0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Justyna Dobroszek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,45 zł
20,21 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach działalności biznesowej. Punktem wyjścia była techniczna strona procesów transportu, przeładunku i magazynowania, która przejawiała się zastosowaniem odpowiednich innowacji technologicznych. Z upływem czasu pojawiła się w logistyce perspektywa zarządzania, która obecnie osiągnęła stopień rozwoju określany zarządzaniem łańcuchem dostaw.
Z perspektywy zarządzania logistyka postrzegana jest poprzez wdrożone w przedsiębiorstwie określone struktury, instrumenty i procesy zarządzania, które - aby mogły poprawnie funkcjonować - powinny być wspierane przez system dostarczający informacje, którym jest controlling logistyki.
Analiza procesów logistycznych pod kątem ich pomiaru oraz oceny kosztów i wyników, a następnie optymalizacja tych procesów, stały się istotne, ponieważ zwiększyła się nie tylko liczba działań logistycznych, lecz także poszerzył się ich zakres. Powodem takiego stanu rzeczy był transfer logistyki na rynek i w ten sposób stopniowe wyodrębnianie się na nim podmiotów gospodarczych specjalizujących się w świadczeniu usług logistycznych iw rezultacie powstanie sektora Transport - Spedycja - Logistyka {TSL).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8088-555-4
  • ISBN druku: 978-83-8088-554-7
  • Liczba stron: 230
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo usług logistycznych jako podmiot realizujący procesy logistyczne	15
1.1.	Istota przedsiębiorstwa usług logistycznych i współpracy międzyorganizacyjnej	15
1.2.	Przedsiębiorstwo usług logistycznych w świetle ekonomicznych teorii przedsiębiorstw	22
1.3.	Systematyka usług w sektorze Transport – Spedycja – Logistyka	28
1.4.	Klasyfikacja usługodawców w sektorze logistycznym	36
1.5.	Rola przedsiębiorstw logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw	43

Rozdział 2. Rola controllingu i controllingu logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwami usług logistycznych i systemami logistycznymi	49
2.1.	Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce	49
2.1.1.	Analiza definicji controllingu w kontekście jego ewolucji	49
2.1.2.	Controlling a rachunkowość zarządcza	55
2.1.3.	Przegląd koncepcji controllingu	59
2.1.3.1.	Znaczenie i uwarunkowania powstania koncepcji controllingu	59
2.1.3.2.	Zróżnicowany zakres koncepcji controllingu	62
2.1.3.3.	Wybrane koncepcje controllingu w świetle jego perspektyw	66
2.1.4.	Controlling a inne funkcjonalne podsystemy w przedsiębiorstwie	69
2.2.	Wymiar controllingu w logistyce i przedsiębiorstwie usług logistycznych	71
2.2.1.	Główne aspekty i analiza pojęciowa controllingu logistyki	71
2.2.2.	Ujęcie koncepcji controllingu logistyki w świetle literatury	79
2.2.3.	Controlling logistyki w literaturze krajowej i zagranicznej	87
2.2.4.	Podejście systemowe w controllingu logistyki i czynniki go kształtujące	92
2.2.5.	Stan badań empirycznych w zakresie controllingu logistyki	99
2.2.6.	Operacyjny i strategiczny wymiar controllingu logistyki	105
2.2.7.	Wybrane instrumenty controllingu logistyki	111

Rozdział 3. Pomiar kosztów i wyników działalności logistycznej w systemie controllingu	129
3.1.	Pomiar działalności logistycznej w controllingu logistyki	129
3.2.	Pomiar usług logistycznych i jego uwarunkowania w przedsiębiorstwie logistycznym	135
3.3.	Wynik działalności logistycznej a warianty jego osiągania	140
3.4.	Koszty logistyki jako filar systemu controllingu w przedsiębiorstwie logistycznym	145
3.5.	Koszty logistyki w działalności usługodawcy logistycznego	152
3.6	Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w działalności logistycznej	157
3.6.1.	Model systemu rachunku kosztów i wyników logistyki w przedsiębiorstwie usług logistycznych	157
3.6.2.	Prezentacja wskaźników do pomiaru kosztów i wyników logistyki w odniesieniu do modelu rachunku kosztów i wyników oraz innych aspektów działalność logistycznej	170

Rozdział 4. Ocena stanu wdrożenia systemu controllingu i jego instrumentów w przedsiębiorstwach usług logistycznych w Polsce w świetle badań empirycznych	179
4.1.	Determinanty wyboru problematyki i metody badań empirycznych	179
4.2.	Wybrane etapy przeprowadzonych badań empirycznych	182
4.3.	Podsumowanie wyników przeprowadzonego badania empirycznego i weryfikacja hipotez	188
4.3.1.	Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i analiza problemu	188
4.3.2.	Podsumowanie i wnioski końcowe dotyczące stanu controllingu oraz pomiaru kosztów i wyników w przedsiębiorstwach usług logistycznych	206

Zakończenie	211
Literatura	217
Spis ilustracji	229
Spis tabel	230

Inni Klienci oglądali również

45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w Polsce

W książce poddano weryfikacji znaczenie modernizacji systemu transportowego dla rozwoju regionów w Polsce w warunkach współczesnej gospodarki. Wpływ zmian w systemie transportowym na rozwój regionów zależy od specyfiki każdeg...
19,22 zł 21,35 zł
Do koszyka

System szkolenia w Policji i Straży Granicznej - funkcja założona i rzeczywista

Praca jest o dwóch funkcjach szkolnictwa w służbie Policji oraz Straży Granicznej - założonej, wynikającej z analizy dokumentów prawnych i planów dydaktycznych danych ośrodków prowadzących szkolenie i doskonalenie zawodowe p...
230,40 zł 256,00 zł
Do koszyka

System prawa pracy. TOM IV. Indywidualne prawo pracy. Pozaumowne stosunki pracy

W tomie IV Systemu prawa pracy przedstawione zostały zagadnienia dotyczące pozaumownych stosunków pracy. W kolejnych częściach szczegółowo omówiono stosunki pracy nawiązywane na podstawie powołania, wyboru i mianowania. Są to akty ...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kosztami. Teoria i dobre praktyki

Zarządzanie kosztami. Teoria i dobre praktyki to książka, która w sposób syntetyczny omawia istotę i praktyczne wykorzystanie modeli rachunku kosztów.Zaletą opracowania jest wskazanie wielu przykładów i studiów ...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług zdrowotnych

Publikacja przedstawia problematykę skutecznego zarządzania marketingowego różnorodnymi placówkami medycznymi. W książce podano liczne przykłady ilustrujące zasady tworzenia i wdrażania planu marketingowego, sposoby analizy otoczenia, zas...
5,36 zł 5,96 zł
Do koszyka

Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej... Rozdział 7. Ocena i postulowane kierunki zmian w kształtowaniu procesów innowacyjnych i internacjonalizacji sfery badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach w Polsce oraz wybranych państwach świata

Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!