0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Kultura popularna w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego

(eBook)

Wstęp do kulturoznawstwa glottodydaktycznego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Studia Glottodydaktyczne

  • Autor: Piotr Kajak

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 16,20 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kultura popularna w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego

Tematyka niniejszej pracy sytuuje ją na pograniczu antropologii kultury i glottodydaktyki, tzw. kulturoznawstwa glottodydaktycznego. Autor proponuje jego wydzielenie jako nowej subdyscypliny glottodydaktyki polonistycznej, a odwołując się do osiągnięć glottokulturoznawczych warszawskiego „Polonicum”, przedstawia własną propozycję programową nauczania kultury popularnej.

The subject of this book situates it at the interface between cultural anthropology and glottodidactics, the so-called glotto-cultural studies. The author argues that is should be recognized as a new subdiscipline of Polish glottodidactics and, referring to the achievements of the glotto-cultural studies of the Warsaw “Polonicum,” presents his own vision of teaching popular culture.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • ISBN: 978-83-235-4126-4
  • ISBN druku: 978-83-235-4118-9
  • EAN: 9788323541264
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 7

Rozdział 1
Proces glottodydaktyczny a dominujący typ przekazu (medium) kultury 15
   1.1. Glottodydaktyka polonistyczna i jej 
   subdyscypliny 17
   1.2. Relacja języka i kultury 20
   1.3. Kompetencje w nauczaniu języków obcych 25
      1.3.1. Kompetencje w Europejskim systemie opisu 
      kształcenia językowego 25
      1.3.2. Kompetencja kulturowa 31
      1.3.3. Kompetencja interkulturowa 37
   1.4. Media a typ kultury – wyposażenie 
   antropologiczne uczestników kultury 40
   1.5. Kultura popularna i jej znaczenie we 
   współczesnej pedagogice kultury 49
   1.6. Podsumowanie 54

Rozdział 2
Kultura „wysoka” a kultura „niska” 57
   2.1. Rozważania wstępne 59
   2.2. Ocenianie i wartościowanie kultury 61
   2.3. Różne typy potocznego rozumienia kultury: 
   kultura „wysoka” i „niska” 67
   2.4. Kultura popularna a kultura masowa 71
   2.5. Tożsamość w popkulturze 80
   2.6. Mity popkultury 86
   2.7. Kultura popularna jako jeden ze sposobów 
   transmisji kanonu 91
   2.8. Współczesne uwarunkowania komunikacji 
   międzykulturowej 102
   2.9. Podsumowanie 105

Rozdział 3
Praktyczne wykorzystanie tekstów i treści kultury popularnej w nauczaniu języka polskiego jako obcego 111
   3.1. Przegląd publikacji z zakresu polonistycznego 
   kulturoznawstwa glottodydaktycznego 113
   3.2. Teksty kultury popularnej w nauczaniu języka 
   polskiego jako obcego 127
   3.3. Zajęcia pozalektoratowe poświęcone kulturze 
   polskiej w Centrum „Polonicum” Uniwersytetu 
   Warszawskiego 143
   3.4. Kultura popularna na zajęciach pozalektoratowych 
   w Centrum „Polonicum” Uniwersytetu Warszawskiego 152
   3.5. Autorska koncepcja programowa nauczania kultury 
   polskiej jako obcej 160
      3.5.1. Założenia glottodydaktyczne koncepcji 162
      3.5.2. Cele nauczania 163
      3.5.3. Metody opracowania koncepcji 164
      3.5.4. Treści nauczania (wraz z komentarzem  
      dotyczącym popkulturowej realizacji) 164
         3.5.4.1. Znajomość podstawowa (poziom A) 165
         3.5.4.2. Znajomość pogłębiona (poziom B) 168
         3.5.4.3. Znajomość umożliwiająca efektywną 
         komunikację (poziom C) 170
      3.5.5. Warunki i techniki realizacji koncepcji 
      programowej 172

Zakończenie 185

Aneks. Zawartość „Kwartalnika Polonicum”, numery 1–30 189

Bibliografia 193

Summary 230

Indeks osób 231
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Streszczenie
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,31 zł 15,90 zł
Do koszyka

Wygrasz jak przegrasz

Wygrasz jak przegrasz to druga część sagi rodzinnej pt. Kto ty jesteś. Pierwsza część kończy się na 4 czerwca 1989 roku na słynnym zdaniu: Proszę państwa 4 czerwca osiemdziesiątego dziewiątego roku skończył się w Polsce komunizm – druga to część ...
9,09 zł 10,10 zł
Do koszyka

Masz oczy jak blask księżyca

Do psychologa trafia 32-letnia Jagoda, która od 5 lat cierpi na depresję i wreszcie chce zrobić coś ze swoim życiem. Po wizycie, spotyka ją splot wydarzeń, dzięki którym dziewczyna staje na nogi. Staje się popularną fotografką. Po jakimś ...
40,46 zł 44,95 zł
Do koszyka

Studia z dziejów i kultury starożytnego Bliskiego Wschodu

Przedmiotem książki jest starożytny Bliski Wschód, w węższym znaczeniu ograniczony do regionu zwanego czasem Lewantem, to jest dzisiejszych terytoriów Syrii, Libanu, Palestyny i Jordanii. Nie trzeba przypominać, jak ważną rolę odegrała w ...
11,25 zł 12,50 zł
Do koszyka

Dziewięć nauk o Sercu Jezusowym, jako Sercu Kościoła

Częstoście słyszeli, najmilsi w Panu, nauki o Najsłodszym Sercu Jezusowym, wieleście czytali o tym nabożeństwie pobożnych i wybornych książek, tak dalece, iż zdaje się trudno w tym przedmiocie podać nowy pokarm duchowny waszym sercom, które prze...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Wychowanie jako miłość

Praca, inspirowana w głównej mierze myślą Hansa-Georga Gadamera i Hannah Arendt, ma charakter pytania o wychowanie, o warunek jego możliwości. Proponowane w rozprawie rozumienie fenomenu, jakim jest wychowanie, odchodzi od koncepcji przypisujące...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Kosmos jako gabinet luster

Dlatego nie zrzekając się możności uchwycenia po drodze aktu estetycznego żywcem, musimy traktować tutaj formę jako bóstwo pluralistyczne, mające wiele korzeni. Albo jako punkt, w którym krzyżuje się dużo linii przychodzących z róż...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!