwencje w działaniach komunikacyjnych i budowaniu wartości dla inwestorów  162
5.2.3.	Skuteczne przyciąganie turystów – konsekwencje w działaniach komunikacyjnych i budowaniu wartości dla turystów  169
5.2.4.	Skuteczne przyciąganie studentów – konsekwencje w działaniach komunikacyjnych i budowaniu wartości dla młodych, podejmujących studia wyższe  176
5.2.5.	Tworzenie sprzyjających warunków dla lokalnych przedsiębiorców  186
5.3.	Podsumowanie  192
Rozdział 6. Operacjonalizacja zasad dobrego współrządzenia w badanych miastach  194
6.1.	Dobre współrządzenie w dokumentach strategicznych badanych ośrodków  194
6.2.	Znaczenie pojęcia „dobre współrządzenie” wśród menedżerów miejskich  196
6.3.	Realizacja zasad dobrego współrządzenia w jednostkach organizacyjnych urzędów badanych miast  203
6.3.1.	Zasada otwartości  205
6.3.2.	Zasada partycypacji  211
6.3.3.	Zasada efektywności  219
6.3.4.	Zasada spójności  223
6.4.	Podsumowanie  229
Zakończenie  232
Bibliografia  240
Spisy tabel, rysunków, ramek, wykresów, map  252
Załączniki  256

Inni Klienci oglądali również

28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Rozwój oparty na sektorze kultury. Doświadczenia średnich miast w Polsce

„Podjęty został temat ważny i aktualny przede wszystkim w sensie naukowym, ale także praktycznym. Autorka zebrała bardzo szeroki materiał źródłowy, który zanalizowała przy pomocy odpowiednio dobranych metod. W rezultacie otrzymaliśm...
25,35 zł 28,17 zł
Do koszyka

Pomiędzy miastem a wsią

Największym walorem książki jest fakt bycia pierwszym na gruncie polskiej socjologii opracowaniem poświęconym interesującej, dotąd nieeksplorowanej [...] tematyce. Zawarty w tym opracowaniu obraz współczesnych osiedli podmiejskich [...] może sta...
43,11 zł 47,90 zł
Do koszyka

Audyt we współczesnej gospodarce rynkowej

System kontroli wewnętrznej jest to ogół reguł, struktur, zasobów, procedur, podejmowanych działań w ramach organizacji, właściwych dla realizacji postawionych przed nią celów i zadań. Wytworzenie odpowiednich warunków do je...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Rynkowe i technologiczne oraz regulacyjne uwarunkowania rozwoju krajowego sektora ciepłowniczego

Autorzy książki podjęli niezwykle istotny problem efektywnego wytwarzania, dostarczania i zużycia energii cieplnej co stanowi obecnie jeden z najważniejszych priorytetów w krajowej polityce energetycznej.Autorzy zajęli się kwestią implikac...
35,99 zł 39,99 zł
Do koszyka

Architektki. Czy kobiety zaprojektują lepsze miasta

Ta książka powstała ze złości – pisze autorka we wstępie, złości na to, że kobietom jest w tym zawodzie trudniej, są mniej doceniane i rzadziej nagradzane. I to nie dlatego, z˙e sa? niewystarczaja?co dobre. Ale też z potrzeby pokazania kobiecy...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Miasto ślepców (wyd.specjalne)

Wstrząsające studium kondycji ludzkiej. Bestsellerowa powieść zekranizowana przez Fernanda Meirellesa z Julianne Moore, Markiem Ruffalo i Gaelem Garcíą Bernalem w rolach głównych Pewnego d...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!