Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Teksty zawarte w tomie dotyczą wykorzystywania utworów literackich, zawierających ważne treści kulturowe, w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Publikacja stanowi małą antologię tekstów-portretów polskiej kultury i sprawdzonych scenariuszy lekcji.
Wszystkie zgromadzone w tomie teksty podejmują problematykę wykorzystywania utworów literackich w nauczaniu języka polskiego jako obcego i skupiają się na tym aspekcie literatury, jakim są zawarte w niej treści kulturowe, czyli właśnie na tytułowych literackich obrazach kultury. […] Ambicją i zamysłem tej książki jest dostarczenie małej antologii tekstów-portretów polskiej kultury, jak również sprawdzonych scenariuszy lekcji. […] Publikacja odpowiada także na potrzebę stworzenia przestrzeni do dyskusji o obrazach kultury polskiej w naszej literaturze z perspektywy glottodydaktycznej. (Ze Wstępu, dr Justyna Zych)
The texts included in the volume are concerned with using literary works which contain important cultural content in teaching
Polish as a foreign language. The book is a small anthology of texts portraying Polish culture as well as valuable lesson scripts.
Wstęp – Justyna Zych 7 Rozdział I Literatura jako źródło wiedzy o kulturze na zajęciach z języka polskiego jako obcego – rozważania teoretyczne Andrzej Zieniewicz – Nauczanie kultury i pragnienie opowieści 15 Tamara Czerkies – Zdarzenie lektury, czyli „możesz nie”… O roli nauczyciela, kryteriach doboru tekstu oraz modelach czytelniczych na zajęciach z języka polskiego jako obcego z wykorzystaniem literatury 29 Wiola Próchniak – Poezja kultury – kultura (w) poezji. Literackie i kulturowe aspekty nauczania języka polskiego jako obcego 44 Rozdział II Literackie portrety kultury w polskich powieściach współczesnych Justyna Zych – Najnowsze polskie powieści jako źródło wiedzy o życiu codziennym współczesnych Polaków 67 Izabela Wieczorek – Chmurdalia Joanny Bator na zajęciach z języka polskiego jako obcego, czyli wstyd, tabu i literatura 95 Monika Válková Maciejewska – Tradycja bliska czy już daleka? Wita Szostaka uwikłanie w obrzędowość (Chochoły) 111 Rozdział III Literackie obrazy kultury – różne gatunki, różne epoki Aleksandra Achtelik – Reportaż jako narzędzie w przekazie wiedzy o kulturze polskiej 123 Anna Roter-Bourkane – Herod-baba J.I. Kraszewskiego – kobiecość w wersji polskiej i obcej, czyli czytanie po polsku ze stereotypami narodowościowymi i historycznie umotywowanymi w tle 134 Paulina Potasińska – „Meteorologia wspomnień” rodzinnych Jeremiego Przybory, czyli genealogia dla zaawansowanych 144 Wioletta Hajduk-Gawron – Inspiracje poezją konkretną na zajęciach z języka polskiego jako obcego 166 Noty o autorach 179 Indeks osób 183 Indeks cytowanych utworów literackich 188