0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Innowacje i konkurencyjność

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2005

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Władysław Świtalski

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Innowacje i konkurencyjność

W książce autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych.

Książka przeznaczona dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-2977-4
  • ISBN druku: 978-83-235-0248-7
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
OD AUTORA	7

1. ZMIANY W PRZEDSIĘBIORSTWACH I ICH OTOCZENIU	11
	1.1. Powszechność zmian	11
		1.1.1. Zmiany w przedsiębiorstwach	11
		1.1.2. Zmiany w organizacjach i instytucjach	15
		1.1.3. Zmiany w gospodarce światowej	19
	1.2. Motywacje do wprowadzania zmian	21
	1.3. Schemat rozliczania kosztów i przychodów	23
	1.4. Obszary i kierunki zmian	26
	1.5. Ogólna mapa zmian w przedsiębiorstwie	27
	1.6. Rozwinięcia koncepcji mapy zmian	35

2. POZAEKONOMICZNE ASPEKTY ZMIAN	37
	2.1. Techniki wytwarzania i produkty	37
	2.2. Projektowanie konstrukcji	41
	2.3. Projektowanie metod wytwarzania	52
	2.4. Rola sektora nauki i badań	56

3. INNOWACJE	67
	3.1. Zmiany a innowacje	67
	3.2. Definicje innowacji	78
	3.3. Dynamika procesów innowacyjnych	81
	3.4. Typologia innowacji	87
		3.4.1. Kryterium nośnika lub przedmiotu innowacji	89
		3.4.2. Kryterium doniosłości innowacji	93
		3.4.3. Kryterium oryginalności	98
		3.4.4. Kryterium źródła innowacji	100
		3.4.5. Scalona typologia innowacji	106

4. EKONOMICZNY WYMIAR PROBLEMATYKI INNOWACJI	109
	4.1. Perspektywy postrzegania problematyki innowacji	109
	4.2. Wkład Josepha Schumpetera	115
	4.3. Droga do ekonomicznych modeli innowacji	121
	4.4. Cztery schematy procesów innowacyjnych	126
	4.5. Paradygmat gospodarki opartej na wiedzy	139
	4.6. Wpływ innowacji i innowacyjności na potencjał przedsiębiorstwa i gospodarki	145

5. KONKURENCJA I KONKURENCYJNOŚĆ	153
	5.1. Konkurencja jako kategoria nauk ekonomicznych	153
	5.2. Pojęcie konkurencyjności	163
	5.3. Strategia, potencjał i pozycja konkurencyjna	170
	5.4. Nośniki konkurencyjności produktów	179
		5.4.1. Jakość jako najważniejszy nośnik konkurencyjności	194
	5.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarek	203

PODSUMOWANIE	217
BIBLIOGRAFIA	220
INDEKS RZECZOWY	236

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Innowacje w zarządzaniu. Nowe ujęcie

Książka zawiera:bogaty przegląd definicji i modeli innowacji zarządczych i sposoby ich pomiaru,pierwszy tak obszerny przegląd kierunków badań dotyczących management innovation prowadzonych na świecie i ich wyniki,wyniki własnyc...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Konkurencyjność rolnictwa Polski Wschodniej

Konkurencyjność jest zagadnieniem o skomplikowanym charakterze, a jego złożoność uwidacznia się jeszcze mocniej wobec współczesnych wyzwań związanych z procesami globalizacji światowej gospodarki. Niejednoznaczność definiowania oraz pomiaru konk...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Urbanistyka A La Francaise Tysiąc lat doświadczeń i europejskich innowacji dopełnienie obrazu Tom 1

Praca, skonstruowana jako publikacja trzytomowa, stanowi próbę uchwycenia najbardziej specyficznych i oryginalnych aspektów urbanistyki francuskiej, upoważniających do zastosowania określenia „la française”, któr...
5,36 zł 5,96 zł
Do koszyka

Internet a konkurencyjność banków w Polsce (wyd. II). Rozdział 2. Orientacja internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjności banku

Celem niniejszej książki jest nie tylko wskazanie możliwości wykorzystania Internetu w kształtowaniu konkurencyjności współczesnego banku w Polsce (głównie w obszarze bankowości detalicznej), ale przede wszystkim dobitne podkreślenie, iż ...
23,85 zł 26,50 zł
Do koszyka

Konkurencyjność międzynarodowa a rozwój społeczno-gospodarczy

Nadrzędnym celem podjętych w pracy rozważań jest ocena konkurencyjności gospodarki Polski na tle gospodarek krajów UE przez pryzmat koncepcji rozwoju społeczno-ekonomicznego. Ba-daniom przyświecały także cele szczegółowe, takie jak usyste...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!