0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marzena Kowaluk

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 33,60 zł
30,24 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się

Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia. Pomimo ponad 40 lat prowadzenia różnych form wspierania dzieci z niepowodzeniami w uczeniu się nie wykazano, jakie efekty przynosi terapia pedagogiczna. Dotychczas głównie ukazywano, jakie konsekwencje ma nieobjęcie specjalistyczną pomocą uczniów z dysleksją. Rezultaty prowadzonych badań są ogromnie ciekawe, bo z jednej strony potwierdzają spodziewane i sformułowane na wstępie hipotezy, z drugiej zaś strony autorka otrzymała dane zaskakujące na tle dotychczas publikowanych i znacznie ciekawsze. Dotyczą one oceny pozaintelektualnych obszarów zachowania i rozwoju emocjonalno-społecznego, narastania zaburzeń zachowania już u tzw. małych dzieci, za jakie niesłusznie uważa się uczniów klas drugich i trzecich.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-2956-4
  • ISBN druku: 978-83-227-2956-4
  • Liczba stron: 192
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie   9
Trudności w uczeniu się   12
	1. Pojęcie trudności w uczeniu się   12
	2. Koncepcje wyjaśniające genezę trudności w uczeniu się   17
		2.1. Teorie rozwojowe   17
		2.2. Teorie biologiczne (genetyczne i organiczne)   19
		2.3. Teorie wielowymiarowe (polietiologiczne)   24
	3. Fenomenologia trudności w uczeniu się  26
	4. Diagnoza trudności w uczeniu się   31
Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci   36
	1. Przystosowanie, zaburzenia przystosowawcze i funkcjonowanie psychospołeczne – rozważania terminologiczne   36
	2. Zaburzenia rozwojowe będące przyczyną niepowodzeń szkolnych   38
		2.1. Inteligencja niższa niż przeciętna   38
		2.2. Trudności w nauce czytania i pisania  42
		2.3. Zaburzenia zdolności matematycznych  45
		2.4. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi   51
	3. Wybrane sfery funkcjonowania psychospołecznego dzieci z trudnościami w uczeniu się   54
		3.1. Motywacja do nauki szkolnej  54
		3.2. Uspołecznienie i zaburzenia zachowania u dzieci z trudnościami w uczeniu się   57
Terapia pedagogiczna  61
	1. Ustalenia terminologiczne dotyczące pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się   61
	2. Organizacja pracy terapeutycznej   64
	3. Zasady terapii pedagogicznej   67
	4. Programy i metody terapii pedagogicznej   69
		4.1. Programy usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych  70
		4.2. Kinezjologia edukacyjna  73
		4.3. Programy usprawniania funkcji językowych   76
		4.4. Programy usprawniające czytanie, pisanie i umiejętności matematyczne  77
		4.5. Programy usprawniania pamięci i uwagi  79
		4.6. Programy uwzględniające oddziaływania psychoterapeutyczne  81
Założenia metodologiczne  84
	1. Problemy i hipotezy ……   84
	2. Model badań, metody i techniki badawcze   86
		2.1. „Krótka Skala Inteligencji” M. Choynowskiego  88
		2.2. „Arkusz Zachowania się Ucznia” B. Markowskiej   89
		2.3. Kwestionariusz CBI (Children’s Behavior Inventory) E. Schaefera i M. Aaronsona   90
		2.4. Test umiejętności szkolnych   92
		2.5. Analiza dokumentacji poradnianej i szkolnej ucznia   94
	3. Teren i przebieg badań  94
	4. Charakterystyka badanych grup  95
	5. Planowanie i realizacja zajęć z zakresu terapii pedagogicznej  97
Ustępowanie trudności w uczeniu się   101
	1. Zmiany w zakresie umiejętności czytania   101
		1.1. Technika czytania   102
		1.2. Tempo czytania   103
		1.3. Liczba i rodzaje błędów popełnianych przez uczniów w czytaniu  106
		1.4. Czytanie ze zrozumieniem  108
	2. Ocena poziomu pisania  110
		2.1. Przepisywanie tekstu   110
		2.2. Pisanie z pamięci  112
		2.3. Pisanie ze słuchu  113
		2.4. Graficzna ocena pisma   115
	3. Podstawowe wiadomości i umiejętności matematyczne   117
Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej   121
	1. Funkcjonowanie intelektualne badanych uczniów   121
	2. Zaburzenia w zachowaniu u dzieci z trudnościami w uczeniu się   124
		2.1. Motywacja do nauki szkolnej  124
		2.2. Zachowania antyspołeczne   126
		2.3. Zachowania przyhamowane  128
		2.4. Uspołecznienie  130
	3. Zmiany przystosowania do warunków grupy i placówki szkolnej badanych uczniów   133
		3.1. Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: ekstrawersja – introwersja  133
		3.2. Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne – negatywne zachowanie   136
		3.3. Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne – negatywne nastawienie do zadań  139
		3.4. Trzy wymiary szkolnego przystosowania się  141
		3.5. Poziom przystosowania szkolnego badanych uczniów  144
Podsumowanie i wnioski   147
Bibliografia  155
Spis schematów i tabel   171
Aneksy   172
	1. Ramowy program terapii pedagogicznej  172
	2. Ustępowanie trudności w uczeniu się – tabele  176
	3. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej – tabele  182

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Terapia duszy. Uzdrowienie i rozwój wewnętrzny

Proponowany w tej książce rodzaj terapii bazuje na ewangeliach i czerpie z tradycji Filokalii – zbioru tekstów ojców pustyni „miłujących piękno i dobro”. Proces terapeutyczny nie sprowadza się tutaj jedynie do leczenia c...
9,88 zł 15,20 zł
Do koszyka

Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 2

Rozdział 2. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neurol...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie

Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby ...
32,85 zł 36,50 zł
Do koszyka

Współczesne trendy w edukacji dziecka

Określone w edukacyjnych raportach światowych kluczowe trendy dla edukacji przyszłości odnoszą się często do indywidualizacji i kreatywności. Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw - przygotowany zbiór tekstów poświęcony edukacji dziecka za...
9,88 zł 15,20 zł
Do koszyka

Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 15

Rozdział 15. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neuro...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Uratować dziecko

Hannah Abbott boi się świata. Dręczona lękiem, wiedzie samotne, spokojne życie na przedmieściach Yorkshire. Rzadko wychodzi z domu, a jej jedyną przyjaciółką jest staruszka z sąsiedztwa, Edith. Jednak kiedy naprzeciwko wprowadza się rodzina Maso...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!