0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Magdalena Wójcik

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną

Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych.

Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna.

Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny.

Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-9027-4
  • ISBN druku: 978-83-227-9027-4
  • Liczba stron: 253
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9
Rozdział I 13
Teoretyczny kontekst niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim   13
	1.1.	Definicja niepełnosprawności intelektualnej   13
	1.2.	Kryteria diagnostyczne i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej   21
	1.3.	Czynniki etiologiczne niepełnosprawności intelektualnej   28
	1.4.	Symptomatologia niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim   32

Rozdział II 41
Integracja sensoryczno-motoryczna a rozwój podstawowych umiejętności szkolnych dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim   41
	2.1.	Funkcje percepcyjno-motoryczne w rozwoju dziecka   41
	2.2.	Rozwój podstawowych umiejętności szkolnych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.   47
		2.2.1. Umiejętności czytania i pisania   47
		2.2.2. Umiejętności matematyczne   54

Rozdział III 61
Kinezjologia edukacyjna jako metoda wspomagająca rozwój psychoruchowy dziecka   61
	3.1.	Podstawowe założenia teoretyczne kinezjologii edukacyjnej   61
	3.2.	Metodyka ćwiczeń kinezjologicznych według programu. Gimnastyki Mózgu®   68
		3.2.1. Ćwiczenia na przekroczenie linii środkowej ciała   69
		3.2.2. Ćwiczenia wydłużające mięśnie   74
		3.2.3. Ćwiczenia energetyzujące i podnoszące pozytywne nastawienie   77
	3.3.	Przegląd badań dotyczących skuteczności kinezjologii edukacyjnej   80
	3.4.	Kinezjologia edukacyjna – skuteczna terapia czy pseudonauka   84

Rozdział IV 89
Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych   89
	4.1.	Cel, problemy badawcze i hipotezy robocze   89
	4.2.	Model badań, metody, techniki i narzędzia badawcze   91
		4.2.1.	Seria Testów Czytania i Pisania dla klas I-III Szkoły Podstawowej T. Straburzyńskiej i T. Śliwińskiej   99
		4.2.2.	Karta Oceny Pisma E. Skrzetuskiej   101
		4.2.3.	Testy do Diagnozy Działalności Matematycznej Dzieci z Klas Początkowych wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, H. Moroza, J. Łyska, M. Wojnowskiej   102
		4.2.4.	Kwestionariusz informacji o dziecku   104
		4.2.5.	Kwestionariusz wywiadu   105
		4.2.6.	Arkusz obserwacyjny   105
	4.3.	Teren, organizacja i przebieg badań   105
	4.4.	Charakterystyka badanych grup    107
	4.5.	Metody opracowania wyników badań własnych   113

Rozdział V 117
Opis programu zajęć usprawniających z wykorzystaniem ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej   117
	5.1.	Program zajęć usprawniających   117
	5.2.	Scenariusze zajęć usprawniających   119
		5.2.1.	Ćwiczenia wstępne PACE   119
		5.2.2.	Usprawnianie percepcji wzrokowej   121
		5.2.3.	Usprawnianie umiejętności analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej   122
		5.2.4.	Usprawnianie sprawności grafomotorycznych   123
		5.2.5.	Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej   124
		5.2.6.	Usprawnianie koordynacji słuchowo-ruchowej   126
		5.2.7.	Usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej   127
		5.2.8.	Ćwiczenia usprawniające tempo czytania   129
		5.2.9.	Rozwijanie sprawności w zakresie dużej i małej motoryki   131
		5.2.10.	Ćwiczenia poprawiające koncentrację   132
		5.2.11.	Rozwijanie sprawności manualnych – ekspresja plastyczna   133
		5.2.12.	Ćwiczenia usprawniające rozpoznawanie i zapamiętywanie liter i liczb   135
		5.2.13.	Ćwiczenia rozluźniające, rozciągające mięśnie i relaksujące   136
		5.2.14.	Utrwalanie poznanych wiadomości   138
		5.2.15.	Ćwiczenia pobudzające   139
		5.2.16.	Zabawy muzyczno-ruchowe   141
		5.2.17.	Usprawnianie funkcji wielozmysłowych    144
		5.2.18.	Usprawnianie umiejętności werbalnych   145
		5.2.19.	Ćwiczenia usprawniające tempo pisania   147
		5.2.20.	Ćwiczenia sportowe   148

Rozdział VI 151
Analiza i interpretacja wyników badań własnych   151
	6.1.	Skuteczność kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu umiejętności czytania   151
		6.1.1. Znajomość liter   152
		6.1.2. Tempo czytania   161
		6.1.3. Technika czytania   173
		6.1.4. Czytanie ze zrozumieniem   176
	6.2.	Skuteczność kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu umiejętności pisania   180
		6.2.1. Pisanie ze słuchu   181
		6.2.2. Pisanie z pamięci   184
		6.2.3. Przepisywanie tekstu   188
		6.2.4. Obraz graficzny pisma   192
	6.3.	Skuteczność kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu umiejętności matematycznych   199
		6.3.1. Zbiory i ich elementy   200
		6.3.2. Liczby naturalne i system pozycyjny   201
		6.3.3. Dodawanie i odejmowanie   205
		6.3.4. Mnożenie i dzielenie   208
		6.3.5. Liczenie pieniędzy   208
		6.3.6. Figury geometryczne i mierzenie długości   210
		6.3.7. Mierzenie pojemności i masy   212
		6.3.8. Mierzenie czasu   215
		6.3.9. Ogólny poziom umiejętności matematycznych   215
	6.4.	Skuteczność kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu umiejętności szkolnych w świetle analizy indywidualnych przypadków   217
		6.4.1. Przykłady osiągnięć uczniów klasy II   218
		6.4.2. Przykłady osiągnięć uczniów klasy III   226
Podsumowanie i wnioski   235
Bibliografia   243
Spis schematów, tabel i wykresów   251

Inni Klienci oglądali również

53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Program Rodzina 500 plus. Zasady przyznawania i wypłaty świadczeń pieniężnych na dzieci

W dniu 1 kwietnia 2016 r. weszła w życie ustawa o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, powszechnie nazywana Programem Rodzina 500 plus.Na mocy tej ustawy każda rodzina ma prawo do świadczenia wychowawczego w wysokości 500 zł na...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Problemy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w pracy. Wybrane zagadnienia

Autorzy monografii przedstawili z różnych punktów widzenia problematykę bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w pracy. W rozdziale 1 omówiono wypadki przy pracy rolniczej na świecie i w polskich gospodarstwach rodzinnych. W rozdziale 2 ...
44,99 zł 49,99 zł
Do koszyka

Bajki mają moc. Wspierające opowiadania dla dzieci i rodziców

Bajki mają wielką moc. Opowieści mają moc. Uwielbiamy obserwować bohaterów, którzy są do nas podobni i potrafią tak wiele osiągnąć mimo swoich niedoskonałości. Don Kichot, Bilbo Baggins, Harry Potter – choć nie istnieją poza wyobraź...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Sekret zdrowego dziecka

W pierwszych latach życia człowieka, kształtują się podstawy jego dobrego stanu zdrowia. Niezwykle ważny okazuje się nie tylko wpływ pierwszych miesięcy życia, ale także dieta matki podczas ciąży. Książka stanowi wspaniały przewodnik po zdrowym, ...
19,76 zł 21,95 zł
Do koszyka

Klasyka dla dzieci. Sherlock Holmes. Tom 3. Błękitny karbunkuł

Tom trzeci z serii klasycznych opowieści detektywistycznych Arthura Conan Doyle'a o Sherlocku Holmesie w uproszczonych adaptacjach dla dzieci. Idealna propozycja dla młodych wielbicieli zagadek i kapitalne wprowadzenie do klasyki.Ze szkatuł...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Czas pracy 2024

Komentarz do przepisów kodeksowych „Czas pracy" to publikacja, którą polecamy wszystkim osobom zajmującym się prawem pracy w praktyce. Główny problem z czasem pracy jest taki, że jego zasady bardzo trudno jest wytłumacz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!