0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Kwartalnik Pedagogiczny 2021/4 (262)

(ePrasa)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: KWARTALNIK PEDAGOGICZNY

  • Redakcja naukowa: Joanna Madalińska-Michalak

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kwartalnik Pedagogiczny 2021/4 (262)

Artykuły składające się na numer wybrano spośród wystąpień przedstawionych na 45. Dorocznej Konferencji Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Zawodowego Nauczycieli w Europie (Association for Teacher Education in Europe, ATEE), zorganizowanej we wrześniu 2021 roku na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Teksty prezentują analizy, perspektywy i polityczne inicjatywy związane z nową wizją oraz nowymi kierunkami rozwoju zawodowego nauczycieli w różnych krajach świata. Zeszyt stanowi forum swobodnej wymiany myśli z dziedziny rozwoju zawodowego nauczycieli, co sprzyja lepszemu zrozumieniu współczesnych trendów w tej dziedzinie.

*********

The Pedagogical Quarterly 2021/4 (262)

The articles in this issue were selected from the papers presented at the 45th Annual Conference of The Association for Teacher Education in Europe (ATEE), held in September 2021 at the Faculty of Education, University of Warsaw, Poland. The papers provide us with insights, perspectives, and policy initiatives on re(imagining) and remaking teacher education in different countries across Europe and beyond. The issue offers a forum for an unbiased discussion in the field of teacher education, which serves to expand our understanding of the developments in the field.

*********

Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak (ORCID 0000-0001-9980-6597) – pedagog, kierownik Katedry Dydaktyki i Pedeutologii na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, profesor honorowy Uniwersytetu w Aarhus. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP 2014-2020), wiceprzewodnicząca World Education Reasearch Association (WERA), członkini Rady Naukowo-Zarządczej European Educational Research Association (EERA), przewodnicząca Sieci Naukowej Teacher Education Policy in Europe Network (TEPE Network 2016-2020). Redaktor serii naukowej "Key Issues in Teacher Education: Research, Policy and Practice" (Brill), redaktor naczelna „Kwartalnika Pedagogicznego” (WUW).
Od ponad 25 lat naukowo zajmuje się takimi subdyscyplinami pedagogiki jak: pedeutologią, pedagogiką porównawczą, pedagogiką szkoły oraz zarządzaniem i przywództwem edukacyjnym. Promotor rozpraw doktorskich z zakresu edukacji, kompetencji, rozwoju i pracy nauczyciela oraz przywództwa edukacyjnego i kultury szkoły. Uczestniczy w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli oraz w doskonaleniu dyrektorów szkół z zakresu przywództwa edukacyjnego.
Autorka ponad 180 publikacji naukowych. Najważniejsze publikacje książkowe: "Pedeutologia. Prawno-etyczne podstawy zawodu nauczyciela: (WUW 2021), "Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii" (WUW 2020), "Teacher Leadership" (2018), "O nową jakość edukacji nauczycieli" (WUW 2017), "Etyka w systemie edukacji w Polsce" (współaut. A.J. Jeżowski, S. Więsław, 2017), "Dyrektor szkoły liderem – inspiracje i perspektywy" (2015), "Przywództwo edukacyjne – współczesne wyzwania" (współred. nauk. S.M. Kwiatkowski, 2014), "Skuteczne przywództwo na obszarach zaniedbanych społecznie. Studium porównawcze" (2012), "Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela" (2010), "Uwarunkowania sukcesów zawodowych nauczycieli. Studium przypadków" (2007) oraz "Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne" (2003).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Joanna Madalińska-Michalak
  • Język wydania: angielski
  • ISSN: 2657-6007
  • Liczba stron: 218
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Editorial 6

ARTICLES
Martin Hagan – Learning in the Practicum: Shaping Professional Identity in Initial Teacher Education 11

Aranka Varga, Fanni Trendl, Kitti Vitéz – Strengthening Identity and Social Responsibility among Roma University Students 33

Yesha Mahadeo Doorgakant, Radha Rani Baichoo – Collegiality as a Fundamental Professional Value in an Academic Setting: A Case Study in a Teacher Education
Institution in a Small Island Developing State 52

Dana Hanesová – Development of Transversal Competences: A Current Challenge in Teacher Education 71

Elena Hohensee, Stephan Schiemann – Health and Health Literacy in Teacher Education: Comparative Analyses of Student Teachers and Teacher Trainees 92

John Paul Mynott, Katrina Foy, Faye Hendry, Lorna Stewart – Virtual Observations: A Situational Analysis of a Technological Response to Practicum Assessment
During a Pandemic 116

Lea Oksanen, Felicity Healey-Benson, Elin McCallum – Take a Chance on CPD! How One School Put its Faith in the EntreCompEdu CPD Programme and Developed Whole-School Collective Entrepreneurial Education 138

Jack Whitehead, Marie Huxtable – A Living Educational Theory Research Approach to Continuing Educational, Professional Development 163

Jolanta Gałecka – Combining Storytelling with the Performing Arts of Natya Shastra to Support Comprehensive Development of Children: Reflections from India and International Comparisons 187

Notes on Contributors 213

Inni Klienci oglądali również

19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Dermatologia Praktyczna 4/2015

Pełne artykułów polskich i zagranicznych forum dermatologiczne. Na łamach czasopisma publikowane są artykuły dotyczące praktycznego wykorzystania najnowszych osiągnięć w dziedzinie dermatologii, omówienia artykułów z renomowanych c...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Sprawy Międzynarodowe 4/2014

"Sprawy Międzynarodowe" są unikatowym kwartalnikiem poświęconym teorii i praktyce polityki zagranicznej i stosunków międzynarodowych. Ukazujące się od 1948 roku, stanowią forum debaty i prezentacji polskiej myśli na temat problematyki ...
3,51 zł 3,90 zł
Do koszyka

Victor Gimnazjalista nr 4 (384)

DWUTYGODNIK „Victor Gimnazjalista” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat.- Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedz...
8,55 zł 9,50 zł
Do koszyka

Elektro.Info 4/2017

Zawartość tematyczną numeru stanowią działy: ochrona odgromowa i przeciwprzepięciowa, e-Projekt, oświetlenie, instalacje elektroenergetyczne, systemy gwarantowanego zasilania, jakość energii elektrycznej, ochrona przeciwpożarowa, miernictwo oraz automa...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Z Dziejów Prawa. T. 4 (12)

W niniejszym tomie znalazły się teksty pracowników i współpracowników katowickiego ośrodka historycznoprawnego. Otwiera go przeglądowy artykuł R. Sobańskiego zatytułowany Prawo – nieodłączny towarzysz człowieka, będący owocem...
8,10 zł 9,00 zł
Do koszyka

Izolacje 4/2015

W numerze m.in.:– piszemy o wyzwaniach budownictwa niskoenergetycznego dotyczących izolacji budowlanych, o których mówiono na Konferencji IZOLACJE 2015,– z prof. dr hab. inż. Marią Kaszyńską – przewodniczącą ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!