0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Executive remuneration and corporate performance

(eBook)

Evidence from the Warsaw Stock Exchange companies

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Michał Bartłomiejczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 99,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 69,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

69,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Executive remuneration and corporate performance

The topic of this monograph refers to the remuneration of executives and its relationship with corporate performance. The thesis provides the review of the compensation and corporate governance theories with the focus on the principal-agent theory, which describes the conflict of interests between shareholders and executives. It delivers a broad review of corporate governance models, and its control mechanisms. Executive remuneration is a motivational mechanism that should solve the agency problem by aligning incentives of the managers and the shareholders. The monograph involves the review of the structures of remuneration across selected countries, including Poland. It shows different performance measures and their correlations with the executive remuneration in the international studies.
The main objective of this monograph is to examine the relationship of executive remuneration of the companies listed on the Warsaw Stock Exchange (WSE), particularly the chief executing officer (CEO) total compensation and corporate performance, measured by the changes in market valuation. The hypothesis of this paper is:
The total CEO compensation has a positive relationship with firm performance measured by the stock valuation for non-financial companies listed on the Warsaw Stock Exchange.


This study is the first of such complexity in the area of executive remuneration in Poland.
Prof. dr hab. Maria Aluchna

An original study both on Polish and international scale. The author undertook a difficult task and performed it in a way that demonstrated his high competences.
Dr hab. Czesław Mesjasz, prof. UEK

The research problems raised in the monograph are important and current. Their cognitive value derives from the perennial attempts to identify and evaluate the relationship between top executive remuneration and the economic performance of companies. The application value of the monograph should also be emphasised. The results of research conducted on a sample of Polish public companes can provide interesting conclusions for legislative initiatives aimed at modifying existing and creating new corporate governance standards on the Polish capital market. In this context, any attempt to describe and evaluate the management remuneration policy deserves recognition.
Dr hab. Piotr Urbanek, prof. UŁ

Temat książki dotyczy wynagrodzeń kadry zarządczej i ich roli w wynikach przedsiębiorstwa. Zawiera ona przegląd teorii z tematyki wynagrodzeń oraz ładu korporacyjnego, ze szczególnym naciskiem na teorię agencji, która opisuje konflikt interesów pomiędzy udziałowcami a kadrą zarządczą. W pracy przedstawiony jest przegląd modeli ładu korporacyjnego, a także wewnętrznych i zewnętrznych mechanizmów kontrolnych. Wynagrodzenie kadry zarządczej pełni funkcję motywacyjnego mechanizmu kontrolnego, który powinien łagodzić skutki problemu agencji poprzez zbliżenie celów menadżerów i akcjonariuszy. Praca przedstawia różne struktury wynagrodzeń kadry zarządczej w wybranych krajach, w tym w Polsce. Zawiera ona także przegląd wskaźników mierzących wyniki przedsiębiorstwa oraz ich powiązania z wynagrodzeniem kadry zarządczej w ujęciu międzynarodowym.
Głównym celem książki jest zbadanie roli wynagrodzenia kadry zarządczej, zwłaszcza prezesów spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz identyfikacja związków pomiędzy wynagrodzeniem a wynikami przedsiębiorstw.
Hipoteza badawcza:
Całkowite wynagrodzenie prezesów jest pozytywnie powiązane z wynikami firmy, mierzonymi wyceną rynkową akcji dla spółek spoza sektora finansowego notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.


Jest to pierwsze tak kompleksowe badanie wynagrodzeń kadry zarządzającej w Polsce.
Prof. dr hab. Maria Aluchna

Recenzowana rozprawa jest opracowaniem oryginalnym zarówno w skali krajowej, jak i w skali międzynarodowej. Autor podjął się trudnego zadania wykonał je w sposób świadczący o Jego wysokich kompetencjach.
Dr hab. Czesław Mesjasz, prof. UEK

Podjęta w monografii problematyka badawcza jest ważna i aktualna. Jej walory poznawcze związane są z podejmowanymi od wielu lat próbami identyfikacji i oceny zależności występujących między wynagrodzeniami naczelnej kadry kierowniczej a wynikami ekonomicznymi spółek. Należy też podkreślić walor aplikacyjny monografii. Wyniki badań prowadzonych na próbie polskich spółek publicznych mogą dostarczyć interesujących wniosków dla potrzeb inicjatyw legislacyjnych mających na celu modyfikację istniejących i tworzenie nowych standardów nadzoru korporacyjnego na polskim rynku kapitałowym. W tym kontekście każda próba opisu i oceny zjawiska, jakim jest polityka wynagradzania kadry kierowniczej zasługuje na uznanie.
Dr hab. Piotr Urbanek, prof. UŁ

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: angielski
  • ISBN: 978-83-01-21147-9
  • ISBN druku: 978-83-01-21250-6
  • Liczba stron: 228
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Acknowledgments 9
Introduction 11
1. Corporate governance and compensation theory 17
	1.1. Introduction 17
	1.2. Definition of corporate governance 17
	1.3. Compensation theory 22
		1.3.1. Reinforcement and expectancy theories 22
		1.3.2. Equity theories  25
		1.3.3. Agency theory 28
		1.3.4. Transaction cost theory and incomplete contracts theory 34
		1.3.5. Resource dependency theory 36
		1.3.6. Compensation theory summarised   38
	1.4. Corporate governance models 39
		1.4.1. Simple financial model  39
		1.4.2. Stewardship model 40
		1.4.3. Stakeholder model 42
		1.4.4. Political model 44
		1.4.5. Corporate governance models summarised 46
	1.5. Control mechanisms 46
		1.5.1. Internal control mechanisms 47
		1.5.2. External control mechanisms 52
		1.5.3. Motivational mechanisms 56
	1.6. Conclusions 56
2. Corporate governance and executive remuneration:An international comparison 59
	2.1. Introduction 59
	2.2. Corporate governance models across selected countries 59
		2.2.1. Geographical taxonomy of corporate governance models 59
		2.2.2. Corporate governance in the United States 61
		2.2.3. Corporate governance in the United Kingdom 64
		2.2.4. Corporate governance in Germany 66
		2.2.5. Corporate governance in Poland  69
	2.3. Executive remuneration across selected countries 72
		2.3.1. Components of executive remuneration 72
		2.3.2. Executive remuneration in the United States 74
		2.3.3. Executive remuneration in the European Union 85
		2.3.4. Executive remuneration in Poland 95
	2.4. Conclusions 100
3. Corporate performance and executive remuneration 101
	3.1. Introduction 101
	3.2. Factors of corporate performance 101
		3.2.1. Defining performance 103
		3.2.2. Internal performance factors 105
		3.2.3. External performance factors 112
	3.3. Determinants of executive remuneration 114
		3.3.1. The significance of determinants of executive remuneration 114
		3.3.2. Managerial labour market as a determinant of executive remuneration 115
		3.3.3. The role of the board of directors in executive remuneration 117
		3.3.4. Sales, profits, and total assets as determinants of executive remuneration  119
		3.3.5. Other determinants of executive remuneration 122
	3.4. The influence of executive compensation on performance 123
	3.5. Conclusions 144
4. The influence of CEO compensation on performance of companies listed on the Warsaw Stock Exchange 145
	4.1. Introduction 145
	4.2. Hypothesis development 145
	4.3. Data Analysis 147
		4.3.1. Sources of Data 147
		4.3.2. Scope of data sample 151
		4.3.3. The breakdown of CEO remuneration 152
	4.4. Research method 161
		4.4.1. Tools used 161
		4.4.2. Variables 161
	4.5. Descriptive statistics 173
	4.6. Model   176
	4.7. Assessment of the quality of the model 176
	4.8. Results 178
	4.9. Discussion   181
Conclusions   183
Bibliography 187
List of tables 197
List of figures 199
List of equations 201
List of abbreviations 203
Tools used  205
Appendices 211
Appendix I: Regression results for t for 2011–2015 211
	Model Summary 211
	Coefficients 212
	Correlations with unstandardised residual 214
Appendix II: Regression results for t+1 for 2011–2015 216
	Model Summary 216
	Coefficients 216
	Correlations with unstandardised residual 218
Appendix III: Regression results for t+2 for 2011–2015 220
	Model Summary 220
	Coefficients 220
	Correlations with unstandardised residual 222
Appendix IV: Regression results for sample with state-owned companies excluded, 2011–2015 224
	Model Summary 224
	Coefficients 224
	Correlations with unstandardised residual 226
	List of excluded companies  228

Michał Bartłomiejczyk

Michał Bartłomiejczyk holds a PhD in economics (scientiffic discipline – management) from Warsaw School of Economics, which he obtained for the research on executive remuneration and corporate performance presented in this book. His academic interests and publications concern questions of company performance. He also holds master’s degrees in finance and accounting, management, and international business, and a bachelor’s degree in finance and accounting (all from Warsaw School of Economics), as well as many professional certifications in finance (Chartered Financial Analyst) and project management (Project Management Professional, Prince2, Certified Scrum Master). He studied at programs in management, leadership, and business administration at Harvard University, London School of Economics, and Tsinghua University. Professionally, he is advising the world’s biggest investment banks and financial institutions in their global transformation projects.

Inni Klienci oglądali również

37,80 zł 54,00 zł
Do koszyka

Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa

Przemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych fir...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Współczesne zarządzanie. Przejawy, uwarunkowania i wyzwania. Tom 2

Dzisiejsza rzeczywistość społeczno-gospodarcza, charakteryzująca się wysokim poziomem złożoności oraz wielością różnorodnych zmian, wywołujących stan znaczącej niepewności, tworzy współczesnym organizacjom wyjątkowo trudne warunki do dzia...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Modele decyzyjne w planowaniu kompletacji zamówień w nowoczesnym magazynie

W celu zwiększenia efektywności magazynów i centrów dystrybucyjnych coraz więcej firm obniża swoje koszty poprzez optymalizację procesów logistycznych. Konieczność stałego zwiększania wydajności wynika z rosnącej na rynku konkurenc...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Corporate financial communication in Poland

Companies listed in stock exchanges need to actively engage with investors but little research has been done into corporate communication practices in emerging markets. The goal of this book is to describe the textual communication between companies li...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania ...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Corporate identity

Książka jest poświęcona tożsamości organizacyjnej. W pierwszej części zaprezentowano problem tożsamości organizacyjnej widziany z różnych perspektyw przedsiębiorstwa wraz z uwzględnieniem roli marketingu wewnętrznego i zarządzania zasobami ludzk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!